Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 parkit syttyilee itsestään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osilpi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 486
    • Espoo

    e28 parkit syttyilee itsestään

    Mikähän mahtaa olla kun tuossa mun "uudessa" e28:ssa 520iA -85 oli sitten vasen parkkivalo (ainakin) syttynyt itsestään päälle tallissa?

    Illalla ei ollut päällä, kukaan ei ole käynyt tallissa ja nyt päivällä paloi valo vasemmassa etuparkissa ainakin. Autoa on lähiaikoina hitsailtu paljon (kaapelit irti), mutta en kyllä usko johtojen siinä vaurioituneen (pitää vielä tarkistaa).

    Toisessa samanlaisessa oli täsmälleen sama vika, mutta se hävisi itsestään.

    Akku tietysti tyhjä ja katsastus tänään... saa sitten antaa apuakulla virtaa konttorilla... Oma akku ei ehdi latautumaan ja apuakku on liian iso oman akun paikalle...
    E34 525i 12v 1990
    Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

    ex-BMW:t
    E28 520iA 1983
    E28 520iA 1985
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    #2
    itselllä on teehnyt parikertaa saman mutta aina on sammunut kun sammuttanut ja laittanut valot takasin päälle.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • osilpi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 486
      • Espoo

      #3
      Juu. Turhauttava ominaisuus.

      Tuossa mun kolaroidussa valot temppuili muutenkin, mutta loppujen lopuksi kaikki ongelmat hävisi uusimalla rekisterikilven johdotukset ts vedin sinne uudet piuhat vasemmalta takavalolta. Ei hieno, mutta toimi. Sitä kautta sitten virta näköjään johtui myös oikealle etuparkille ja mittarivaloille... Piti korjata kunnolla, mut auto ehti tuhoutua kolarissa.
      E34 525i 12v 1990
      Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

      ex-BMW:t
      E28 520iA 1983
      E28 520iA 1985

      Comment

      • illu^^
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1703
        • Kajaani

        #4
        Jos vikaa ei löydy johdotuksista, vikaa voisi hakea katkaisijasta. Entisessä corollassa oli samaa vikaa valot syttyivat itestään ja katkaisijan vaihdolla vika korjaantui. Oli kait se katkaisija päässyt kulumaan 550tkm aikana

        Comment

        • JaSi78
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 225
          • St.River

          #5
          katso sulakerasia ja putsaa se, esim.yhdessä autossa oli jota tutkin ku valot syttyi silloin tällöin päälle niin siel oli koppakuoriainen 2sulakkeen välissä ja veti oikkaria ja valot syttyi öisin ja päivisin itsestään.. voisko olla samanlainen "vika"
          monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

          F10 520d

          Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

          Comment

          • vexu524tdic
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 776
            • Gallia = Kinnula

            #6
            Eihän vilkut olleet päällä kun käänsit virran päälle?
            Näissähän ohjataan parkkeja erikseen vilkkuviiksellä.
            e70 X5 3.0sd -08
            f30 320i xdrive -16
            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
            e30 316 -88 2,2TIC M10
            e21 323i -81 ruostekasa...

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by vexu524tdic
              Eihän vilkut olleet päällä kun käänsit virran päälle?
              Näissähän ohjataan parkkeja erikseen vilkkuviiksellä.
              Toiminto poistettu maahantuonnin yhteydessä, harmaa tuoduissa yksilöissä tuo toimii, eli virran sammuttamisen jälkeen painat vilkkuviikseä "yli" niin ko. puolen parkkien pitäisi jäädä palamaan.

              Toi poisto on toteutettu leikkaamalla rattipylvään alta 2 johtoa poikki, ne liittämällä saa ton takaisin toimintaa, jos halajaa yhden varusteen lisää vakionahan se on ollut, mutta suomessa poistettu.
              Olli.

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #8
                Originally posted by Rocla
                Toiminto poistettu maahantuonnin yhteydessä, harmaa tuoduissa yksilöissä tuo toimii, eli virran sammuttamisen jälkeen painat vilkkuviikseä "yli" niin ko. puolen parkkien pitäisi jäädä palamaan.

                Toi poisto on toteutettu leikkaamalla rattipylvään alta 2 johtoa poikki, ne liittämällä saa ton takaisin toimintaa, jos halajaa yhden varusteen lisää vakionahan se on ollut, mutta suomessa poistettu.
                Ei pitä paikkaansa e28:in kohdalla!
                Mulla on ollu 3kpl ko. "Suomiautoja" ja kaikissa toiminut.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by vexu524tdic
                  Ei pitä paikkaansa e28:in kohdalla!
                  Mulla on ollu 3kpl ko. "Suomiautoja" ja kaikissa toiminut.
                  Jaah, no ei näy e28:ssa pitävän paikkaansa. itse olen tutkinut kymmeniä suomiauto e30:jä joihin toi on tehty.
                  Olli.

                  Comment

                  • -Tate-
                    Moderator
                    • Jan 2004
                    • 3210
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Itsellä myös suomi E21 missä tuo Roclan mainitsema ominaisuus on jätetty vielä toimimaan.. Eli ei ole johtoja pätkästy. Virrat poissa, vilkkua näyttämällä sää vastaavan puolen parkit palamaan.. Aika hienoa Tosin tiedän kyllä alkuperäisen tarkoituksen tuollekkin
                    I Believed I Would Die.

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by -Tate-
                      Itsellä myös suomi E21 missä tuo Roclan mainitsema ominaisuus on jätetty vielä toimimaan.. Eli ei ole johtoja pätkästy. Virrat poissa, vilkkua näyttämällä sää vastaavan puolen parkit palamaan.. Aika hienoa Tosin tiedän kyllä alkuperäisen tarkoituksen tuollekkin
                      Omassa e21:ssä toimii myös, tosin se liitin minkä juuresta toi pätkäisy e30:ssä ainakin tehtiin on tuossa e21:ssä korvattu erillaisella liittimellä, lienee joskus ollut oikosulkua, vilkkukytkimen johtoja sai myös paikkailla kun olivat sulaneet yhteen...

                      Liekkö ollut ajankohdasta kiinni milloin noi johdot on katkottu ja milloin ei?

                      Pannaako pikkugallup pystyyn.

                      Eli kirjoita SUOMIAUTOSI "puoliparkin" toimivuus/toimimattomuus alle

                      Katkottu:
                      E30 316 -84 Rocla
                      E30 316 -86 Rocla (pystykeula)
                      E30 316 -87 Rocla (pystykeula)
                      E30 318i -85 Rocla
                      E30 318i -88 Rocla (facelift)

                      Ei katkottu:
                      Olli.

                      Comment

                      • osilpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 486
                        • Espoo

                        #12
                        e28 -83 & -85 molemmissa toimii tuo toisen puolen parkit -ominaisuus.

                        Vika ei ole siinä eikä myöskään sulakerasiassa. Täytyy tutkia tuota katkaisijaa. Varaosa-autossa ainakin ehjä...
                        E34 525i 12v 1990
                        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                        ex-BMW:t
                        E28 520iA 1983
                        E28 520iA 1985

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Mihin tarkoitukseen tuo toisen puolen parkkien päällä pitäminen on?

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by TheLoial
                            Mihin tarkoitukseen tuo toisen puolen parkkien päällä pitäminen on?
                            Kun se paska lettaa tien varteen niin voi jättää vain tien puolen parkit päälle. Ei kulu virtaa niin paljon.

                            Comment

                            • isislisko
                              Newbiemmer
                              • Sep 2006
                              • 10

                              #15
                              Mulla ilmeni sama ongelma nyt kovien pakkasten jälkeen, että eräs aamu vasen parkkivalo paloi itsekseen. Nyt se palaa milloin sitä huvittaa. (e36)

                              Aikaisemmin parkki ei ole koskaan temppuillut, eikä sinne nyt talvella luulisi koppakuoriaisten/ muiden eläimienkään kiivenneen oikosulkemaan piirejä.
                              Autoa ei edes ollut hetkeen pesty tai tehty mitään muutakaan "asennustöitä", jotka voisi olla suoraan yhteydessä tähän. Ainoa asia joka tulee mieleen, että se rupesi tekemään tätä kovien pakkasten jälkeen, kun ilma lauhtui, mutta nyt se tekee sitä pakkasen määrästä riippumatta, joten syy ei varmaan ole siinäkään.

                              Onko kukaan selvittänyt tarkemmin tähän ongelmaan ratkaisua?
                              Kun olen lukenut netistä vastaavia itsestään syttymis tapauksia, niin juuri tämä vasen parkki tuntuu olevan useimmiten ongelma?

                              Eihän virta kulje minkään releen kautta, ajattelin vaan kun virrat ovat pieniä, niin voisiko aikansa elänyt rele päästää virtaa ohi väärään aikaan?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎