Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia e28 518i bmw:stä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rasvaaja
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 37

    Kokemuksia e28 518i bmw:stä

    Kuten topikin aihe antaa ymmärtää, eli kokemuksia kyseisen auton korista tekniikasta ja ajettavuudesta. Yleisimmät viat jne..
    Auton ostoa suunnitelen kosa luopuin taannoin e30 luotettavasta juhdasta :roll: . Kiitos etukäteen. Ja vuosimallihan olisi 86-88 haarukassa.
    ex: E30 316 1.8 -84
    ex: E28 518i -87
    ex: E30 320i -89
    ex: E34 525i touring -94
  • jjheimo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 652
    • Helsinki

    #2
    Viime Talvena oli tuollainen 518i talviautona ja ihan mukava se oli ajaa tosin ihan karvalakki malli,oli vielä ilman ohjaustehostajaa jota kyllä suosittelen kun toi ei kuitenkaan niin kevyt ole taitella parkkiin vaikka pikkukone onkin.kyseisellä autolla oli ajettu päälle 450tkm mutta silti toimi kun ajatus ja lähti aina laakista käyntiin kunhan akku oli iskussa.Muutenkin auto oli ikään(-85) ja km määrään nähden ihan hyvin ryhdissään.

    tyyppivioista ei oo paljoo tietoo ja kokemusta mut viisaimmat sen kertokoon! :wink:
    F33 435i Xdrive

    Comment

    • Bmw 520i -85
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 16
      • Kajaani

      #3
      mulla on tommonen ja siinä ainakin on ihan jämäkkä kori ovet avautuu vielä vaikka ois keula yhdestä kohti puol metriä ilmassa. ja ohjaustehostin(suosittelen) ja alusta sarja. yleisin vika paikka on etulokareiden sisäpuolella siellä on aina reikä jos ei ole korjattu. jos ruosteeton ja madallettu niin mahtava peli :wink:
      ostetaan e28 levikkeet

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Jos koppa ei ole mätä, niin pientä remppaa (jatkuvasti :roll tekemällä sillä ajaa vaikka ensi vuosituhannelle. Kuinka mukavaa tai kivaa sillä ajaminen sitten on, on ihan eri asia...
        E39 520iA -02

        Comment

        • Rasvaaja
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 37

          #5
          Originally posted by Sickness
          Jos koppa ei ole mätä, niin pientä remppaa (jatkuvasti :roll tekemällä sillä ajaa vaikka ensi vuosituhannelle. Kuinka mukavaa tai kivaa sillä ajaminen sitten on, on ihan eri asia...
          Jeps, ja olen antanut ymmärtää että perä tuossa olisi yllätävän kevyt elikkä talvi keleillä meno olis aika haipakkaa :p

          Lisää vaan infoa tulemaan.

          edit: Mitenkäs vielä tuon ruiskun toiminnan laita? Etujahan on varmaan paljonkin verratuna kaasari malleihin vaan entäs haitat?
          tein periaate päätöksen 316:sen jälkeen. Ei enää ikinä kaasari autoa, varsinkaan pierburgilla varustettua.
          ex: E30 316 1.8 -84
          ex: E28 518i -87
          ex: E30 320i -89
          ex: E34 525i touring -94

          Comment

          • LoudPipe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1434

            #6
            Perä on kevyt (meikäläisellä tosin keulalla pari extramukia) mutta kunhan liikkeelle pääsee niin ihan hyvin sillä pärjää. Lukkoperään kannattaa investoida

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Sickness
              Jos koppa ei ole mätä, niin pientä remppaa (jatkuvasti :roll tekemällä sillä ajaa vaikka ensi vuosituhannelle. Kuinka mukavaa tai kivaa sillä ajaminen sitten on, on ihan eri asia...
              :lol:

              ..tai vielä seuraavalle!

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by LoudPipe
                Perä on kevyt (meikäläisellä tosin keulalla pari extramukia) mutta kunhan liikkeelle pääsee niin ihan hyvin sillä pärjää. Lukkoperään kannattaa investoida
                Onkos lukkoperää olemassa 518i:hin sopivalla välityksellä?

                Omassa autossa en ole huomannut että perä olisi liian kevyt, joten eipä se mikään valtava ongelma ole...
                Moottorihan tuossa on vimpanpäälle kestävä (venttiilit joutuu säätämään silloin tällöin) eikä ruiskussakaan ole omien tietojen mukaan ollut mitään "yleisvikoja".
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Tapani K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 423
                  • Tampere

                  #9
                  Kohtalaisen luotettavia pelejähän noi on,tietysti tollaisissa rippikouluiän ylittäneissä autoissa on aina jotain pientä.Ja se kestävyyshän riippuu hyvin pitkälti siitä minkälaisella käytöllä/pidolla auto on ollut.

                  Varsinaisia tyyppivikoja ei nyt tuu muuta mieleen kun noi alustan osat,jotka tietty kuluu aikaa päälle.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    .....
                    Last edited by T3; 09-01-2007, 15:18. Reason: VITUTUS!
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Tapani K.
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 423
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by T3
                      Originally posted by Tapani K.
                      Kohtalaisen luotettavia pelejähän noi on,tietysti tollaisissa rippikouluiän ylittäneissä autoissa on aina jotain pientä.Ja se kestävyyshän riippuu hyvin pitkälti siitä minkälaisella käytöllä/pidolla auto on ollut.

                      Varsinaisia tyyppivikoja ei nyt tuu muuta mieleen kun noi alustan osat,jotka tietty kuluu aikaa päälle.
                      Ai ettei tule varsinaisia tyyppivikoja mieleen?

                      Varmaan 95% E28-malleista liikkuu maailman teillä VIALLISELLA mittaristolla. Samaan syssyyn voisi tietenkin haukkua kaikki E30-mallitkin.
                      Molemmissa malleissa ikuinen riesa.
                      Omassa 518i-87:ssa mittarit toimivat silloin kun huvittaa. Olen joo vaihtanut useammankin mittariston. Yhdistellyt eri mittaristoja ja sen sellaista. Tiedän, niissä on kylmäjuotoksia piirilevyissä ja muuta sellasta paskaa.

                      Muuten auto on pelkkää rautaa!!!
                      Omallani olen ajanut n.400.000km ja hienosti toimii vieläkin.
                      Pellin alla BMW:n paras koskaan valmistama moottori, eli M10. Pomminvarma ikiliikkuja, joka vie sinut kauas ja tuo myös takaisin.
                      Öh :oops: joo,toi mittaristo juttu on kyllä aivan totta...eipä vaan tullut mieleen.Omassakin on ollut ongelmia mittariston kanssa,mutta se korjaantui vaihtamalla piirilevy ja ne akut.

                      Comment

                      • vpernu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 522
                        • Kouvola

                        #12
                        mullapas onki 518 ja 520 eikä kummankaa mittarsitos mitää häikkää 8)

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by vpernu
                          mullapas onki 518 ja 520 eikä kummankaa mittarsitos mitää häikkää 8)
                          Omassa mittaristossa on juotettu PATTERIkotelo suoraan piirilevylle, kotelossa kameran akkupatterit. Hyvin toimii, jos tulee ongelmia, niin sinne on helppo tökätä toiset ladatut PATTERIT. Näinhän aidossa PATTERIautossa tuleekin olla... Huoltovalojoulukuusen tosin olen pimentänyt pysyvästi kun sen tuike on 98% ajasta aika häiritsevää...

                          Comment

                          • Anselmo H
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 942
                            • Vantaa

                            #14
                            Kumpikin on jossain vaiheessa ollut 518 ja 520i. Ohjaustehostin pitää olla, sillä hyötyliikuntaa tulee riittävästi kun vääntää 518:n tehostamatonta ohjausta, jossa tapista tappiin on kierroksia muutama liikaa. Homma paranee entisestään jos alla on leveämpää rengasta.

                            Kulutuksessa ei pitäisi olla mitään dramaattista eroa, joten hanki mielummin varusteltu 520i. Ei sekään mikään raketti ole mutta ajaminen on vähän mukavampaa.
                            F11 523iA Touring
                            E93 325i cabrio
                            E81 116i
                            Triumph Daytona 955i

                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Kadunvaltaaja
                              Kumpikin on jossain vaiheessa ollut 518 ja 520i. Ohjaustehostin pitää olla, sillä hyötyliikuntaa tulee riittävästi kun vääntää 518:n tehostamatonta ohjausta, jossa tapista tappiin on kierroksia muutama liikaa. Homma paranee entisestään jos alla on leveämpää rengasta.

                              Kulutuksessa ei pitäisi olla mitään dramaattista eroa, joten hanki mielummin varusteltu 520i. Ei sekään mikään raketti ole mutta ajaminen on vähän mukavampaa.
                              Siihen tehostamattomaan ohajukseen tottuu. Olisi ollut taannoin mahdollisuus päivittää tehostin autoon, mutta vaikutti niin työläältä etten viitsinyt. Alla 195 leveät kumit ja niiden kanssa menee auto kyllä taskuun kuin taskuun ihan päivittäin ilman että tulee hiki. Leveämmillä tulee toki sitten jo lämmin. Mutta kaikkeen tottuu ja sitä oppii valuttamaan autoa sellaisella 10cm/tunti vauhdilla kun kääntää ruutuun niin kevenee huomattavasti.

                              518i:tä puolustaa hieman pienempi kulutus ja pomminvarma kone, m10 on pirun kestävä. Eikös 518i:stä ole Bavaria malli? Siinä oli kattoluukkua ja niskatukea...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎