Announcement

Collapse
No announcement yet.

528i E28 lukkoperä vai ei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sqxo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 902
    • no man's land

    528i E28 lukkoperä vai ei?

    Joskus parisen vuotta sitten sain jostain (Lahden Mega-autosta?) sellaisen käsityksen että tässä E28-koppasessa 528i:ssä olis vakiona 25% lukkoperä. Mut nyt jotenkin vaan alko epäilyttää et onkohan asia ihan niin. Mitäs tietäjät täällä sanoo? :shock:

    Niin ja mistäs sen tunnistaa että onko nyt kiinni oleva perä lukollinen vai ei? Eikös siinä sarjanumerossa ole silloin S-kirjain? Mutta missä on se sarjanumero, siinä metalliläpyskässäkö mikä on jossain pultinkannassa kiinni? On vaan niin hapettunu ettei siinä mitää lue, kattoo sit jos sille näyttäis teräsharjaa tms.. :roll:

    Tunnistaako pulttimäärästä jotain, niinkun jenkkiautotyyliin? Tyhmä kysymys: Mitkäs pultit pitää laskea jos näin on? :oops: :lol:
  • Miika Tissari
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1802
    • Varkaus

    #2
    Nostat toisen takarenkaan ilmaan ja vaihde vapaalle, jos rengas pyörii käsin helposti niinpä ei ole lukkoa...
    Tietysti ei kannata innostua että on lukkoperä, jos ähiset sen renkaan kanssa ja on käkkäri päällä. :lol:
    E28 ///M-tech V8 -83
    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #3
      Ei siinä e28 528i:ssä pitäs mitään lukkoperää vakiona olla. Ei ollut ainakaan omassa kun sellaisen alkuperäisen omistin.

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        Originally posted by Miika Tissari
        Nostat toisen takarenkaan ilmaan ja vaihde vapaalle, jos rengas pyörii käsin helposti niinpä ei ole lukkoa...
        Tietysti ei kannata innostua että on lukkoperä, jos ähiset sen renkaan kanssa ja on käkkäri päällä. :lol:
        Jees. Kiitoksia vinkistä, pitääpä joskus kokeilla. Ilman käsijarrua siis.. :wink: Joku kyllä selitti joskus asian niin että jos ei ole lukkoa niin toinen pyörä pyörii eri suuntaan ja jos on lukko niin takapyörät pyörii samaan suuntaan. Tiedä sitten.. :oops:

        Jokos se sitten on lukkoperä jos pistää toisen takarenkaan nurtsille ja toisen asvaltille ja antaa saapasta niin asfaltin puoleinen gummi piirtää viivaa ja nurtsiinkin tulee uraa? Tää oli kaverin teoria asian testaamisesta.. :roll: :lol:

        Originally posted by pmv
        Ei siinä e28 528i:ssä pitäs mitään lukkoperää vakiona olla. Ei ollut ainakaan omassa kun sellaisen alkuperäisen omistin.
        Kiitos tiedosta. Eivät siis tiedä mitään alan liikkeessä.. Nyt vaan pitäs keksiä sitten että onko mulla sellanen kumminkin tässä mun biilissä.

        Vieläkin kiinnostais jos joku tietäis jotain tosta sarjanumero-asiasta, eli että näkeekö siitä perän sarjanumerosta lukollisuuden ja miten?

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          Kyllä meikän 528:sta löytyy lukko.. tai sitten on perä hajoomas :roll: :lol:
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • Rocker
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1023
            • Suburb of SUUR-Oulu

            #6
            Lätkässä olevan numerosarjan ekkana on kirjain S jos on lukkoperä.
            T:Tero
            2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
            Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
            EX: 524Tda, 324TdicT
            Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
            ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              Originally posted by Rocker
              Lätkässä olevan numerosarjan ekkana on kirjain S jos on lukkoperä.
              T:Tero
              Kiitos! Sittenhän mä muistinkin suunnilleen oikein.. Piti vaan varmistaa. Toivottavasti se on stanssattu syvälle siihen lätkään, et on jotain näkyvissä senkin jälkeen ku noi hapettumat vetää teräsharjalla pois siitä.. :lol:

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Originally posted by sqxo
                Originally posted by Rocker
                Lätkässä olevan numerosarjan ekkana on kirjain S jos on lukkoperä.
                T:Tero
                Kiitos! Sittenhän mä muistinkin suunnilleen oikein.. Piti vaan varmistaa. Toivottavasti se on stanssattu syvälle siihen lätkään, et on jotain näkyvissä senkin jälkeen ku noi hapettumat vetää teräsharjalla pois siitä.. :lol:
                Mulla ainakin on tuossa 528i:ssa lukkoperä ja siinä mun perän lätkässä lukee S3,07 eli 3,07 välityksellinen lukkoperä

                Comment

                • sqxo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 902
                  • no man's land

                  #9
                  Doddii! Kiitoksia tiedoista, eiköhän tää tällä selvinny suurinpiirtein! Katson sitä lätkää joskus kun seuraavan kerran päädyn Bemun alle. 8) :juo

                  Comment

                  • sqxo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 902
                    • no man's land

                    #10
                    Dodi, tuli vaihettua takakelkan isot puslat ja se perän ja korin välinen vaimennin ("kumi"), loppu se jytinä ainaki mikä aiemmin vaivas..

                    Vetelin sitä mallikoodilätkää teräsharjalla, just ja just sai näkyviin että se eka merkki siinä olis "S". Se merkkaa sitä että "jeSSSSSSSSSS!!!!".. :lol: :lol: :lol: Mikähän se välitys vois olla ku ei oikein saa selvää? Voisko se olla 3,25?

                    Comment

                    • mortimer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1079
                      • Satulinna kaukomaan

                      #11
                      mulla on tallissa 83-84 528:n perä ja siinä on 3.25:1 välitys. olisikohan kyseessä 528:n "vakiovälitys" ?

                      i3S -20
                      E30M3 slotcar 1:32
                      XKE FHC 1971
                      Mgb Gt -66
                      T6 -19
                      E91 -08

                      Comment

                      • sqxo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 902
                        • no man's land

                        #12
                        Originally posted by mortimer
                        mulla on tallissa 83-84 528:n perä ja siinä on 3.25:1 välitys. olisikohan kyseessä 528:n "vakiovälitys" ?
                        Joo varmaankin jotain sellasta. Oli tossa perän sivussa koholla numerot "84" eli varmaan vuosimalli, sama kuin autossa eli eiköhän toi ole alkuperänen. Piti vaan varmistaa että onko Bemareissa ollu tolla 3,25 välityksellä periä vai luinko väärin sen lätkän..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎