Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrukilvet E28-E34, vaihtokelpoisuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    Jarrukilvet E28-E34, vaihtokelpoisuus?

    Eli lyhyesti, ovatko E28 ja E34 jarrukilvet mitenkään vaihtokelpoisia keskenään? ABS-anturin osalta taitaa ainakin mennä puukottamiseksi, mutta mites noin muuten, onko sopivuus yhtään sinne päin?

    Puuhastelun kohteena tuo E24, jarrupäivitystä suunnitellaan. Uudet levyt eivät mahdu nykyisten kilpien sisään, eikä isompia alkuperäisiä taida olla. Joten kysymys kuuluu, löytyykö jostain toisesta mallista helposti sovitettavat kilvet tuohon, vai jätetäänkö kokonaan pois?
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Kuinka isot jarrut? E34 m5 jarrut mahtuu e28 kilville. Leikkaa se reuna pois kilvestä niin mahtuu. Pois et voi kilpeä jättää.

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Kuinka isot jarrut? E34 m5 jarrut mahtuu e28 kilville. Leikkaa se reuna pois kilvestä niin mahtuu.
      Rohkenen epäillä, että Nürnburgit eivät kuitenkaan mahdu ilman muutoksia..? Noi seiskan levyt siihen olis tulossa, eli 324 mm. Raapii kilven reunaan kiinni. Sektio olisi tietty yksi vaihtoehto, mutta mielummin otan ne sit kokonaan pois.

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Pois et voi kilpeä jättää.
      Perustuen mihin? Täälläpäin on konttoreilla ollut tulkintana, että joko ehjä kilpi tai kokonaan ilman, mutta ei välimuotoja. Eli jos vanha on esim. ruostevaurioitunut, niin joko korjaa/vaihtaa uuteen tai sit ottaa kokonaan pois.
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • Mörkö
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 131
        • Karkkila

        #4
        Originally posted by Erich View Post
        Perustuen mihin? Täälläpäin on konttoreilla ollut tulkintana, että joko ehjä kilpi tai kokonaan ilman, mutta ei välimuotoja. Eli jos vanha on esim. ruostevaurioitunut, niin joko korjaa/vaihtaa uuteen tai sit ottaa kokonaan pois.
        Edessähän ei varmaan moisia kilpiä tarvita, mutta takana käsijarrun kengät ainakin tulee kiinni siihen kilpeen niillä tapeilla ja sokilla. Siis ankkuroi ne kengät suoraan jarrulevyn rumpuosaa vasten. Ilman kilpeä ne kengät elää ihan omaa elämäänsä. Taisi se käsijarrun vaijerikin tulla vielä siihen kilpeen kiinni. Eli jos haluaa että käsijarru toimii hyvin/ollenkaan niin olisi ne kilvet siellä takana ainakin hyvä olla.
        Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
        e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
        e28 528i -86 - Kesäkäyttis

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by Erich View Post
          Perustuen mihin?
          Kaikki pasha, kivet, suola ja kura lentää suoraan jarruille.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎