Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 käynnistys + ohjaustehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jze_
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 26
    • Kouvola, Fin

    e28 käynnistys + ohjaustehostin

    Ongelma nr.1 on seuraava:
    Kylmänä kun käynnistää niin joutuu sahaamaan starttia aika pitkään ennen kuin käynnistyy tai sitten 2x putkeen normi starttauksilla käynnistää ennen kuin tärähtää tulille, missä vika? Tulpat juuri vaihdoin ja entiset näyttivät siltä että olisivat olleet about alkuperäiset Mutta ei silti apua siitä, käy paremmin ja kone ottaa kierroksia kyllä selvästi paremmin, mutta ei käynnisty sen paremmin...

    Ja ongelma nr.2:
    Ohjaustehostin tuntuu nykyisin usein siltä ettei olisi melkein koko ohjaustehostinta, tuntuu siis kuitenkin siellä jotain tapahtuvan muttei kyllä kovin pehmeä ohjattavuus ole.
    Tehostimen öljyt uusin juuri BMW:n "omiin" ohjaustehostimen öljyihin ja kun tyhjensin entiset, ihmettelin että oli kovin jäykkää verrattuna nykyisiin uusiin öljyihin. Vaikka vaihdettiin nämä niin ei silti mitään vaikutusta, samanlaiselta tuntuu kuin ennenkin. Ajattelin auttaisiko suodattimen vaihto tähän?
    Tehostimen hihnat ovat kuitenkin tarpeeksi kireällä eivätkä luista ja ei kuulu mitää ylimääräisiä ääniä kääntäessä
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Kertaa vielä, että mikä auto on kyseessä.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Jze_
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 26
      • Kouvola, Fin

      #3
      e28 520i -86 kutvonen

      Comment

      • Jze_
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 26
        • Kouvola, Fin

        #4
        Nonii ylös ylös.

        Eikö kukaa osaa sanoa mitään näihin ropleemii, ku ei tiedä mistä alkaa ropaamaa... Jahka koittais auttaako ohjaustehostimen suodattimen vaihto...

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          On siellä suodatin?
          Pumppu voi olla entinen.

          Comment

          • Jze_
            Newbiemmer
            • Nov 2007
            • 26
            • Kouvola, Fin

            #6
            Noniin neuvoja neuvoja nyt, tärkein olis tuo käynnistäminen ennen ku hajottaa startin kun joutuu sahaamaa

            Comment

            • Jze_
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 26
              • Kouvola, Fin

              #7

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                kokeile ensin pitää virtoja päällä jonkin aikaa ennen starttausta. jos nyt käynnistyy normaalisti niin bensapuolella lienee jotain ongelmaa, lähinnä takaiskuventtiilin vuotaminen jolloin seistessään valuttaa putken tyhjäksi.
                toiseksi, jos käynnistyminen tapahtuu juuri silloin kun meinaa jo luovuttaa ja päästää irti avaimesta voi sytytysjärjestelmän virransaannissa olla ongelma, eli virtaa ei tule starttiasennossa. Joissakin automalleissa tämä on yleinen ohjainpiirin vika mutta korjattavissa yksinkertaisella relekytkennällä.

                Jos bensiiniä ja kipinää taas tulee normaalisti ja ajallaan mutta käynnistyminen kestää on moottori väljä.

                Väärin säädetty sytytys tai syytysennakon heittely startatessa voi myös aiheuttaa kyseisiä ongelmia (likainen/viallinen anturi).

                Rikastuksen vajaa toiminta vaikeuttaa myös käynnistymistä mutta vain kylmänä. Liian rikas seos vaikeuttaa käynnistymistä myös mutta vain kuumana.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎