Vaihdoin eilen uuden kannatinlaakerin ja rättinivelen. Laakeri oli revennyt irti, rättinivel ei vielä ollut ihan hajonnut mutta pientä murtumaa jo löytyi.
Hieman se kolina hiljeni kun siellä vielä toistaiseksi on ehyt kumi... 40km/h vauhdissa varmaan tuntuu kovin ravistelu, tuntuu myös jonkinverran vaikkei juuri kiihdyttäisikään.
Ristikot vaikutti notkeilta muttei väljiltä. Kuinka paljon sitä jännitystä siihen kannatinlaakeriin laitetaan asennettaessa, työnsin eteenpäin varmaan millin tai pari? Liian löysälle se varmaankin jäi mutta liekköhän se noin paljoa vaikuttaa...
Entä sen kardaanin liu'un kohdalta sen ison mutterin kiristys? Missä vaiheessa ja kuin kireälle? Kasasin kaikki muut ensin ja pyörittelin pari kierrosta kardaania ja kiristin tuon "mutterin" aika piukkaan.
Hieman se kolina hiljeni kun siellä vielä toistaiseksi on ehyt kumi... 40km/h vauhdissa varmaan tuntuu kovin ravistelu, tuntuu myös jonkinverran vaikkei juuri kiihdyttäisikään.
Ristikot vaikutti notkeilta muttei väljiltä. Kuinka paljon sitä jännitystä siihen kannatinlaakeriin laitetaan asennettaessa, työnsin eteenpäin varmaan millin tai pari? Liian löysälle se varmaankin jäi mutta liekköhän se noin paljoa vaikuttaa...

Entä sen kardaanin liu'un kohdalta sen ison mutterin kiristys? Missä vaiheessa ja kuin kireälle? Kasasin kaikki muut ensin ja pyörittelin pari kierrosta kardaania ja kiristin tuon "mutterin" aika piukkaan.
Comment