Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28: Kone ei käy???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7085
    • Forssa

    E28: Kone ei käy???

    Ongelmana on että kone ei tahdo käydä. Kansi remppa tuli lopulta tehtyä ja kun sain koneen takas pakettiin niin tuli joku helkkarin ongelma koneeseen. Kun sahaa käymään niin käy max. 400rpm ja kun painaa kaasua niin kierrokset nousee korkeintaan 600rpm. Kun sitten tota kaasua vähän aikaa sotkee ja yrittää saada kierroksia koneeseen niin rupee köhimään ja sammuu. Sen jälkeen ei hetkeen lähde ollenkaan käyntiin, odottaa puolisen tuntia niin sit tekee taasen ton käynnistys tempun, ei kierroksia eikä vastaa kaasuun juurikaan mitenkään.

    Tarkistin sytytys tulpat, olivat kunnossa. Tulppien piuhat on kunnossa. Virranjakajan kansi on vähän kuluneen näköinen mutta en usko vika olevan siinä kun kerran kävikin sillä ennen remppaa ihan hyvin. Pyörijä oli vähän kulunut mutta menee samaan kastiin ton aikaisemman lauseen kanssa. Kun virrat kytkee päälle niin kuuluu bensa pumpulta semmonen 1s-2s surinaa ja pumpun kannoille tulee n. 4.3V. Kaikki letkut katsoin ja tarkistin moneen kertaan kaikki piuhat mutta ei auta mikään. :think

    Jos jollain on ollut saman lainen kokemus niin saa neuvoa tai oikeastaan olisi toivottavaa neuvoa ja kaikki muutkin antakaa neuvoja, sekä hyviä että huonoja otetaan vastaan...
    Last edited by |foder|; 04-02-2007, 16:30.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
  • kakepro
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 96
    • Suomen persreikä.

    #2
    Vaikuttais mielestäni siltä että jako on pielessä. Taikka sytkän on ihan hukassa.
    Eikös siinä ole jakaja vielä koneen kyljessä :think

    Epäilen suuresti että on jako sekasin ja sytkä siinä samalla.

    Edit: p-pumpun kuuluukin surrata vain pari sek. ja sitten sammua kun sytytysvirta kytketään. Koneen käydessä on pumpun surrattava alituiseen.
    Last edited by kakepro; 04-02-2007, 16:48. Reason: pensa pumpusta
    Nii...ne autot vetää edestä, vai mitenkä...

    Ex kaarat:
    Volvo 240 -84 x2
    Toyota corolla -86
    Bmw e30 320i -89

    Rahalla saa ja Hondalla pääsee.

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7085
      • Forssa

      #3
      Niin no en ole käynyt kuuntelemassa auton alla että mitä ääntä se pumppu pitää kun on auto on käynnissä, kait se toimii.

      Jakohihna on tarkistettu moneen kertaan ennenkuin laitettiin käyntiin ja on tarkistettu myös jälkeenpäin. Aivan hampaalleen on paikallaan merkkkien kohtiilla.

      Sytytys on ainakin näytti olevan suht lähellä, sytytys ennakkoa en sitten tiedä, ei se kait ole siitä kii???
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • Bone_
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 39

        #4
        Ei muuta ku jakajan pultti auki ja kääntämään ja toinen koittaa samalla sahata käyntiin.

        Oma e28 lähti pelittämään vastaavanlaisella metodilla kun oli sytkä pielessä jakopäänrempan jälkeen.
        BMW e28 518i + Spax Suspension

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          M20 virranjakajan ratas liikkuu satavarmasti remmin vaihdon yhteydessä jollei sitä ole jollain tavalla sidottu paikalleen. Jakajan kansi auki, ykkönen yläkuolokohtaan ja sytkävuoroon ( molemmat venttiilit kiinni ) ja käännetään jakajaa kunnes pyörijä osoittaa jakajan ulkokehällä olevaa merkkiä tai jakajan kannessa ykkösen tulpanjohdon kohdalla olevaa nastaa. Mylly käyntiin ja ajoituslampulla sytkän säätö kohdalleen. Helppoa kuin heinänteko...
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7085
            • Forssa

            #6
            Siis toi eka juttu on katottu,että kun on yläkuolo kohdassa niin sytkän pyörijä osoittaa "1":een. Täytyy jostain hommata semmonen ajoitus lamppu jostain, jos vaikka sillä lähtis ongelma...
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Melkein voisi lyödä vetoa, että on sytkä puoli kierrosta väärin. Jokunen vuosi on kulunut kun viimeksi e28 pellin alla olin, mutta muistaisin ettei se käynyt kuin tyhjäkäyntiä ja jakaja oli jumissa eikä noussut ylös. Liiallinen yrittäminen katkaisi jakajan ja uudella jakajalla saatiin sytytys kohdalleen. Ota venttiilikoppa auki ja tarkasta venttiileistä, että on ykkösen vuoro sytytää ja sitten jakaja ylös ja sytkä kohdalleen. Jos muistan jotain väärin, syytän dementiaa
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by |foder| View Post
                pumpun kannoille tulee n. 4.3V.
                Pitää tulla lähes akkujännite, tarkista mittaukset, jos tuo 4,3v tulee niin jossain on häikkää liittyen pumpun sähköhin.
                Olli.

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Pitää tulla lähes akkujännite, tarkista mittaukset, jos tuo 4,3v tulee niin jossain on häikkää liittyen pumpun sähköhin.
                  Tämä kannattaa katsoa ensimmäisenä koska pumpulle pitää tulla 12v auton käydessä. Sytytysvirrat päällä sinne ei tule kuin pikku surahdus alussa.

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7085
                    • Forssa

                    #10
                    jes, elikkä en ole päässyt sinne auton alle mittailemaan jänniteitä kun on käynnissä, kun ei pysy niin pitkään käynnissä. Mutta se 4.3V on jännite jonka fluke kerkiää näyttämään alku surauksen aikana kun kytkee virrat ON asentoon avaimesta... :think

                    Miten se voisi olla puoli kierrosta sytkä väärässä, sithän se ei kävisi ollenkaan. Itellä aivan sama ongelma ettei oikein toi virranjakaja nouse, en ole uskaltanut oikein repimällä repiä sitä siitä irti ettei vain hajoaisi. Saan ton ajoituslampun tossa joku päivä kaverilta lainaan niin sitten voin sen kanssa ruveta sääteleen, ensin korva kuulolla ja sitten lampulla...

                    "Säädettiin" tossa virranjakajaa vähän väärään suuntaan ja liikaa kerralla, ei käynnistynyt edes enää. Täytyy ruveta keksii jotain sille, hakea ainakin lähtö tilanne takas...
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7085
                      • Forssa

                      #11
                      Mikäs teillä on muuten tavannut toi sytytys ennakko olla??? Kuinka monta astetta täytyis ohjearvon olla, joku 15 astetta??? Vähän hukassa näiden arvojen kanssa... :think
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • TheLoial
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 1109
                        • Helsinki

                        #12
                        Sie saat auton käyntiin kun asetat ajoituksen merkkien perusteella oikein. Se lähtee ihan normaalisti ja ajoituslampulla haetaan tarkka paikka.

                        Ajoitus:
                        - kampiakselin ajoitusmerkki kohdakkain: tappi jakopäässä ja OT-ura kampiakselin päässä olevassa painossa (älä laita Z-uraan, se on lampulla tarkastettavaa ajoitusta varten)

                        - nokka-akselin päässä olevan hihnapyörän viiva ja sylinterikannessa oleva viiva kohdalleen, osoittaa jonnekin kello kahteen

                        - jakaja osoittamaan virranjakajan rungossa olevaan viivaan (viiva näkyy kun jakajan alla olevaa pyöreää irtonaista muovia nostaa hieman)

                        Noin kun teet niin ei ole vaaraa että jako olisi 180-astetta väärässä ja auto lähtee käyntiin jos muut ovat kunnossa.

                        Tuo 4,3v autoa käyntiin laittaessa voi olla vaan mittarin hitautta, se ei ehdi näyttämään 12v koska pumppu on päällä vain hetken.

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7085
                          • Forssa

                          #13
                          Täytyy kokeilla noilla ohjeilla jos sen sit sais...

                          Fluken mittarit ovak kyllä tarkkoja mutta ovat osoittautuneet hitaiksi...
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Vee-eit
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 709
                            • Turku

                            #14
                            Joko lähti käyntiin ? Missä oli vika ?
                            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7085
                              • Forssa

                              #15
                              Jep! Kyllä lähti käymään kunhan vain sääti sen sytkän kohilleen, en sitä huomannut tai tullut itse ajatelleeksi. Thanks kaikille neuvonneille...!
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎