Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 525i vm.86 jarruongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 447
    • Lappeenranta

    e28 525i vm.86 jarruongelmaa

    eli kyseisessä autossa semmoinen ongelma kun jarrua painaa tuntuu ettei ota kunnolla heti alussa, ja kuuluu suhinaa pellin alta jostai pääsylinterin ja tehostajan nurkilta. yks hemmo epäili tehostajan kalvoa että ois mennyt niin onko se ollenkaan mahdollista vaihtaa ja jos on mistä saa kyseisiä kalvoja?
    F11 535d xDrive M-Sport -13
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    No jos on aito e28 525i niin siinä on se hydraulipainetehostus jarruissa. että ei ole mitään perinteistä alipaine-sydeemiä. Paineenvaraajan aka pommin vaihto voisi auttaa.

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      #3
      ei oo aitoudesta 100% tietoa kun on ollut vasta vajaan kuukauden minulla, ja ei edes ajossa kerennyt olla..mistäs tommosta paineenvaraajaa kannattais kysellä ja onko ne kalliitakin?
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • juha_s
        Alueaktiivi
        • May 2008
        • 447
        • Lappeenranta

        #4
        tuli vaan mieleen et, onko mahdollista jotenkin sulkea sitä jarrutehostin järjestelmää? edes siksi aikaa että leimalle sais.. mikäs niissä paineenvaraajissa on sitte hajonnu kun en oo kerinny tutkia asiaa, ja nehän on ilmeisesti muovista tehtyjä?
        F11 535d xDrive M-Sport -13

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by juha_s View Post
          ei oo aitoudesta 100% tietoa kun on ollut vasta vajaan kuukauden minulla, ja ei edes ajossa kerennyt olla..mistäs tommosta paineenvaraajaa kannattais kysellä ja onko ne kalliitakin?
          Rekisteriotteesta näkee onko aito vai ei.

          Se hydraulisen jarrutehostajan pommi maksaa n.150€ jos en väärin muista. Merkkiliikkeestä tai KL-varaosasta tai schmiedmanilta... Kannattaa myös ne jarrupaine anturit vaihtaa uusiin.

          Searchilla pitäisi asiaa löytyä.

          EDIT:http://www.btcf.fi/forum/showthread....e28+jarrute%2A
          Last edited by Bmw Master; 07-08-2008, 06:51.

          Comment

          • juha_s
            Alueaktiivi
            • May 2008
            • 447
            • Lappeenranta

            #6
            missäspäin nuo jarrupaine anturit sijaitsevat? tänään on kyllä tarkotus tutkia tarkemmin tuota tehostajaa jos sen sais jotenki otettua väliaikaisesti pois käytöstä esim. vaikka leiman ajaksi
            F11 535d xDrive M-Sport -13

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #7
              Anturi(t) sijaitsee siinä paineenvaraajan yläpuolella olevassa "venttiililohkossa". Kun aukasee konepellin, niin siinä jarrusylinterin välittömässä läheisyydessä on tämä hässäkkä. Siellä ne ongelmat on. Turha on koittaa kiertää sitä tehostus-järjestelmää, koska rekisteriotteessa lukee että ne on tehostetut. Eikä nyt tule mieleen, että miten sen voisi kovin yksinkertaisesti kiertää. Sen verran kiertämiseen varmasti vaaditaan tarvikkeita, että sama ostaa semmonen ehjä paineenvaraaja ja laittaa jarrut pelittämään oikein...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎