Noniin, tossa olen tollasta jonkinverran katsellut ja kysymys kuuluukin näin: Onko ko. mallissa kierrosluvun rajoitin alempana kuin normaalisti, teknisten tietojen mukaan vessa saavuttaa huipputehonsa jo 4000rpm, nouseeko kierrokset enään tuosta vai "kuoleeko" tuon 4 tonnin jälkeen? Olen kuullut että moottori käyttäytyy ns. dieselmäisesti, eli ei kierrä yli neljäntonnin ja muutenkin saavuttaa kierroksia erittäin hitaasti, onko tämä totta? Tiedän että kantta vaihtamalla tosta sais irti vaikka mitä mutta itsellä ei vähään aikaan tule olemaan mitään mielenkiintoa tuollaisiin projekteihin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525e E28 kierrokset + miten iso urakka on kampiakselin laakerin vaihto?(vika posti)
Collapse
X
-
Sallittu kestokierrosluku: 4700
Sallittu huippukierrosluku: 5000
Suurin teho: 92@4250
Suurin vääntömomentti: 240@3250rpm
Aika nopeasti näyttäisi laskevan tuo vääntökäyrä tuon 3250rpm jälkeen. Tehokäyrä nousee jyrkästi aina 4250rpm asti ja pysyy lähes samana tuonne 4700rpm asti.
0-100km/h saavutetaan manuaalilla 10,7 sekunnissa (vertailun vuoksi E28 520i 11,4s.), eli eihän tuo valtavan pirteä vakiona ole.
-> kierrosluvut + teho/vääntö = dieselimäisyys
Kierrosten hitaaseen nousuun en ota kantaa...Kokeilemalla se selviää...
-
-
Noniin. Lisää kysymyksiä, huomatkaa että olen tekniikan suhteen täysin amatööri. Autosta on kampuran laakeri ilmeisesti pettänyt, kuinkahan iso homma tuollainen olisi vaihtaa? Itsehän tuota en saa mitenkään tehtyä, kysymys siis kuuluukin että kuinka kallis homma toi olis hoidatuttaa jollain asentajalla. Ja onko foorumilla sellaisia "amatööriasentajia" jotka ottaisivat pk seudulla tuon homman hoitaakseen?
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Originally posted by Aukes!Noniin. Lisää kysymyksiä, huomatkaa että olen tekniikan suhteen täysin amatööri. Autosta on kampuran laakeri ilmeisesti pettänyt, kuinkahan iso homma tuollainen olisi vaihtaa? Itsehän tuota en saa mitenkään tehtyä, kysymys siis kuuluukin että kuinka kallis homma toi olis hoidatuttaa jollain asentajalla. Ja onko foorumilla sellaisia "amatööriasentajia" jotka ottaisivat pk seudulla tuon homman hoitaakseen?
Kesällä tuli todistettua että itseoppineet harrastajatkin onnistuvat konerempassa + pikkuparantelussa parhaimmillaan kohtuullisen ripeässäkin aikataulussa. Amatööriasentajasta itsestään sitten riippuu miten tuon yhden viikonlopun hinnoittelee. Itse olen löytänyt hieman vastaavan tyyppisiin ongelmiin viime kesänä apua foorumin ostetaan "sitä sun tätä" palstalta laittamalla ilmoituksen siitä millaista huoltopalvelua tarvitaan. Sen jälkeen kyse on osapuolien välisestä käsityksestä homman suorittamisen työmäärästä ja hyödystä...E39 520iA -02
Comment
-
-
Ok...nyt rupes hieman huolestuttamaan noi koneistamohommat yms, varsinkaan kun ei 100 varma voi olla siitä onko moottorista jotain muutakin mennyt. Taidan jättää ostamatta, vaikka olisikin muuten ollut suht pienellä vaivalla entispäiviensä loistoon palautettavissa oleva vehje. Alkuperäinen ilmastointi ja ajotietokonekin löytyi ja kuulemma Jenkkimalli. Kiitos vinkeistä
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
Comment