Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti e28?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    Tyhjäkäynti e28?

    Mistä löydän e28 m20b20 l-jet koneesta tyhjäyntiä säätävän yksikön tai releen tai jonkin joka pitää sen vakaana kun tuntuupi olevan jokin häikkä ku ei tyhjäkäynti oikein tottele vaikkei ole mitään imuvuotoja eikä ilmamassamittarissakaan mitään häikkää...
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900
  • x-men
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 162
    • .....

    #2
    Millä tavalla tyhjäkäynti ei "tottele"? heitteleekö siis kierrokset esim. kylmällä koneella vai..? tyhjäkäyntiähän säädetään siitä imusarjassa olevasta ruuvista jos sitä tuolla "yksiköllä" tarkoitit(?)
    E34 535 -91

    ex.
    E28 520 -84

    Comment

    • Vertigo
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 806
      • Paska Kaupunni

      #3
      lyöt kylmänä käyntiin niin se huutaa 1900 kiekassa siihen asti että lämpenee siniviivan yli jonka jälkeen laskee normaaliin ja tänään ihan lämpösenä piti kierroksia 1000-1200 silleen pikkasen seilaillen... ajattelin että siellä joku fordi tyyppinen tyhjäkäyntirele ratkaisu joka ei toimi...
      I Don't Know! I Don't Like It!
      Nykyiset:
      E36 328i cöype
      Exät:
      Fiat Uno 60ies '93
      E30 316i
      E28 520ia
      Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
      Fiat 127
      Saab 900

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        #4
        Onko tossa lisäilmaluistia? Jos on niin putsaukseen.

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Vertigo View Post
          lyöt kylmänä käyntiin niin se huutaa 1900 kiekassa siihen asti että lämpenee siniviivan yli jonka jälkeen laskee normaaliin ja tänään ihan lämpösenä piti kierroksia 1000-1200 silleen pikkasen seilaillen... ajattelin että siellä joku fordi tyyppinen tyhjäkäyntirele ratkaisu joka ei toimi...
          Imuvuoto. Projektissani oli vielä kuukausi sitten sama ongelma ja syynä huohotinletkun venttiilikopan päässä oleva pieni halkeama letkunkiristimen paikkeilla. Uusi letku ja kone käy just niin kuin kuuluukin.

          Kaikki poikkeamat käynnissä johtuvat vioista, säätöjä ei ole.Eikä releitä.

          Toinen vika oli, että kun nopeasti päästi kaasun niin kierrokset tippui hetkeksi lähelle sammumista, tämä taas johtui virranjakajan alipainesäätimestä.

          Tässäkin koneessa oli käyty vääntelemässä jokaista löytyvää ruuvia ja seokset sotkettu niillä yms. vaikka koneessa oli paljon imuvuotoja. Kaikki siis vikoja. Ei säädettäviä osia. Helppo korjata vaihtamalla osa uuteen.

          Katsoppa:
          Last edited by JD; 01-03-2008, 11:24.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • Vertigo
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 806
            • Paska Kaupunni

            #6
            kiitos vinkistä.
            Pitääpä alkaa tutkailemaan vielä tarkemmin että mitähän tuo raasu on syöny...
            Veikkaanpa että kun aikani etsin niin löytyy just joku letku jossa on halkeama mutta haitarikumi se ei ainakaan ole koska se on ihan uusi...
            I Don't Know! I Don't Like It!
            Nykyiset:
            E36 328i cöype
            Exät:
            Fiat Uno 60ies '93
            E30 316i
            E28 520ia
            Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
            Fiat 127
            Saab 900

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎