Juu, oisko jollain tietoa, mistä johtuu kun keskuslukitus lakkasi toimimasta. Onko sille relettä(esim. se jonka kohdalla lukee enlastung tai jotain)? Malli oli e28 518i.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 28:n keskuslukitus jumii
Collapse
X
-
Eli mikään ovi ei toimi? Ei edes kontista avattuna/suljettuna?
Sille on ensiksi sulake numero neljä, laskettuna vasemmalta ylhäältä, heti varasulakkeen alla. En nyt muista oliko niissä numerot vai ei... Kuitenkin, 25 amp.
Hetkinen, sähkökaavio näyttää että nelosen alla on keskuslukitus mutta itse lukituksen kaaviossa se tuleekin sulake 5:n alta (8A)... ????? Juuh, hyvin menee ristiin, mutta ei tuolla nyt niin suurta väliä ole kun katsoo suoraan tuleeko ohjausboksille jännite vai ei. Tarkista kuitenkin kumpikin, mutta tuo vitonen sen pitäisi kuitenkin olla...
Relettä sille ei ole.
Itse boksi löytyy apukuskin jalkatilasta. Irroita kaiutin ja sen ympäriltä sisustan pala. Kaiuttimen reiästä 15-20 senttiä ylöspäin huomaat kaksi ristipääruuvia. Hanskalokeron avaaminen voi auttaa asiaan, ylemmän saa näin paremmin auki. Avaat ruuveja vähän ja nostat niitä (se on sellaisessa kolossa, ylöspäin nostamalla ruuvin kannan voi työntää pellistä läpi, huomaat kyllä kun tarkastelet sitä) ja pilarin sisällä oleva boksi irtoaa. Sitten vedät sen vain sieltä ulos kaiuttimen reiästä.
Pinniin numero kolme pitäisi tulla jatkuva jännite. Numeroinnin näet kun otat valkoisen liittimen irti ja numerot on boksin puolella. Sitten sen pitää vielä saada maita jotta se toimii, ruskea johto menee maihin. Testaa sekin.
Siellä boksissa on sitten vielä vastus ja rele paketti joka toimii näin:
"Current sensing relay operates if a motor runs for more than 35+-7 seconds"
Jos näin pakkasella joku moottori jumii ja niin tuo laukeaa jottei se polta mitään boksin sisältä, tuon kyllä pitäisi itsestään sitten laueta ettei vika välttämättä ole siinä. Kerroinpahan kuitenkin
-
Comment