Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä e28 alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #31
    Originally posted by onkyo87 View Post
    jäykemmät kuin e28:ssa?
    Ja pidemmät

    Ja säädettävistä en tiedä mitään, voi olla että joutuu vaihtamaan koko tolpan e34:stä ja se on sitten taas liian pitkä...
    Olli.

    Comment

    • onkyo87
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 219
      • Tampere

      #32
      Joo tuli mieleen myös että pituudessa varmasti eroja. Ei siinä auta kun uskoa viisaampia, täytynee siis hommata 40/30mm pudottava jousisetti ja sitten ne -10mm jousilautaset. Kaippa tuo 50mm pudotus sitten joltain näyttää 17" vanteiden kanssa.

      Tutkiskelua vaatii muutenkin kun tarkotus olis jossain välissä ja joskus turbottaa niin siinä mielessä olis ollu kätevä e34 535i alusta kun e28 528i tai 535i alustoja on harvassa.

      Ps. Eikös se luntti turbottanu muuten e28 518i vehkeen? Siltä voiskin kysellä asioista tarkemmin.

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7085
        • Forssa

        #33
        Originally posted by onkyo87 View Post
        Kaippa tuo 50mm pudotus sitten joltain näyttää 17" vanteiden kanssa.
        Itsellä K.A.W.:n -60/40mm sarja, ollut tosi tyytyväinen.
        Laskee tarpeeksi alas, kuitenkaan ei ole vielä kertaakaan raapinut pohja maata...
        Kannattaa kysellä tähänkin topickiin vastanneelta nimierkiltä bemu2000 sitä sarjaa.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • 1502
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 238
          • Ylöjärvi

          #34
          Tilaat tuolta tollasen sarjan niin pääsee matalalle http://fahrwerkebilliger.de/Sportfah...1c468733842ef6

          Tossa kuva 65/40 madalluksella http://www.fahrwerke.de/images/fahrzeuge/bmw-e28.jpg

          Comment

          • onkyo87
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 219
            • Tampere

            #35
            Kesäpyörän sovitusta ja pähkäilyä.

            Tuli tänään soviteltua kesäpyöriä eteen, vanteen koko on 17x8 ja ET10 rengas taas on 225/45. Kaaren ja renkaan väliin jäi huimat 40mm!

            Pitänee vaihtaa renkaan profiili 40 ja leveys vois pysyä samana tai sitten vaihtaa 215, Jollonka autoa pystyis huoletta tiputtamaan tuon 40mm. Koska vanteen ET on 12mm pienempi kun orkkiksen niin se on just eikä melkein kaaren tasalla jollonka nykysellä rengastuksella maksimi madallus on 30mm jos sitäkään.

            Omalta osalta siis hieman liikaa hössötystä ja intoillua asian suhteen, olisi pitänyt sovittaa pyöriä jo aikaisemmin jollonka ois välttänyt hössötykset Noh mutta vielä ei ole mitään menetetty, vanteet sopii autoon paremmin kuin hyvin ja madallusjouset on tiedossa eli nou problematic.

            Sen verran tuli tutkiskeltua netin ihmeellistä mailmaa että selvisi 518i ->528i jousien ja iskareiden olevan samat vai pitääkö paikkansa?

            Jatkotoimenpiteitä ja tulevaisuutta ajatellen, että jousituksen suhteen alustan voi muutoskatsastaa 528i vastaavaksi?
            Last edited by onkyo87; 31-03-2009, 20:52.

            Comment

            • heijani
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 220
              • Turku

              #36
              Tähän pieni OT eli oletteko muutoskatsastaneet noita madalluksia? -93 vanhempiin ei käsittääkseni tarvitse, mutta jos madallus on tehty myöhemmin kuin -93, niin sitten kait tarvitsisi... Mietityttää, jos autossa on jo madallus, mutta mitään tüv-lappuja ei löydy.:think

              edit: Tüv-lappua ei näköjään ainakaan tarvita e28:iin http://www.btcf.fi/forum/showthread....+alusta&page=3
              Last edited by heijani; 31-03-2009, 21:42.
              BMW e61 525dA 2006
              ex BMW e39 530dT 2000
              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
              ex BMW e39 540iA sedan 1999
              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
              ex BMW e46 316i sedan 2000

              Comment

              • |jaakko|
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 1542
                • Keski-Suomi

                #37
                kellään kokemuksia tästä?

                Comment

                • sleepertuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 662
                  • Kotka

                  #38
                  Originally posted by |jaakko| View Post
                  kellään kokemuksia tästä?
                  Itse tilasin juuri viikonloppuna, toimitusaika 2viikkoa.
                  Kerrotaan lisää kun tavara saadaan auton alle

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    #39
                    Originally posted by onkyo87 View Post
                    Tutkiskelua vaatii muutenkin kun tarkotus olis jossain välissä ja joskus turbottaa niin siinä mielessä olis ollu kätevä e34 535i alusta kun e28 528i tai 535i alustoja on harvassa.

                    Ps. Eikös se luntti turbottanu muuten e28 518i vehkeen? Siltä voiskin kysellä asioista tarkemmin.
                    518 alusta vastaa 520, joten tehoa saa olla mitä, 129hv? ahdettunakin toki. Mitään alustan osia ei tarvitse vaihtaa jos tuo 129hv riittää
                    (Teholukema bmwclubin sivulta.)

                    Comment

                    • Erska
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 439
                      • Tuusula

                      #40
                      Mutta mites ois jos laittasitte vaan päivitystä E34:n osilla...esim takakynkät käy suoraan paikalleen...joilla saa levyt taakse... etutolpat käy suoraan..siihen vaan vaikka M5 jarrut niin rupeais alusta riittämään...

                      kallistuksenvakaajia en ole koskaan tuumaillu ovatko vaihtokelpoisia keskenään. Jos vaan olis käypäsiä niin niitäkin helpommin saatavilla kun esim 535 E28 osia...
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                      Comment

                      • sleepertuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 662
                        • Kotka

                        #41
                        Originally posted by sleepertuning View Post
                        Itse tilasin juuri viikonloppuna, toimitusaika 2viikkoa.
                        Kerrotaan lisää kun tavara saadaan auton alle
                        Alustavien muutaman kilometrin testiajolla entisiin kuolleentuneisiin jousiin/iskareihin verrattuna Tuntuma jämäköityi mukavasti, tosin pudotusta ei silmällä katsottuna tullut montaa senttiä. Uusien iskareiden kanssa tuntuu ihan mukavalta, ei ainakaan liian kova. Vasta etupää uutta. Takapää odottaa vielä uusia iskareita/yläpäitä

                        Comment

                        • alonap-1
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 824
                          • Hollola

                          #42
                          Madalsin e28:sin käyttämällä e12 tolppia. Takaata tarvitsee vaihtaa alapään holkki tukivarteen sopivaksi epäkeskeiseksi. Etupää vaatiikin sitten jyrsintä ja kierteitystä pohjastaan koska kohdistin urat eivät sovi ja pulttijako ei ole sama.
                          42 1:1,6 70/30

                          Comment

                          • |jaakko|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 1542
                            • Keski-Suomi

                            #43
                            Originally posted by sleepertuning View Post
                            Alustavien muutaman kilometrin testiajolla entisiin kuolleentuneisiin jousiin/iskareihin verrattuna Tuntuma jämäköityi mukavasti, tosin pudotusta ei silmällä katsottuna tullut montaa senttiä. Uusien iskareiden kanssa tuntuu ihan mukavalta, ei ainakaan liian kova. Vasta etupää uutta. Takapää odottaa vielä uusia iskareita/yläpäitä
                            itekkin tilasin viikolla sitten nuo jouset. iskarit on vielä sen verta hyvässä hapessa etten näin pieneen madallukseen viittiny uusia niitä

                            Tippuko keula enemmän kuin perä?

                            Itellä nyt tällähetkellä perä roikkuu alempana niin pitäis saada se vähän komeempaan balanssiin

                            Comment

                            • sleepertuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 662
                              • Kotka

                              #44
                              Originally posted by |jaakko| View Post
                              itekkin tilasin viikolla sitten nuo jouset. iskarit on vielä sen verta hyvässä hapessa etten näin pieneen madallukseen viittiny uusia niitä

                              Tippuko keula enemmän kuin perä?

                              Itellä nyt tällähetkellä perä roikkuu alempana niin pitäis saada se vähän komeempaan balanssiin
                              Mulla tosiaan perä vielä laittamatta kokonaan, kyttäilen uusia iskareita.
                              Reilun 400tkm jälkeen takapää on aika kuollut ja tuntuu pahalta lähteä reippaammin liikennevaloista kun perä valahtaa alas Hieman kärjistettynä toki...

                              Comment

                              • |jaakko|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 1542
                                • Keski-Suomi

                                #45
                                Originally posted by sleepertuning View Post
                                Mulla tosiaan perä vielä laittamatta kokonaan, kyttäilen uusia iskareita.
                                Reilun 400tkm jälkeen takapää on aika kuollut ja tuntuu pahalta lähteä reippaammin liikennevaloista kun perä valahtaa alas Hieman kärjistettynä toki...
                                haha. 400tkm itelläki mittarissa.. perkeles ku ei pääse ajelemaan ku oottelen matkahuollon toimittamana imm:ää. siitähän se meno oli kiinni.

                                Möin tänään kaksykkösen pois niin nyt sais hommattua 9,5" vannetta taakse ja 8,5 eteen
                                Jouset kun vielä saa niin kehtaa kylillä näyttätyä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎