Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 m30b34 puristusten tiputtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti-^
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 22

    e28 m30b34 puristusten tiputtaminen

    Elikkäs tarvitsisi m30b34 koneesta puristuksia matalemmiksi koska kone on korkea puristeinen(10.0 ?). Joten onko kenelläkään ehdotuksia mitenkä saisi helposti ja edullisesti matalammat puristukset?

    Vinkkejä otetaan vastaa!

    t. Antti
    Projekti BMW 525iA e28
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Sorvilla männistä siivu pois.

    Miksi haluat puristuksia pois?

    Comment

    • Mystinen
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1206
      • Kehä3

      #3
      M30B34 koneessahan on 9 puristukset.. Mutta tietenkin 745:sen (M106turbo) männillä saa puristuksia matalemmaks ilman sorvailuja.

      Vaparien virittäminen on säälittävää
      350hp/480Nm@0,666bar
      xxxhp/670Nm@1,6bar
      - Mystinen.Fi -
      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4646
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Mystinen View Post
        M30B34 koneessahan on 9 puristukset.. Mutta tietenkin 745:sen (M106turbo) männillä saa puristuksia matalemmaks ilman sorvailuja.
        Uusimmassa (E32 / E34) M30:ssä on 9:1 puristukset kyllä, mutta E28 / E24 aikakauden M30:ssä on 10:1 rutut.

        Multa löytyis halvalla sarja sorvattuja E28 M30 mäntiä tappeineen, puristukset 8,5-9 välillä
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #5
          M30B34

          3.4 L
          8.5:1 compression ratio

          Applications:
          1985-1988 E28 5-Series
          1985-1987 E24 6-Series
          1985-1987 E23 7-Series

          3.4 L (3430 cc) Applications:
          1983-1993 Europe
          1985-1993 US



          [edit]
          M30B35
          3.4 liter (3430 cc) SOHC inline-6 cylinder
          9.0:1 compression ratio
          208 hp @ 5700 rpm
          225 ft·lbf torque @ 4000 rpm
          87 AKI / 91 RON octane fuel or better recommended

          Applications:
          1988-1989 E24 635CSi
          1988-1993 E34 535i
          1988-1992 E32 735i

          3.5 L (3453 cc) Applications:
          1978-1983 E24 635CSi

          3.5 L (3453 cc) DOHC Applications:
          1987-1989 E24 M6
          1984-1988 M635csi/M6
          1984-1986 745i - South Africa

          Edittiä. Wikipedia tietää
          Last edited by Mystinen; 16-07-2008, 18:49.

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by Mystinen View Post
            Eikös ne vanhemmat oo sitten M30B35, mitkä on esim.e28:ssa. Näin oon ymmärtäny.
            M30B34 löytyy E28 E32 E34 ja uudemmista E23,E24. M30B35 taas sitten E12 ja vanhemmista E23,E24
            Last edited by zJark; 16-07-2008, 14:25.
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • Antti-^
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 22

              #7
              Puristuksia tarvii saada matalemmiksi sen takia kun konetta tullaan piristämään sillein sopivasti
              Projekti BMW 525iA e28

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 997

                #8
                m30b34 moottorissa on e28 kopassa kahta eri puristusta. Katittomassa mallissa on 10:1 218hp ja kattimallissa on 8:1 186hp

                Tuosta voi vielä kattoa tarkemmin http://www.m535i.org/e28info.html

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4646
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Mystinen View Post
                  Edittiä. Wikipedia tietää
                  Ei tiedä. Väärää tietoa.

                  Parsakaalin linkin takaa, tai www.e30.de löytyy oikeat tiedot
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎