Aloitin autoharrastuksen ostamalla projektikuntoisen korinvaihto-635Csi:n, jossa on -76 e12 528i:n tekniikka. Kone osoittautui lähes korjauskelvottomaksi, joten tarkoitus olisi vaihtaa se. Tätä projektia ennen en ole autoon juuri pissapojan täyttöä vaativampaa huoltoa tehnyt, joten en vielä tiedä autojen tekniikasta paljoakaan.
Vaihto ei tietenkään ole laillinen auton korkean muutosprosentin takia, mutta kuulemani mukaan sitä ei huomata katsastuksessa(vai huomataanko?).
e12:n moottoreita tuntuu löytyvän melko huonosti suomesta, mutta uudempaa e28:aa löytyy hyvin, käsittääkseni moottorit ovat melko samanlaisia, joten ajattelin hankkia e28-mallin 2.8l moottorin.
Ongelmana on siis, sopiiko moottori nykyiseen vaihdelaatikkooni, sopivatko vanhat apulaitteet siihen ja tarvitsenko myös uuden ohjausboksin?
Vaihto ei tietenkään ole laillinen auton korkean muutosprosentin takia, mutta kuulemani mukaan sitä ei huomata katsastuksessa(vai huomataanko?).
e12:n moottoreita tuntuu löytyvän melko huonosti suomesta, mutta uudempaa e28:aa löytyy hyvin, käsittääkseni moottorit ovat melko samanlaisia, joten ajattelin hankkia e28-mallin 2.8l moottorin.
Ongelmana on siis, sopiiko moottori nykyiseen vaihdelaatikkooni, sopivatko vanhat apulaitteet siihen ja tarvitsenko myös uuden ohjausboksin?
Ehdotankin että jos aiot täällä osia ostaa, niin perustat toisen nimimerkin, et laita autosta yhtään kuvaa etkä mainitse asiasta edes parhaalle kaverillesi tai kellekään muulle joka ei ole kuuro/mykkä/sokea ja neliraajahalvaantunut. Näin saat auton vielä ajoon ilman että joku valopää alkaa liikaa innostumaan sen kunnosta.
Comment