Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin (e12 528i) vaihto uudempaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • risto_
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 2

    Moottorin (e12 528i) vaihto uudempaan

    Aloitin autoharrastuksen ostamalla projektikuntoisen korinvaihto-635Csi:n, jossa on -76 e12 528i:n tekniikka. Kone osoittautui lähes korjauskelvottomaksi, joten tarkoitus olisi vaihtaa se. Tätä projektia ennen en ole autoon juuri pissapojan täyttöä vaativampaa huoltoa tehnyt, joten en vielä tiedä autojen tekniikasta paljoakaan.

    Vaihto ei tietenkään ole laillinen auton korkean muutosprosentin takia, mutta kuulemani mukaan sitä ei huomata katsastuksessa(vai huomataanko?).

    e12:n moottoreita tuntuu löytyvän melko huonosti suomesta, mutta uudempaa e28:aa löytyy hyvin, käsittääkseni moottorit ovat melko samanlaisia, joten ajattelin hankkia e28-mallin 2.8l moottorin.

    Ongelmana on siis, sopiiko moottori nykyiseen vaihdelaatikkooni, sopivatko vanhat apulaitteet siihen ja tarvitsenko myös uuden ohjausboksin?
    Last edited by risto_; 13-10-2006, 15:35. Reason: lisäys
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Molemmat koneethan ovat m30 johdannaisia, joten jos ostat täyden tekniikan niin ongelmia tuskin tulee. Eli apulaitteiden _pitäisi_ sopia, laatikko sopii jatkoksi jne. Ohjaussysteemeissä voi hyvinkin olla eroa, vanha saattaa olla k-jet tai kaasaripeli, uudemmat sitten L-jet tai motronik koneita.

    Kohta tässä threadissa alkaa melkoinen jeesustelu Ehdotankin että jos aiot täällä osia ostaa, niin perustat toisen nimimerkin, et laita autosta yhtään kuvaa etkä mainitse asiasta edes parhaalle kaverillesi tai kellekään muulle joka ei ole kuuro/mykkä/sokea ja neliraajahalvaantunut. Näin saat auton vielä ajoon ilman että joku valopää alkaa liikaa innostumaan sen kunnosta.


    t.Ville

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎