Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28:n mittaristo ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #16
    Originally posted by erkki View Post
    Millaiset akut tuohon e28:sin mittaristoon tulee? Vois hakee valmiiksi kun rupee niitä vaihtamaan.
    AA-kokoiset akut ja helpottaa asennusta, jos niissä on valmiina jonkinlaiset juotoskiinnikkeet.
    Ja lopuksi vinkkinä, että turha sinne on asentaa yli 1000mAh akkuja, kun alkuperäiset 600mAh akut on toimineet siellä jo 250 vuotta.

    Ps. Älä räjäytä akkuja lämmittämällä niitä kolvilla liikaa.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Burner
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 4

      #17
      Mittariston modulien vaihto

      Morjentes kaikki. Me tuossa kaverin kanssa vaihettiin kellon tilalle kiekkamittari. Siis siihen oikeanpuoleiseen reikään. Kello pelitti ihan täysillä samoinkuin kulutusmtr.
      No vaihdon jälkeen kiekkamittari on kuin diesel koneesta eli kierrokset on 1500 vaikka pitäis olla 3000 jne tuplaten kasvaa ongelma. Mittarissa on asteikko 7000+ asti joten pitäis olla bensakoneesta irroitettu..
      Osaako joku teistä sanoa voisiko tämäkin johtua jännitehäviöstä jossain välissä vai onko antura löysäl tms. Kaveri (bimmerin omistaja) viettää aikaansa intissä joten meil on rajattu määrä aikaa korjata bmw:tä. Sen takia ei viittis kokeilla heti kaikkia korjausmetodeja vaan iskeä suoraan siihen ilmeisimpään vikaan.
      Niin joo ja kokeiltiin kiekkamittaria myös ostetun mittariston rungolla mutta vastaus oli sama.. Ja meillä on kanssa paristojen vaihto edessä kun INSPECTION palaa jatkuvasti! Häirittee pirusti!
      sigpic

      Comment

      • Burner
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 4

        #18
        ??

        Eikö kukaan osaa auttaa/neuvoa tässä aiheessa?
        sigpic

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #19
          Originally posted by Burner View Post
          Eikö kukaan osaa auttaa/neuvoa tässä aiheessa?
          Mittaristossa on omat "koodipalikat" 4- ja 6-koneille -> mahtaako mittaristo olla irroitettu autosta, jossa on yhtä monta sylinteriä, kuin kaverisi autossa?
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Burner
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 4

            #20
            Originally posted by kaol View Post
            Mittaristossa on omat "koodipalikat" 4- ja 6-koneille -> mahtaako mittaristo olla irroitettu autosta, jossa on yhtä monta sylinteriä, kuin kaverisi autossa?
            Hyvä kysymys, pitääpä ottaa yhteys myyjään tältä saralta...
            sigpic

            Comment

            • nixu
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 55
              • Savo

              #21
              Originally posted by kaol View Post
              AA-kokoiset akut ja helpottaa asennusta, jos niissä on valmiina jonkinlaiset juotoskiinnikkeet.
              Ja lopuksi vinkkinä, että turha sinne on asentaa yli 1000mAh akkuja, kun alkuperäiset 600mAh akut on toimineet siellä jo 250 vuotta.

              Mikäs oli jännite näissä akuissa? Eli käykö tavalliset "kameran akut"?
              524 TD -85
              RR -76 perille asti

              Comment

              • SeWentwenty
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 166
                • Tampere

                #22
                Käy "sormiakut". Ex.e34:een kyseisen homman tein ja nyt on tämän hetkiseen e28:iin tiedossa sama homma kun lämpömittari ja huoltovalot vilkkuvat.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎