Elikkä kyseessä m10b18 motti e21 318:sta, vuodelta 80, vaihdettu joskus tehdaskunnostettuna alkuperäisen moottorin tilalle. Auto siis e12 518 -78.
Vika ilmenee siis 2-vaihteella yläkierroksilla, sekä 3- ja 4-vaihteella yli 60km/h vauhdissa. Motti rupeaa pätkimään, jonka jälkeen välittömästi vauhti pysähtyy kuin seinään (kuin sammuttaisit virrat autosta 60km/h vauhdista). Auto myös sammuilee tämän jälkeen satunnaisesti.
Ensin veikkailtiin vikaa sytkän puolella, vaihdettiin tulpat, johdot, pyörijä, jakajan kansi, sekä katkojankäret, kokeiltiin myös useita eri kärkivälejä.
Tämän jälkeen siirryttiin bensapuolelle. Solexin tilalle weberin korvauskaasari (purettu toimivasta e12:sta), imusarja sekä bensapumppu, myös bensansuodatin vaihdettu.
Nyt vaihdettiin myöskin koko jakaja, siinä toivossa, että jouset olis poikki vanhasta. Ei vaikutusta vikaan. Yritin myös selvittää vikaa tukkimalla jakajalle tulevat alipaineletkun (joka säätää sytytystä kierrosten noustessa). Mutta ei vaikutusta.
Auto toimii vapaalla (ilman vastusta) normaalisti ja kiertää minkä pitää, mutta välittömästi suuremmalla vastuksella ilmenee tämä mystinen vika.
Tiedossa on, että näitä vikoja on ilmennyt muillakin, mutta selvää vastausta en foorumilta ole saanut. Kärettömän sytkän vaihto on jo suunnitteilla, tuntuu nuo kärkisytkät olevan enemmänkin perseestä.
Kertokaahan te viisaammat, missä vika?
Vika ilmenee siis 2-vaihteella yläkierroksilla, sekä 3- ja 4-vaihteella yli 60km/h vauhdissa. Motti rupeaa pätkimään, jonka jälkeen välittömästi vauhti pysähtyy kuin seinään (kuin sammuttaisit virrat autosta 60km/h vauhdista). Auto myös sammuilee tämän jälkeen satunnaisesti.
Ensin veikkailtiin vikaa sytkän puolella, vaihdettiin tulpat, johdot, pyörijä, jakajan kansi, sekä katkojankäret, kokeiltiin myös useita eri kärkivälejä.
Tämän jälkeen siirryttiin bensapuolelle. Solexin tilalle weberin korvauskaasari (purettu toimivasta e12:sta), imusarja sekä bensapumppu, myös bensansuodatin vaihdettu.
Nyt vaihdettiin myöskin koko jakaja, siinä toivossa, että jouset olis poikki vanhasta. Ei vaikutusta vikaan. Yritin myös selvittää vikaa tukkimalla jakajalle tulevat alipaineletkun (joka säätää sytytystä kierrosten noustessa). Mutta ei vaikutusta.
Auto toimii vapaalla (ilman vastusta) normaalisti ja kiertää minkä pitää, mutta välittömästi suuremmalla vastuksella ilmenee tämä mystinen vika.
Tiedossa on, että näitä vikoja on ilmennyt muillakin, mutta selvää vastausta en foorumilta ole saanut. Kärettömän sytkän vaihto on jo suunnitteilla, tuntuu nuo kärkisytkät olevan enemmänkin perseestä.
Kertokaahan te viisaammat, missä vika?
Comment