Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minne tämä letku e28 520i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reva
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 89
    • Joensuu

    Minne tämä letku e28 520i

    Eli tuossa virranjakan kyljessä on joku mötikkä mistä lähtee 2 letkua. Toinen meni muistaakseni jonnekkin ilmamäärämittarin luo ja toinen roikalehtaa irtaallaan. Eli minne tuon voisi tökätä. Ja mikä kyseinen mötikkä on?

    Autona -84 520

    Eli olisiko kyse tuosta mötikästä 11.
    BMW e34 525i -93 touring
    ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    toi purkki säätää ennakkoa, siitä lähtevä letku kuuluu imusarjaan, johonkin niistä seittemästä biljoonasta alipainepaikasta.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Reva
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 89
      • Joensuu

      #3
      Mikä lie sitten kun auto kuitenkin toimii ihan "normaalisti"? Näyttää että se letku ei ees yllä juuri minnekkään, oiskohan se haarotettu jonnekkin ollu joskus tai jotain?

      OT: Onko Eepo pommi toiminu hyvin?
      BMW e34 525i -93 touring
      ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Reva View Post
        Mikä lie sitten kun auto kuitenkin toimii ihan "normaalisti"? Näyttää että se letku ei ees yllä juuri minnekkään, oiskohan se haarotettu jonnekkin ollu joskus tai jotain?

        OT: Onko Eepo pommi toiminu hyvin?
        No siellä sen letkun pään tienoilla kuuluisi olla toinen letku, jonka päässä on jatko.

        Toinen letkuista tulee kaasuläpän "toiselle" puolelle ja toinen toisella(<- aika hieno ilmaisu).

        Letkuilla on merkitys mutta auto toimii vaikka molemmat olisivat irti.
        Olli.

        Comment

        • Reva
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 89
          • Joensuu

          #5
          Jooh melkein jo selvisikin tämä tuolta BMWfans.info sivuilta kun Eepo sen mulle sieltä etsi. Pitää lähteä huomenna kattelee että mitäh. On aika pirummoinen härdelli noissa letkuissa.
          BMW e34 525i -93 touring
          ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7096
            • Forssa

            #6
            Sitten vielä että kumpi letku kuuluu kummalle puolelle?
            Olen kokeillut molemmin päin mutta en ole huomannut mitään eroa.
            Kun ostin tuon e28:n niin joku edellisistä omistajista oli tulpannut molemmat letkut... :think

            Samaa olen kysellyt jo pitkään...
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by |foder| View Post
              Sitten vielä että kumpi letku kuuluu kummalle puolelle?
              Olen kokeillut molemmin päin mutta en ole huomannut mitään eroa.
              Kun ostin tuon e28:n niin joku edellisistä omistajista oli tulpannut molemmat letkut... :think

              Samaa olen kysellyt jo pitkään...


              Selventääkö?

              Comment

              • Reva
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 89
                • Joensuu

                #8
                Jooh paikka löyty mutta mitään eroa en huomannut. Pitäskö olla jotain eroa, vai onko koko kello paskana? Tuolla aika hyvä kuva niistä letkuista.
                BMW e34 525i -93 touring
                ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Kyllä sen eron pitäisi tuntua ihan selvästi, onkohan sulla varmasti sytytyksen perusennakot ihan kohdillaan :think
                  Tai voihan se säädinkin olla särki...
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7096
                    • Forssa

                    #10
                    No kyllä sen tietää että yksi menee alle ja toinen päälle. Mutta kun on letkut sen verran pitkät etä menee vaikka bensatankkiin asti. Sitten noista jälkimmäisen linkin kuvista mulla ei ole kumpaakaan variaatiota...

                    Äääh, kai s perkle liikkuu ni hyvä o...
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Reva
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 89
                      • Joensuu

                      #11
                      Mitenkäs kun tuossa minun myöhemmin postaamassa oikeanpuoleisessa kuvassa näkyy osanumero 16. Onkohan se joku takaiskuventtiili? Mulla ei ainakaan semmoista ole. Onko vain joissain malleissa, vai pitäisikö olla kaikissa? Eli ootko jurgen sitä mieltä että sytkää säätelemään virranjakajasta?
                      BMW e34 525i -93 touring
                      ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16500
                        • Asikkala

                        #12
                        Osaa 16 ei ole asennettu speksien mukaiseen autoon koska listassa ei ole ko. numeroa.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by |foder| View Post
                          No kyllä sen tietää että yksi menee alle ja toinen päälle. Mutta kun on letkut sen verran pitkät etä menee vaikka bensatankkiin asti. Sitten noista jälkimmäisen linkin kuvista mulla ei ole kumpaakaan variaatiota...

                          Äääh, kai s perkle liikkuu ni hyvä o...
                          Päättelykykyä. Kellon takaa kun alipaine vetää, mitäs sytytykselle tapahtuu? Missä tilanteessa kyseistä säätöä tarvitaan? Kaasulappäkoteloon kurkkaamalla näet kummalle puolelle läppää ylä, ala tai sivu alipaineputki menee.
                          Last edited by Bmw Master; 19-09-2008, 06:55.

                          Comment

                          • Reva
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 89
                            • Joensuu

                            #14
                            Täällä on taas tiukkoja arvoituksia näköjään menossa. Nyt hieman päivitystä tilanteeseen. Eli kun pistin letkun paikoilleen mikä oli irti, niin nyt tuntuu hieman tehottomalta auto. Lisäksi kulutusmittari näyttää vähän enemmän mitä aikaisemmin ja pintakaasulla nypyttää. En tiedä onko oireet sitten siitä että säädin myös tyhjäkäyntiä hieman pienemmälle.

                            Pitää varmaan käydä sytkä tarkistuttaa jossain että on kohdallaan. Ois varmaan vaan pitäny antaa sen letkun olla irrallaan ja olla tyytyväinen että auto kulkee. Ikinä ei pitäs ruveta tutkimaan näitä tämmösiä
                            BMW e34 525i -93 touring
                            ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7096
                              • Forssa

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Päättelykykyä. Kellon takaa kun alipaine vetää, mitäs sytytykselle tapahtuu? Missä tilanteessa kyseistä säätöä tarvitaan? Kaasulappäkoteloon kurkkaamalla näet kummalle puolelle läppää ylä, ala tai sivu alipaineputki menee.
                              Voi perkele, ei tää ajattelu sovi mulle...
                              Ei mun päähän mahdu tuollaisen toiminta.

                              Eikös kovilla kierroksilla tarvita enempi ennakkoo? Miten päin tuo saakelin kello sitten vetää? (oma bemu tallilla niin ei pääse puhaltelemaan niihin letkuihi)
                              Eli kun on jakaja siinä lohkon kyljessä ja toisen lektun liitäntä tulee suoraan kelloon kohtisuorassa sisälle ja se toinen liitäntä sitten osoittaa apukuskin puolelle. Täten sitten se sivulle osoittava kaasuläpän jälkeen ja se toinen sitten ennen kaasuläppää???? Meneekö melkein oikein vai ei lähellekkään?

                              Alkaa särkee päätä, loppu.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎