Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 518i käynti ongelmaa+ pyttypimeä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    E28 518i käynti ongelmaa+ pyttypimeä

    Tervehdys vain.

    Viime perjantaina sain ilmaista kasoa 50l ja jossa oli noin 10% dieseliä.
    Työkaverit sanoi ettei vaikuta mitään muuta kun sinistä savua ja eikä ole kattia...

    Siinä sitten tankattiin tuo ja omasta takaa oli noin 20l bensaa joten tankki täyteen.

    Auto lähti hienosti käyntiin ja lähdin hallista niin veto loppui osa/täys kaasu asenossa. tyhjäkäyntiä kävi ihan ok.

    Sitten ajoin parkkipaikalle ja tein duunissa loput hommat loppuun.

    Kun duunit loppui ja laitoin auton tulille. Tyhjäkäynti oli taas ihan ok mutta kun laittoi kaasua vähäsenkin niin alkoi puutumaan ja sitten kun pumppasi kaasua niin alkoi ottaa kiekkaa mutta ison sinisen savun ja rykimisen seurauksena...

    Lähdin kuitenkin kohti Kehä I ja tuusulan motaria. iso sininen savu perässä ja rykimistä ja kun sai pumpattua kierrokset lähelle 3krpm ja kaasun pidettyä pohjassa niin huiput oli kolmosella se 80kh/h tai nelosvaihteella vähän vaille satanen....

    Kotia kuitenkin päästiin (ajoin n, 20km) ja sitten kävin lauantaina ostamassa bensan suodattimen kun joku viisaampi sanoi että tankkauksen takia olisi roskaa päässyt suodattimeen ja se olisi tukossa. Sen vauhdoin sunnuntaina ja eikä vaikutusta.

    Maanantaina sitten kävin töissä(perheen jäsenet heittivät) ja töiden jälkeen tyhjentämään tankkia. sain töistä pari 30l isoa muovi kannua johon sai pohjasta tyhjenettyä aineet, tietenkin pienempää kannua käyttäen.
    Sitten sain sen tyhjäksi ja sitten bensaa ja vähän bensan puhdistajaa... sininen savutus loppui mutta tyhjäkäynti oli helvetin huono...
    En nyt muista missä välissä tuo tyhjäkäynti alkoi sitten vittuilemaan koska perjantaina se vielä oli suht ok(diesel/bensa sekoituksella)... suodattimen vaihdossa liene vai missä..

    Tänään sitten sain ajettua pajalla jossa suoritin koneen painemittauksen ja kaikki näyttivät 10-11bar, eli samaa kun vuosi sitten.

    Kipinää kokeilin ja mielestäni se oli suht heikko ainakin siinä kakkospytyssä mikä on "eloton->kokeilimme johto pois periaatetta ja kakkospyttyn johdon irrotus ei vaikuttanut mitenkään käyntiin)

    Sitten kävin ostamassa uudet tulpat ja sekään ei vaikuttanut mitenkään käyntiin tai vetoihin.

    Lisään vielä että katsoin koko matkan perjantaina että lämmöt ei nouse liian korkeaksi jotta kone ei keitä ja missään välissä lämmöt ei nousseet ylös.

    Eli ongelma on seuraavalainen->
    -Kakkospytty "pimeänä"
    -alle 2krpm kone tärisee ja yli 2kprm vedot poissa... että ihan selvästi tuntuu olevan veto poissa vaikka toki kiihtyy tms mutta ei niin kun ennen.

    Neuvoja tai vinkkejä voi antaa.
    Lisään vielä että ennen tankkaus keikkaa auto toimi hyvin.

    PS: Jätetään sitten vittuilut pois tuosta tankkamisesta, jookos?
    Last edited by Betrunken; 02-09-2008, 13:55.
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    #2
    Originally posted by Betrunken View Post
    Eli ongelma on seuraavalainen->
    -Kakkospytty "pimeänä"
    -alle 2krpm kone tärisee ja yli 2kprm vedot poissa... että ihan selvästi tuntuu olevan veto poissa vaikka toki kiihtyy tms mutta ei niin kun ennen.

    Neuvoja tai vinkkejä voi antaa.
    Lisään vielä että ennen tankkaus keikkaa auto toimi hyvin.

    PS: Jätetään sitten vittuilut pois tuosta tankkamisesta, jookos?
    Koska puristukset on kunnossa niin ei luulisi vian olevan kummoinen. Eli kun sulla on nyt uudet tulpat niin siitä sitten seuraavaksi tarkistamaan tulpanjohdot, puola ja virranjakaja..

    Kumma vika, etenkin jos syynä on tuo polttoaine. Ei vanhat autot ennenkään ole olleet moksiskaan noin pienistä dieseli määristä. Nimim. Kokemusta on
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

    Comment

    • Betrunken
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 458
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by joni_wt View Post
      Koska puristukset on kunnossa niin ei luulisi vian olevan kummoinen. Eli kun sulla on nyt uudet tulpat niin siitä sitten seuraavaksi tarkistamaan tulpanjohdot, puola ja virranjakaja..

      Kumma vika, etenkin jos syynä on tuo polttoaine. Ei vanhat autot ennenkään ole olleet moksiskaan noin pienistä dieseli määristä. Nimim. Kokemusta on
      Tuohon puolan ja muiden vaihtoihin kysyisin että miten hemmettissä ne voivat "hajota" vai oliko auto niin kovilla vain että ne sanoivat itsensä irti.... varsinkin tuo kakkospytyn johto pitäs mitata varmaankin...kipinä siihen tulee mutta onko se tarpeeksi "hyvä" niin sitä en osaa sanoa..

      Toiseen: niin meidänkin muut asentajat sanoivatkin ettei vanhan auton pitäs olla miksään tuollaisesta....

      Edit: niin, tuota polttoiaine seosta ei ole enään tankissa joten se ei voi olla enään syyllinen... vaan jälkiseuraukset ovat nytten syynissä.
      Last edited by Betrunken; 02-09-2008, 14:28.
      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
      EX:
      -Bmw E28 518i
      -Saab 9000
      -Lada 2105
      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

      Comment

      • Brawler
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1093
        • Mynämäki

        #4
        Originally posted by Betrunken View Post
        Tuohon puolan ja muiden vaihtoihin kysyisin että miten hemmettissä ne voivat "hajota" vai oliko auto niin kovilla vain että ne sanoivat itsensä irti.... varsinkin tuo kakkospytyn johto pitäs mitata varmaankin...kipinä siihen tulee mutta onko se tarpeeksi "hyvä" niin sitä en osaa sanoa..

        Toiseen: niin meidänkin muut asentajat sanoivatkin ettei vanhan auton pitäs olla miksään tuollaisesta....

        Edit: niin, tuota polttoiaine seosta ei ole enään tankissa joten se ei voi olla enään syyllinen... vaan jälkiseuraukset ovat nytten syynissä.
        Nuo puola ja johdot ovat ihan kulutus tavaraa, hajoavat juuri silloin kun ei pitäisi.

        VW Bora 2.0 '99
        UrS4 230hp + alv 22%+more...
        E21 315 '83 future chassis for turbo engine
        E28 518i '86

        -Turku Connection-

        Comment

        • Betrunken
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 458
          • Vantaa

          #5
          Dodiih... nytten on päästy taas eteenpäin hommassa...

          Ensiksi on selvitetty että 1.3.4 pyttyen tulpat "tummuu" mutta 2 pytyn tulppa on ihan ku ei tapahtuisi mitään, vaikka kipinää antaa.

          Sitten yritin irrottaa sitä ruiskujakajaa imusarjasta, otin pultteija irti(näyttävästi oli vain kahdella imusarjaan vasten)
          Mutta en kehdanut alkaa repimään sitä millään väkivallalla irti kun ei haluaisi alkaa mitään extraa hajottamaan. Sitä varten halusin irrottaa sen että näkisin 100% varmuudella että tuleeko kakkos suuttimesta tavaraa ulos.

          Enään en näe kun kaksi vika mahdolisuutta:

          -Kakkossuutin tukossa tai rikki.
          -kakkospytyn tiiviste palanut/hajonut vaikkei lämmöt nousseet ylös. Ja katsoin syylärin korkista ettei tullut kuplia(siis lämpimänä) ja eikä pakoputkesta tule vettä... Joten en jaksaisi uskoa tuohon vika mahdolisuuteen...

          Muilla lisä vika vinkkejä?

          P.S: Tänään havaitsin tai kuulin kun kone käy siinä 1k-1,5krpm niin välillä polttaa putkessa löpöä. sitten en tiedä että onko tämä hullun kuvitelmaa mutta tuntuu että välillä vetäisi paremmin ja välillä huonommin...
          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
          EX:
          -Bmw E28 518i
          -Saab 9000
          -Lada 2105
          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Suutin tukossa, jotain sittiä lähtenyt liikkeelle sen diisselipesan ansiosta tai ihan muuten vaan. Vallan tiukassa ne suuttimet ja se jako putki siinä yleensä on ja muista vaihtaa ne suuttimien tiivisteet samalla kun otat ne irti.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Betrunken
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 458
              • Vantaa

              #7
              Noniih..... hommassa päästy taas etiäpäin.
              Töiden jälkeen samantien auton kimppuun ja availemaan osia.

              Jotta sai jakoputken tarpeeksi irti niin piti irrottella osia... mutta se ei ollut vaiva tai mikään.

              Sitten aloimme testailemaan suuttimia... ja selvisi että kakkospytty tai varmistui niin kakkospytystä ei tule ollenkaan polttoainetta.... Ja mittasimme liittimet niin virtaa tuli niille. Suutin vaihtoon ja odotettaan miten auton käy
              Citroen ZX "Sacrebleu" edition
              EX:
              -Bmw E28 518i
              -Saab 9000
              -Lada 2105
              Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

              Comment

              • Betrunken
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 458
                • Vantaa

                #8
                Noniih......
                Nytten olisi taas hyvät neuvot kalliit kuten aina.

                Tähän mennessä tehty/tarkistettu:
                -Suutin vaihdettu kakkospyttyyn.
                -Suuttimien puhdistus ainetta käytetty
                -venttilien välitys tarkistettu 0.20mm kylmänä.
                -Bensaa tulee jokaisesta suuttimesta.
                -puristusmittaukset tehty 10-11bar joka sylinteri.
                -Sytytysjohtoja vaihdettu
                -Motarilla huudattettu yli 5krpm jotta mahdolliset karstat palaisi.


                Kun kävin motarilla ajamassa niin 120km/h oli huiput ja todella tehoton alle 2kprm ja kone tärisee jos pitää vaikka vähän yli tyhjäkäynnin kierroksia.

                Kakkospytyssä ei tapahdu mitään koskapa muut tulpat "tummenee" ja kakkonen ei, bensa vain siinä haisee ja nytten huomasin kun olin tehntyt kaikki niin öljypinta taso on noussut yli maksimin vaikken en ole laittanut öljyä lisää missään kohtaan....

                Joten pyydän nöyrimmin että joku viisaampi sanoisi että mikä mahdollisesti vikana ja voi kysyä lisäinfoa että olenko tarkistanut sitä ja tätä....(jos en kaikkia muista mainita)

                Onko olemassa erikseen mitään karstan puhdistus ainetta? jota voisi laittaa tankkiin ja sitten käydä uudestaan motarilla huudattamassa konetta kunnolla...
                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                EX:
                -Bmw E28 518i
                -Saab 9000
                -Lada 2105
                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  #9
                  Tulpat vaihdettu? Ei aina anna paineenalaisena kipinää,vaikka irrallaan antaakin..

                  Kuinka vanhaa bensa oli mitä kaadoit tankkiin,vaikka tuskin se luulisi vaikuttavan kun kuitenkin muissa hyvin palaa

                  Comment

                  • Betrunken
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 458
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Juzbe View Post
                    Tulpat vaihdettu? Ei aina anna paineenalaisena kipinää,vaikka irrallaan antaakin..

                    Kuinka vanhaa bensa oli mitä kaadoit tankkiin,vaikka tuskin se luulisi vaikuttavan kun kuitenkin muissa hyvin palaa
                    Tulpat vaihdettu samalla kun selvisi että auto käy kolmella....
                    Uutta bensaa on ostettu ihan koko aika
                    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                    EX:
                    -Bmw E28 518i
                    -Saab 9000
                    -Lada 2105
                    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Vaihtoon virranjakajan kansi, pyöriä ja tulpanjohdot jos ei vielä ole vaihdettu.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Betrunken
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 458
                        • Vantaa

                        #12
                        Homma ratkennut!

                        Tapaus sai yhtänolon lopun kun alunkin...
                        Kakkospytyn ja kolmospytyn johdot väärinpäin
                        (kävi siis ilmi että kolmonenkaan ei toiminut ja siitä tutkimaan etiäpäin)
                        Mitäpä tästä itse sitten opin?
                        Aloita vianhaku yksinkertaisimmista päästä ja jatka seuraavaan
                        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                        EX:
                        -Bmw E28 518i
                        -Saab 9000
                        -Lada 2105
                        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎