Vaihdoin nokan koneeseen, mutta uudessa nokassa on hampaat virranjakalle toisin päin. Haittaako mitään jos pistää toisesta virranjakajasta sen sopivan hammaskehän vanhaan jakajaan, jolloin se pyörii väärään suuntaan. Sytytysjärjestys täytyy tietenkin muuttaa, mutta haittaako mitään muuta jakajassa. Kone on ruiskulla varustettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e28 m10 nokan vaihto
Collapse
X
-
Se akselissa oleva ratas on aika kiinteä, eli ilmeisesti valettu silloin ku nokkakin. Laitoin joka tapauksessa vehkeen kasaan ja vaidoin syttöjärjestyksen. Tuntuu pelaavan, mutta virranjakajan juuren tienoilta tippasee vähän öljyä. Mikähän siinä voisi olla nyt hätänä? Ennen ei pudotellu. Itse jakaja on kyllä varmasti jämysti kiinni.
Comment
-
-
Mullakin oli joskus samoja ongelmia m10 koneen kanssa, kun laitoin vanhempaan koneeseen tarkoitetun nokan. Vein nokat koneistamoon, jotta vaihtaisivat hammaspyörän, mutta eipä onnistunut, rikkoivat vaan pari ulosvetäjää. Sitten vaihdoin jakajaan rattaan vanhemmasta jakajasta ja hitsasin keskipakosäädön kiinteäksi (muutenhan se toimii väärään suuntaan). Silläkin oli jostain syystä taipumusta nostaa öljyä jakajaan pyörisessään väärin päin, mutta enpä asiaan sen paremmin perehtynyt kun ei tuo muutenkaan oikein hyvin toiminut kiinteällä ennakolla (vaikea saada käyntiin suurella perusennakolla). Vaihdoin tilalle vanhan kärjellisen jakajan, joka oli tarkoitettu pyörimään "väärään" suuntaan ja muokkasin siitä keskipakoennakkoa nokalle sopivammaksi. Toimi.
Comment
-
-
Joo näyttäshän tuo tosiaan olevan irroitettavissa, mutta miten? Näytin jo sille vähän vasaraa ja lämpöäki, muttei se liikahtanu mihinkään. Prkl ku on tiukassa. Oisko neuvoja? Joku ulosvetäjä kenties? Sitte se öljyvuoto-ongelmaki ratkes, ku siinä toisessa virranjakajassa on semmoiset kierteen tapaiset systeemit just toiseen suuntaan, ku toisessa, niin se nostattaa nyt niitä kierteitä pitkin sitä öljyä sinne virranjakajan yläpäähän. Onkohan ruiskumalliin olemassa myötäpäivään pyöriviä jakajia?
Comment
-
Comment