Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 528i jarrutehostimessa ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baxxter
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 11
    • Sauvo

    e28 528i jarrutehostimessa ongelmia

    Eli nyt jarrut ovat mallia "paskat housuissa ennenkuin pysähtyy".
    Jarrua polkaistessa, on poljin kova vajaan sekunnin, jonka jälkeen alkaa painua alas ja jarruttamaan. Hitaasti jarrua painaessa toimii kuten pitääkin.
    Ilmeisesti vikaa hydraulisen jarrutehostimen paineenvaraajasäiliössä tai sen venttiileissä? Yleisesti tuota hydraulista jarrutehostinta ei ilmeisesti saa juuri huollettua, vain vaihdettua osakokonaisuuksia?
    Saako tuohon laitettua kohtuullisella vaivalla alipainetehostimen ja onko se yhtään parempi? Ja vielä sellainen tehostin, joka leimalla kelpais. (e28 518/520 ei taida riittää?)
    * BMW 528i -84
    * Opel Ascona A -73
    * Range Rover 215cid -74
  • Ace-81
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 65
    • Paimio

    #2
    Mulla sama vika omassa.528i e28...pääsylinterin tiivisteet vaihdoin eikä auttanut!
    Mistähän sitten lähtisin etsimään vikaa???
    E61 535d 410hp 789nm

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #3
      No eiköhän sen paineenvaraajapallon saa vaihdettua, vuosia sitten maksoi sellaiset 200 euroa. Sinänsä vika voi olla antureissakin. Rekisteriotteeseen on merkity jarruiksi NNP, kun se on normaalisti NAP. Tiedä sitten mahtuuko tuollainen alipainetehostaja M30:n kanssa samaan konehuoneeseen? Sinänsä se tehostaja ei vaikuta jarrujen tehoon, ne on ne mitkä ne on. E28:n alipainetehostajan kyllä pitäisi tarjota riittäväsi tehostusta, sillä pikkukoneisten jarrut menevät lukkoon pienelläkin poljinvoimalla.

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Ymmärtääkseni m30 kanssa on käytetty nestetehostusta juuri sen takia ettei sinne alipainetehostaja mahdu, tosin eipä varmaan noihin e30 m30 konversioihin ole kovin moneen tuota nestehässäkkää laitettu, joten jotain lienee tehtävissä. e21:ssä on muistaakseni pienempi tehostin, joka sopisi sinne myös m30 koneen kanssa.

        lisää aiheesta voisi löytyä: www.firstfives.org, eli e12 erikoistuneelta sivustolta, hyviä artikkeleita muutenkin.

        t.Ville

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎