Announcement

Collapse
No announcement yet.

525e -84 kulutus, antureista, lisäilmaluistin toiminta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 686
    • Tyrnävä

    525e -84 kulutus, antureista, lisäilmaluistin toiminta?

    Mitä tuossa nyt on tullut mittailtua niin alle 10l/100km en ole päässyt. 50% maantietä ja 50% "kaupunkia" joka ei juurikaan ylimääräistä tyhjäkäyntiä/valoissa seisomista sisällä. 10-12l/100km ollut kulutus ja ei mitään polkemisia. Kulutusta mittailtua 175 sirkkelinterillä ja myöhemmin hieman suuremmalla halkaisijan omaavilla 225:lla, ei tapahtunut juurikaan muutosta.

    Vanhempi malli 11.0:1 puristuksilla jne, manuaali. Perävälitys hiukan vakiota tiuhempi (3.15) mutta liekkö se nyt kovinkaan paljoa vaikuttaa.

    Auto käy hyvin, sytytysosat aika vasta uusittu, ilmanputsari myös, päästöt hyvät.
    Last edited by Pasi_K; 03-12-2008, 16:48.
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Jarru laahaa?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      Bensan painetta nostettu.
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 686
        • Tyrnävä

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Jarru laahaa?
        Jarrujen ei pitäisi laahata mutta tarkistetaan vielä.

        Originally posted by ongelmalapsi View Post
        Bensan painetta nostettu.
        Bensapumpun oli entinen omistaja vaihtanut, alkuperäinen 2.4bar ja uudessa 2.8bar mutta eikö bensanpaineet säädy konehuoneessa olevan paineensäätimen mukaan? 2.5bar pitäisi ilmeisesti olla? Mutta voisihan nuo kyllä mitata.

        Lisäksi tuli privaan vinkki että jako hampaan pielessä, tsekataan sekin.
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          #5
          Originally posted by Pasi_K View Post
          Jarrujen ei pitäisi laahata mutta tarkistetaan vielä.



          Bensapumpun oli entinen omistaja vaihtanut, alkuperäinen 2.4bar ja uudessa 2.8bar mutta eikö bensanpaineet säädy konehuoneessa olevan paineensäätimen mukaan? 2.5bar pitäisi ilmeisesti olla? Mutta voisihan nuo kyllä mitata.

          Lisäksi tuli privaan vinkki että jako hampaan pielessä, tsekataan sekin.
          Säätyy säätimen mukaan, mullakin projektissa 6bar pumppu ja 3,0bar tai 3,5bar säädin säädin.

          En kyl tiiä mikä tossa vois vialla olla, itelläkii vie noi bemarit aika paljon ainetta... e30 325i menee matkassa 9-10l kaupungissa sit enemmän

          haiseeko bensa missään? Itekkä vuos joskus bensaletkun liitos tukin tulopuolelta. Jos haiskahtaa niin kannattaa kattoa ettei letkut vuoda mistään
          Last edited by Haukkis; 04-10-2008, 18:33.

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Mulla meni 318i m10 k-jet 7-8l ajeli miten tahansa. 325i 2,6 vie 80%:ssa matka-ajossa 7,5-8,5litraa, pitkällä matkalla allekkin.
            Että aika kovalta kuulostaa nuo kulutuslukemat.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by JJT View Post
              Mulla meni 318i m10 k-jet 7-8l ajeli miten tahansa. 325i 2,6 vie 80%:ssa matka-ajossa 7,5-8,5litraa, pitkällä matkalla allekkin.
              Että aika kovalta kuulostaa nuo kulutuslukemat.
              Toisaalta e28 taitaa olla painavampi ja enemmän ilmanvastusta, voi tulla äkkiä litra lisää ?

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Toisaalta e28 taitaa olla painavampi ja enemmän ilmanvastusta, voi tulla äkkiä litra lisää ?
                Tässä topicissa on kumminkin kyse 525e -mallista.


                Ohjekirjan mukaan 525e, manuaali, 11 puristeinen kuluttaa 90km/h 5,9l/100km ja 120km/h vauhdissakin vain 7,5l/100km.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Pasi_K
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 686
                  • Tyrnävä

                  #9
                  Kulutusmittari toimii nyt oikein kun on alkuperäinen paikoillaan, matka-ajossa pääsääntöisesti 8-10l/100km.

                  Jarrut ei laahaa, tulpat, suodattimet, öljyt vaihdettu, ilmamäärämittari mitattu (jännite nousee tasaisesti eikä hyppele),

                  Tässähän on tämä erikoinen lisäilmaluisti, miten toimii, voiko säätää? (joku ruuvi ainakin kyljessä). Entinen omistaja oli vaihtanut kun entinen oli ollut rikki ja kuulemma syönyt vielä reilusti enemmän...

                  Minkälaisia arvoja noiden termostaattikotelon antureiden pitäisi antaa ja mikä tekee mitäkin?

                  -1-napainen johon tulee normi abikoliitin, tämähän on lämpömittarille menevä.

                  -2-napainen, keltainen johon kans tulee normi abikot, tämä näytti lohkolämppärillä lämmitetystä koneesta ~36ohm ja suoraan ajosta ääretöntä.

                  -Sininen mihin tulee muovinen isompi liitin.
                  Last edited by Pasi_K; 16-12-2008, 16:16.
                  Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                  Tsekkaa myytävät osat tästä

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10


                    Lunttaa siitä, osalle numero 11 on kolme vaihtoehtoa. Mikä mahtaa olla sulla?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Pasi_K
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 686
                      • Tyrnävä

                      #11
                      Tuossa vielä tästä lisäilmaluistista kuvia.
                      Last edited by Pasi_K; 26-04-2011, 23:02.
                      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                      Tsekkaa myytävät osat tästä

                      Comment

                      • Pasi_K
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 686
                        • Tyrnävä

                        #12
                        Eikö kellään ole tietoa tuosta lisäilmaluistin toiminnasta/säädöstä?

                        Toiseen päähän menee alipaineletku jonkin solenoidin kautta. Ohjaakohan tuota solenoidia sitten kaasuläpän asentoanturin tyhjäkäyntiasento? Siinä päässä on säätöruuvi millä ilmeisesti kiristetään jousta mikä mokkulan sisältä löytyy.

                        Lisäksi keskellä lisäilmaluistia on toinen säätöruuvi. Onko tälle härdellille säätöohjeita jossain, luulis nyt jonkun pelanneen tällaisen kans? Tai mistä löytyy etm juurikin tälle 525e mallille josta löytyy tämä lisäilmaluisti, itse en ole löytänyt kuin uudemman missä ei ole tätä tsydeemiä.
                        Last edited by Pasi_K; 16-12-2008, 16:14.
                        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                        Tsekkaa myytävät osat tästä

                        Comment

                        • Pasi_K
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 686
                          • Tyrnävä

                          #13
                          Bensanpaineet mitattu, 2.0bar alipaineletku paikallaan säätimessä tai letku irti 2.6bar. M50:n suuttimet tulossa lähiaikoina, katsotaan miten kulutukselle käy.

                          Onkohan bemarin manuaalissa ilmoitettu 11.4l/100km yhdistetty vai kaupunkiajo?
                          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                          Tsekkaa myytävät osat tästä

                          Comment

                          • 325tds
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 293

                            #14
                            Näyttää tuo lisäilmaluisti aika oudon näköiseltä onko tuo varmasti penarin oma?
                            Tuo lisäilmaluistin tarkoitus on vain nostaa tyhjäkäynti kierroksia kylmäna joten mun käsityksen mukaan se ei nosta kulutusta onko se kunnossa tai ei.
                            Lisäilmaluistin toiminnan huomaat kyllä kun käynnistät auton kylmänä niin kierrokset pitää olla noin reilu tuhat jotka tippuu kun moottori hieman lämpenee niin kierrokset pitää tippua huomattavasti jos näin ei tapahdu on lisäilma luisti finaalissa.
                            Näitä luistia on kahta mallia toinen lämpiää nesteellä ja toinen sähköllä.
                            Selvitä onko tuo ensinnäkin penarin oma.
                            E93 vaimon
                            ex
                            E70 3.0 SD
                            E46x2
                            M5 E39
                            325tds E36
                            M535i E28
                            323i E30
                            323 E21




                            BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                            Comment

                            • Pasi_K
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 686
                              • Tyrnävä

                              #15
                              Jaa-a, kyllä se ihan alkuperäinen on. Ei vaan taida muissa malleissa samanlaista mokkulaa olla.

                              Kyllä se vaan sammuu jos puristaa tuolle menevän tai lähtevän letkun läjään, kuumanakin.
                              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                              Tsekkaa myytävät osat tästä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎