Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa(e28) M535i vs. 535?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juiza
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 164
    • Lappeenranta

    Mitä eroa(e28) M535i vs. 535?

    En löytänyt kunnon topiccia. Kaiken saa kertoa.
    M535i -85
    M5 -89
  • -vv-
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 88

    #2
    M535i:ssä on ainakin M paketti, eli recarot, ratti, korisarja, olikohan muuta (?)
    ja sitten kiihtyvyydessä on kaiketi eroa..
    Osaako muuten joku vastata tähän visaiseen kymysykseen
    kun pappakerhon puolen tietojen mukaan 535i:n kiihtyvyys 0-100 on 7.5
    ja m535i:n 6.9, silti huippunopeus on m535i:ssä enemmän?
    vaikka kone kai on sama, vai onko ihan samanlainen?

    Comment

    • ccc
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 505
      • RHMK

      #3
      Sama m30b35 kuin tavallisessa 535:ssa
      Toisaan korisarja ja sisusta M:ää.
      Kaiketi myös jotain alustan palikoita.

      Pikkasen vaikea uskoa että M535 liikahtaisi paremmin kuin tavallinen 535 mut voihan se tietty olla.
      F25 X3 setämies-edition
      E36 325 iA Cabriolet
      __________________
      Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        m535:ssa on ainakin lukkoperä vakiona.
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17844
          • PKS

          #5
          M535i:ssä aina:
          -M-Technic korisarja (puskurit, helmat, takakontin spoileri)
          -Sport sisusta ///M-merkeillä
          -Bilstein alusta
          -M-Tech I ratti
          -Lukkoperä (jossa eri välitys kuin 535, pikkasen ripeämpi lähtemään)

          Originally posted by ccc
          Pikkasen vaikea uskoa että M535 liikahtaisi paremmin kuin tavallinen 535 mut voihan se tietty olla.
          Perä vaikuttaa Tekniikka alustaa lukuunottamatta muuten identtinen.

          Olisipa jo oma ajossa....
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • silbersix
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 770

            #6
            M535i ei sitten ole sama korisarja kuin e28 M5:sessa. M535i on periaattessa vain jonkinsortin m-tech "esiaste" jossa on siis muovipuskurit ympäriinsä. Eli siis köyhän miehen m5
            Tosin mahtavia laitteita molemmat.

            M5


            M535i
            E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
            E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

            Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              ............
              Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:44.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 997

                #8
                Onhan se tosiaan ihan erillainen ajaa kuin tavan e28si Jämäkkä se todellakin on johtuen tietty bilsteinin alustasta. Huippunopeus ja kiihtyvyys todennäköisesti johtuu siitä tiheämmästä perästä ja huomattavasti paremmasta aerodynamiikasta, mitä puskurit tuovat. Muistaakseni oli myös saatavana jotain tiukempaa lisävaruste alustaa, mutta enpäs muista mikä kummiskin tuolta sivulta löytyy paljon tietoa kyseisestä autosta. http://www.m535i.org/

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14446
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by muggo
                  Omaa silmää M535i mielyttää ULKOMUOTONSA takia enemmän kuin M5
                  Melkeenpä toisinpäin...

                  Nuo M5:n vanteet on jotain...
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    .............
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:44.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      #11
                      Originally posted by muggo
                      Kannattaa sitten huomioida että M535i ja 535i:tä on saanut niin katilla kuin ilman ja vuosimallista riippuen tehoja on enemmän sekä vähemmän (olikohan nokissa + motronikin versiossa sekä ohjelmistossa ne erot).
                      Erona puristussuhde (8.0:1 vs 10.0:1 - männät + palotilat? erilaiset), nokka-akseli ja ohjelma boksissa (boksi eri numerolla (kat -059, non kat -061).

                      Kattikoneessa on muutes muotoilultaan (ja muutenkin?) 1:1 samat männät kuin 745i:ssä. Mahlen mäntäkatalogi kertoi eroksi ainoastaan 9mm pidemmän männän tapin 745:ssa... tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14446
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by muggo
                        ...jotain millikoon helvettiä mitkä oli myös M535i:n vakiovanteet
                        (siis tässä nyt en tarkoita että tuo kuvan pullukkapuola-aluilla olisi paremman näköinen vanteistuksen osalta )
                        Kyl ne ihan Styling 5 vanteet on 7,5x16 koossa.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • silbersix
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 770

                          #13
                          Joo siis tuo kuva m535i on vain nopean googlettamisen tulos, ei löytynyt parempaa kuvaa orggis vanteilla.

                          Edit: asia korjattu

                          M535i orggis vanne:
                          Last edited by silbersix; 11-05-2006, 17:56.
                          E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                          E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                          Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            ..........
                            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:44.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17844
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by silbersix
                              M535i ei sitten ole sama korisarja kuin e28 M5:sessa. M535i on periaattessa vain jonkinsortin m-tech "esiaste" jossa on siis muovipuskurit ympäriinsä. Eli siis köyhän miehen m5
                              Tosin mahtavia laitteita molemmat.
                              M535i:ssä on juurikin se M-Technic korisarja M5:sessa on sen sijaan normimalleista tutut peltipuskurit ympäri auton ja kromisina, jos ei ole shadowlinea tilattu.

                              Silkkaa seksiä sen sijaan on aito M5, jossa on M-Technic korisarja tilattu tehtaalta, sellaisiakin on saanut erikoistilauksesta. Muutaman olen nähnyt myynnissä, aika isoon $.

                              Aiemmasta listasta unohtui nuo alumiinivanteet, jotka ovat siis juurikin tuollaiset millikoon vanteet olleet M535sessa vakiona.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎