Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brawler
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1093
    • Mynämäki

    e28 kytkin

    Eli e28:n onko se sitten kytkimen joku sylinteri kuvassa nro.1


    Tuolta "yläpäässä" oleva kumitiiviste tai vastaava ei pysy paikallaan ja sinne jää rako josta pääsee nestettä tulemaan aina välillä. Eli mites sen saisi tiiviiksi tai saako jostain uuden kumin?

    VW Bora 2.0 '99
    UrS4 230hp + alv 22%+more...
    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
    E28 518i '86

    -Turku Connection-
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2

    Kokeile vaikka tuota.
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Kytkimen pääsylinteri. Siihen saa kl-varaosasta korjaus sarjan muutamalla kympillä, uusi sylinteri maksaa maltaita. Kiva irroittaa muuten...

      EDIT: Itselle joskus vaihdoin nuo tiivisteet, vuoti silti. Purin uudestaan ja laitoin reilusti vaseliinia joka väliin ja avot, tiivis tuli.

      Comment

      • Brawler
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1093
        • Mynämäki

        #4
        Originally posted by Vee-eit View Post
        Jarrupääsylinterin korjaussarjaa kytkin sylinteriin? menikö multa nyt jotain ohi?


        Nyt kun miettisin tuota asiaa, niin pitäisikö tuolla päädyssä jossa nuo osat 4 ja 5 ovat. Niin kuuluuko sinne edes tulla nestettä, vai onko männän tiiviste antautunut? Toki en ole mikään insinööri, mutta kunhan ajattelin.

        VW Bora 2.0 '99
        UrS4 230hp + alv 22%+more...
        E21 315 '83 future chassis for turbo engine
        E28 518i '86

        -Turku Connection-

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Sorry http://www.motonet.fi/Ostoskori.php?...Toiminta=Lisaa Tarkoitin siis tätä.
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by Brawler View Post

            Nyt kun miettisin tuota asiaa, niin pitäisikö tuolla päädyssä jossa nuo osat 4 ja 5 ovat. Niin kuuluuko sinne edes tulla nestettä, vai onko männän tiiviste antautunut? Toki en ole mikään insinööri, mutta kunhan ajattelin.
            Männän tiiviste uusiksi. Ei sinne viimeisen pölysuojakumin alle neste saa tulla.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Pese hyvin sylkky ja katso nääkyykö siellä pahoja jurmuja/syöpymiä. Jos näkyy, niin tiivistesrj. tuo hetkellisen lohdun jos sitäkään.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Brawler
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1093
                • Mynämäki

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Männän tiiviste uusiksi. Ei sinne viimeisen pölysuojakumin alle neste saa tulla.
                Tuleekos mäntä ulos ihan vaan irroittamalla se yläpäästä ja kiskomalla, vai pitääkö ottaa koko sylinteri pois?

                VW Bora 2.0 '99
                UrS4 230hp + alv 22%+more...
                E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                E28 518i '86

                -Turku Connection-

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Brawler View Post
                  Tuleekos mäntä ulos ihan vaan irroittamalla se yläpäästä ja kiskomalla, vai pitääkö ottaa koko sylinteri pois?
                  Hmmm... Mites se nyt oli, joku lukkorengas siellä pitäisi olla. Varmaan 6vuotta aikaa kun sen tein. Ota se sieltä käteen eka niin parempi puuhastella. Se pölysuoja pois, niin näkee jotain.

                  Irti se lähtee irroittamalla pari kiinnitys pulttia, irroittaa sen polkimesta ja sitten hauskin, sieltä konehuoneen puolelta irroittaa sen sen putken siitä päästä.

                  Comment

                  • Brawler
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1093
                    • Mynämäki

                    #10
                    ^Ei sulla olis mitään niksipirkkaa kyseiseen hommaan, tai saako motonetistä sitä putkea jos vetäis tylysti poikki? on nyt 1 ilta sen kanssa tapeltu ja kun ei pääs kääntämään suuntaan ei toiseen.

                    VW Bora 2.0 '99
                    UrS4 230hp + alv 22%+more...
                    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                    E28 518i '86

                    -Turku Connection-

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by Brawler View Post
                      ^Ei sulla olis mitään niksipirkkaa kyseiseen hommaan, tai saako motonetistä sitä putkea jos vetäis tylysti poikki? on nyt 1 ilta sen kanssa tapeltu ja kun ei pääs kääntämään suuntaan ei toiseen.
                      Juu se on oikein ihana irroittaa. Ihan normaali jarruputkea eikös se ole, sitä saa joka melkein joka kioskista. Koko voisi olla M10/M10-400MM etk:n mukaan.

                      Comment

                      • Brawler
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1093
                        • Mynämäki

                        #12
                        Tossa on tuollainen periaate kuva, miten on kulunut. Ei ole ihan noin pähästi, mutta onkos tuo jo sitten vaihtokamaa?
                        Last edited by Brawler; 22-06-2008, 13:30.

                        VW Bora 2.0 '99
                        UrS4 230hp + alv 22%+more...
                        E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                        E28 518i '86

                        -Turku Connection-

                        Comment

                        • Vee-eit
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 709
                          • Turku

                          #13
                          Jos ei kuluma hoonaamalla poistu, niin hylkyyn vaan. Kuvasta saa sen käsityksen, että sylinteri on kulunut juuri siitä "käyttökohdasta". Koska sylinteri vuosi ja jos kumit olivat ehjät, niin sylinterin halkaisija on jo niin iso ettei siitä tule kalua kuin myyntiautoon.
                          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                          Comment

                          • Brawler
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1093
                            • Mynämäki

                            #14
                            Pitää kait sitten huomenna käydä motonetista hakemassa uusi sylinteri, ja samalla vaihtaa tiivistesarja jonka ne mulle myi. On meinaan yksi tiivisteistä liian "ohut" joten se pääsisi heilumaan siellä urassaan. No pitää taas huomenna mennä tappelemaan sen putken toisenpään kiinnityksen kanssa, täytyy kait ottaa se letku irti työsylinteristä ja paskoa se kannatin systeemi niin saa sen otettu pöydälle ja olis helpompi availla sitä.

                            VW Bora 2.0 '99
                            UrS4 230hp + alv 22%+more...
                            E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                            E28 518i '86

                            -Turku Connection-

                            Comment

                            • Brawler
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1093
                              • Mynämäki

                              #15
                              Eli nyt on vaihdettu uusi sylinterikin ja auto saatu jälleen ajoon, ilmauksessa oli tosin ensin onkelmia mut lopulta ilmat saatiin veke järjestelmästä. Ja täytyy loppuun topeda että on tosiaan niin paskamainen homma mitä master aluksi jo pelotteli, itsekin vedin sen putken biittareilla poikki ja uusi tilalle. Pari euroa se toki maksaa mutta paljon aikaa sillä säästää.

                              No nyt jos taas pääsis samat n.325tkm uudella pää sylkällä mitä vanhallakin mentiin

                              VW Bora 2.0 '99
                              UrS4 230hp + alv 22%+more...
                              E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                              E28 518i '86

                              -Turku Connection-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎