Eli otsikon mukaisessa vekottimessa ennen hyvin toiminut kulutusmittari päätti alkaa kiukuttelemaan yhtäkkiä!
Hanskalokeron katosta löytyvä älyboksi oli kyllä hetken irti liittimestään (liittyen muihin hommiin), mutta laitettiin takaisin varovasti ja oikein (ja ruuvi myös), ja mittari toimi hyvin vielä päivän tai pari tämän operaation jälkeenkin, joten epäilen jotain muuta syytä. Varsinkin kun sinne tuli jo kerran katsottua uudestaankin ja laitettua taas huolella takasin se liitin. Ei ainakaan näyttäisi olevan vikaa eikä hapettumaa liittimessä ja pinnit näytää ihan ok:lta..
Vian oireet:
- Paikallaan ja ajossa kulutus näyttää maksimia (25++ l/100km) viisari tapissa :(
- Vaihdetta vaihtaessa ajossa käy aina jossain n. 4l/100 lukemassa ja nousee sitten takaisin tappiin :shock:
- Moottorijarrutuksessa älyää kumminkin näyttää NOLLAA kuten pitääkin :|
Tuntuu siis, että mittari saa tietoa jonkun verran, se "tietää" koska on moottorijarrutus ja koska taas bensaa menee, mutta se ei "näe" kulutetun bensan määrää. Voihan se tietty olla että mittari on paskana ja vika on siinä, mutta yritetään nyt vielä löytää vika muualta! Mittaristoa on tullut varovasti koputeltua, kovempaa en viitsi, joten turha neuvoa antamaan sille iskua kun ei se siitä kumminkaan sillä herää. :paskana:
Kysymyksiä: :juo
- Mistähän pitäis vikaa lähteä etsimään? (En ajatellut heti alkaa purkamaan koko mittaristoa)
- Missä boksin liittimen pinnissä kulkee toi kulutetun bensan määrä? Vai kulkeeko missään?
- Mitäs liittimiä/antureita mun pitäis tutkia moottoritilan puolelta?
![cry](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/bawling.gif)
Hanskalokeron katosta löytyvä älyboksi oli kyllä hetken irti liittimestään (liittyen muihin hommiin), mutta laitettiin takaisin varovasti ja oikein (ja ruuvi myös), ja mittari toimi hyvin vielä päivän tai pari tämän operaation jälkeenkin, joten epäilen jotain muuta syytä. Varsinkin kun sinne tuli jo kerran katsottua uudestaankin ja laitettua taas huolella takasin se liitin. Ei ainakaan näyttäisi olevan vikaa eikä hapettumaa liittimessä ja pinnit näytää ihan ok:lta..
Vian oireet:
- Paikallaan ja ajossa kulutus näyttää maksimia (25++ l/100km) viisari tapissa :(
- Vaihdetta vaihtaessa ajossa käy aina jossain n. 4l/100 lukemassa ja nousee sitten takaisin tappiin :shock:
- Moottorijarrutuksessa älyää kumminkin näyttää NOLLAA kuten pitääkin :|
Tuntuu siis, että mittari saa tietoa jonkun verran, se "tietää" koska on moottorijarrutus ja koska taas bensaa menee, mutta se ei "näe" kulutetun bensan määrää. Voihan se tietty olla että mittari on paskana ja vika on siinä, mutta yritetään nyt vielä löytää vika muualta! Mittaristoa on tullut varovasti koputeltua, kovempaa en viitsi, joten turha neuvoa antamaan sille iskua kun ei se siitä kumminkaan sillä herää. :paskana:
Kysymyksiä: :juo
- Mistähän pitäis vikaa lähteä etsimään? (En ajatellut heti alkaa purkamaan koko mittaristoa)
- Missä boksin liittimen pinnissä kulkee toi kulutetun bensan määrä? Vai kulkeeko missään?
- Mitäs liittimiä/antureita mun pitäis tutkia moottoritilan puolelta?
Comment