Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 520 -85 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    E28 520 -85 käyntiongelma

    Probleemat:
    - kuluttaa 20-25 l sadalla
    - ei kulje mihinkään (E28 518 menee ohi melkein pakilla)
    - käy ilmeisen rikkaalla ja sen takia käynti on "raskasta" ja nypyttävää

    Tähän asti tehty:
    - tarkistettu imuvuodot + uusittu alipaineletkuja
    - tarkistettu alipainekalvojen ehjyys
    - toimivasta autosta uusi boksi
    - vaihdettu bensanpaineensäädin
    - lisäilmaluisti tutkittu, ei toimi -> ohitettu
    - säädelty ilmamäärämittaria ja kokeiltu toista samanlaista, ei vaikutusta
    - tarkistettu puristuspaineet, ok
    - uudet tulpat jakaja + pyörijä
    - jako tarkistettu, on kohdallaan

    1. Käynnin aikana kun nyppää kaasuläpän asentotunnistimen johdon irti, niin ei tapahdu mitään. Pitäisikö tapahtua?

    2. Voiko ruiskua ohjaava lämpötila-anturi aiheuttaa viat?

    3. Jarrutehostinko vuotaa, vaikka jarrut toimii hyvin?
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by Alpina E34 View Post
    1. Käynnin aikana kun nyppää kaasuläpän asentotunnistimen johdon irti, niin ei tapahdu mitään. Pitäisikö tapahtua?

    2. Voiko ruiskua ohjaava lämpötila-anturi aiheuttaa viat?

    3. Jarrutehostinko vuotaa, vaikka jarrut toimii hyvin?
    1. Eipä juuri.

    2. Voi

    3. Epätodennäköistä, mutta mahdollista

    Comment

    • Alpina E34
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1122
      • Masku

      #3
      Pitänee koittaa uudella anturilla. Mitens, mitkä on tulpanjohtijen vastusarvot, jos mittais ne seuraavaksi?
      E34 Lenz 536ds -89

      E34 osille tarve:
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
      Originally posted by T3
      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #4
        Kylmäkäynnistyssuutin voi myös vuotaa (rikas seos) tai suuttimet vuotavat. Kylmäkäynnistyssuutin voi olla myös koko ajan päällä. Sitä ohjaa oma lämpöanturi termarin kotelossa, kokeile ottaa suuttimesta johto irti käydessä. Muuttuuko käynti?

        Ruiskun lämpöanturin ohmimäärä on kylmällä koneella korkea (kilo-ohmeja) ja lämpimällä koneella muutamia ohmeja, lähellä nollaa.

        Kylmäkäynnistyssuuttimen anturi on on/off, lämpötilan mukaan katkaiseva/kytkevä.

        Testaa nuo, ne aiheuttavat monesti vikoja.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Eikös tuo ole le-jet, jolloin siinä ei ole kylmäkäyntisuutinta? Anturien vastus arvot löytyy googlella ja korjaamo oppaista.

          Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=80788
          Lueppas tuo, sinne olenkin nuo arvot laittanut.

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #6
            Tosiaan unohtu mainita että autossa on kylmäkäynnistyssuutin ja sen toiminta on testattu, eli toimii. Nyppäsin omasta 518i:stä tuon vaalean lämpötila-anturin johdon irti tyhjäkäynnillä ja auto sammui samantien. Täytyy kokeilla miten tuo 520 käy ilman piuhaa.
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by Alpina E34 View Post
              Nyppäsin omasta 518i:stä tuon vaalean lämpötila-anturin johdon irti tyhjäkäynnillä ja auto sammui samantien. Täytyy kokeilla miten tuo 520 käy ilman piuhaa.
              Sammuu.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎