Selailinpa tuossa tovin foorumia enkä löytänyt oikein perusteellista tietoa e12:n tekniikanvaihtoon. Elikkä, tarkoituksena olisi tekniikan vaihto vanhaan 518 e12 bemariin vuosikertaa -78. Ensimmäisenä ajattelin joko 2.5 tai 2.8 -kaasarikonetta, muita ehdotuksia?
Kuinka helposti vaikkapa M30B28 tai M30B25 -kaasarikone sujahtaa paikalleen kyseiseen autoon, tarvitaanko lisäkiinnikkeitä tms. Mietin myös M10B20 ruiskukonetta, joka olisi myöskin varteenotettava vaihtoehto. Entäpä muutoskatsastuspuoli? Tehojahan ei millään noilla moteilla ylitetä, mutta ilmeisesti jarrut ja akselit (ja mitä muuta) täytyy vaihtaa, jotta auton saa papereihin?
Sähköpuolen luulisin osaavani hoitaa, kunhan jonkinlaiset sähkökaaviot löytyy.
Joku, jolla on aikaa, voisi myös kirjoittaa tärkeimmät huomioitavat asiat tekniikan/moottorin vaihdossa.
Myös neuvoja, niksejä ja ehdotuksia tekniikan vaihdon tehneiltä otan mielelläni vastaan. Oli kivuliasta tai ei, survotaan se motti sinne.
Kuinka helposti vaikkapa M30B28 tai M30B25 -kaasarikone sujahtaa paikalleen kyseiseen autoon, tarvitaanko lisäkiinnikkeitä tms. Mietin myös M10B20 ruiskukonetta, joka olisi myöskin varteenotettava vaihtoehto. Entäpä muutoskatsastuspuoli? Tehojahan ei millään noilla moteilla ylitetä, mutta ilmeisesti jarrut ja akselit (ja mitä muuta) täytyy vaihtaa, jotta auton saa papereihin?
Sähköpuolen luulisin osaavani hoitaa, kunhan jonkinlaiset sähkökaaviot löytyy.
Joku, jolla on aikaa, voisi myös kirjoittaa tärkeimmät huomioitavat asiat tekniikan/moottorin vaihdossa.
Myös neuvoja, niksejä ja ehdotuksia tekniikan vaihdon tehneiltä otan mielelläni vastaan. Oli kivuliasta tai ei, survotaan se motti sinne.
Comment