Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kintsa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 256
    • Vaasa

    E28 Ohjaus

    Mistä voisi johtua kun välillä kierrokset tippuu vaikka 1000rpm niin ohjaus muuttuu mahdottoman raskaaksi (todella tuskaa kääntää rattia ollenkaan) ja sitten kun antaa kierroksia niin ohjaus muuttuu tavalliseksi, seuraavaa tein, mutta ongelma ei kadonnut:

    -vaihdoin suodattimen ohjaustehostimen purkin pohjalta (linkin nro. 11), jossa on ATF220
    -vaihdoin uudet ATF220:t



    Niin kyseessä on E28 korimallinen kulkuneuvo
    E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3211
    • Nurmijärvi

    #2
    Onhan hihna tarpeeksi kireällä? Ettei pääse luistamaan..
    I Believed I Would Die.

    Comment

    • Kintsa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 256
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by -Tate- View Post
      Onhan hihna tarpeeksi kireällä? Ettei pääse luistamaan..
      Kyllä tarkistin hihnan ja oli oikealla kireydellä.
      E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

      Comment

      • insp
        BTCF Member
        • Sep 2002
        • 827
        • Iittala

        #4
        Vetelisikö ohjaustehostin viimeisiä? Pumppu hajalla eikä jaksa enään pyörittää?
        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

        Comment

        • taippa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 244
          • Janakkala

          #5
          Kokemuksesta voin sanoa että pumpu sökönä
          Ei jaksa pumpata öljyä ilman kierroksia enää....
          - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
          - Chevrolet Blazer


          Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

          Comment

          • Kintsa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 256
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by taippa View Post
            Kokemuksesta voin sanoa että pumpu sökönä
            Ei jaksa pumpata öljyä ilman kierroksia enää....
            Nyt on kovasti työskennelty ohjauksen parissa, eli pumppu uusittu ja se niin sanottu "pommi" joka on musta ja pyöreä kuva nro: 4



            Ohjaus on normaali, kun kierrokset on 3500rpm, mutta alle ton ei käänny.

            Jarrut toimii hienosti, mutta ohjaus ei toimi.

            Apuja kaivataan...
            E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by Kintsa View Post
              Nyt on kovasti työskennelty ohjauksen parissa, eli pumppu uusittu ja se niin sanottu "pommi" joka on musta ja pyöreä kuva nro: 4



              Ohjaus on normaali, kun kierrokset on 3500rpm, mutta alle ton ei käänny.

              Jarrut toimii hienosti, mutta ohjaus ei toimi.

              Apuja kaivataan...
              Pommi vaikuttaa vain jarruihin.

              Onko pumppu uusi? Jos on, niin sitten lähtisin sinne ohjausvaihteeseen tutkimaan. Sitähän voi säätää, mutta tuskin auttaa tässä tilanteessa, toinen tilalle.

              Comment

              • Kintsa
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 256
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Pommi vaikuttaa vain jarruihin.

                Onko pumppu uusi? Jos on, niin sitten lähtisin sinne ohjausvaihteeseen tutkimaan. Sitähän voi säätää, mutta tuskin auttaa tässä tilanteessa, toinen tilalle.
                Pumppu on M535i:stä, jossa se toimi ongelmitta...toisaaltaan en tiedä oikeen mikä pumpussa voi mennä rikki " avasin toisen pumpun ja kaikki näytti olevan ok". Täytyy seuraavaksi laittaa palasiksi itse ohjaussimpukka ja vaihtaa kaikki tiivisteet sieltä.
                E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Kintsa View Post
                  Pumppu on M535i:stä, jossa se toimi ongelmitta...toisaaltaan en tiedä oikeen mikä pumpussa voi mennä rikki " avasin toisen pumpun ja kaikki näytti olevan ok".
                  Pumppuhan saattaa leikata kiinni. Onkos siellä millainen pumppu, lamelli varmaankin?

                  Tuossa e34:sen lamelli pumpun osa kiinni leikkautumisen jälkeen.


                  Myös lamellit oli jumissa pyörässä, niitä kun elvytteli niin sai sen sentään jotain pumppaamaan.

                  Oletkos paineen raja venttiillin katsonut?

                  Comment

                  • Kintsa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 256
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Pumppuhan saattaa leikata kiinni. Onkos siellä millainen pumppu, lamelli varmaankin?

                    Myös lamellit oli jumissa pyörässä, niitä kun elvytteli niin sai sen sentään jotain pumppaamaan.

                    Oletkos paineen raja venttiillin katsonut?
                    Lamelipumppu tossa on (roottori, jossa on monta metallikynttä).

                    Missä on paineen raja venttiili? Onko se joka on toisessa osassa pumpun rungossa? Kuinka sen voi tarkistaa, muuten kuin katsomalla silmämääräisesti?
                    E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

                    Comment

                    • Kintsa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 256
                      • Vaasa

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Pumppuhan saattaa leikata kiinni. Onkos siellä millainen pumppu, lamelli varmaankin?

                      Tossa on kuvia purettuna kyseinen pumppu ja tolta näyttä, lieneen kunnossa?

                      E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Kintsa View Post
                        Tossa on kuvia purettuna kyseinen pumppu ja tolta näyttä, lieneen kunnossa?

                        http://nessu.mine.nu/auto/pumppu/index.htm
                        Hyvältä näyttää, liikkuuko lamellit herkästi? Mistä vehkestä tämä pumppu on?

                        Näyttää tuo paineenraja venttiilikin olevan puhdas.
                        Last edited by Bmw Master; 06-08-2007, 04:55.

                        Comment

                        • BMW528i-84
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 35
                          • Helsinki / Tapanila

                          #13
                          Ohjaussimpukassa vikaa?

                          Itsellä meni ohjaus jäykäksi, kun olin säätänyt ohjaussimpukasta välyksiä.

                          Se tapahtui seuraavasti:
                          Nylppäsin simpukan säätöruuvin liian pienellä ruuvimeisselillä() vastamutteria avatessa. sitten ajattelin ottaa koko säätöhässäkän pois, vaan eihän se lähde suoraan yläkautta pois. Kun itse säätöruuvi tulee ylästoppariin, lähtee säätöruuvin lukitusmutteri kyllä auki, mutta rikkoo samalla (pumpun sisäpuolella olevan) lukkorenkaan. Ohjauksen saa kyllä säädettyä ja kaikki on vähänaikaa hyvin, kunnes rikkoutuneen lukkorenkaan palaset menee yläpään laakerin väliin, jolloin ohjaus todellakin takertelee.

                          Kuvakin löytyy omasta hölmöilystä, laitan kun ehdin. Toivottavasti ei oo sama vika..
                          728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
                          taas volkkari
                          ex:
                          528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
                          520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Aikoinaan eräässä e28:ssa oli ohjaus tosi jäykkä ja kääntyi pykälittäin. Tosin se oli jäykkä kierroksista riippumatta. Joku oli vetänyt ohjausvaihteen säädön liian tiukalle, uusi säätö ja avot.

                            Comment

                            • Kintsa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 256
                              • Vaasa

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Hyvältä näyttää, liikkuuko lamellit herkästi? Mistä vehkestä tämä pumppu on?

                              Näyttää tuo paineenraja venttiilikin olevan puhdas.

                              Kyllä lamelit liikkuu hienosti. Tämä pumppu on E28 M5:sta.
                              E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎