Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 + vakkari onkelmaa *FIXED*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magirus
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 876
    • Keski-Suomi und Sawo

    E28 + vakkari onkelmaa *FIXED*

    Dooddiih,

    Elikkäs mistähän suunnasta tointas lähtee ettimään vikaa kun E28 (525iA) vakkari on mykkä, eli mitään ei tapahdu kun viiksen eri asentoja kokeilee.. Alkuperänen näyttäs ihan olevan. Sen huomasin että moottorissa on ainakin jotain tajua, kun vetää vaijerista niin se jytkii "takaisin" :think Ja mikäköhän on alin nopeus missä tuon voi aktivoida päälle? Mittako tämä nopeuden samalta anturilta kun nopeusmittari?

    Kaikki vinkit on tervetulleita! Ei nyt oikein ite keksi yhtään että mistä suunnasta tuota vikaa lähtis ettimään ja millä tavalla
    Last edited by Magirus; 18-10-2008, 18:28.

    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


    O: E24 osasia
  • Magirus
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 876
    • Keski-Suomi und Sawo

    #2
    Doodiih, elikkä mittailuja tehty ja todettu että kaikkien johtojen kohdalla homma on OK paitsi tuon sini/keltasen joka tulee nopeusmittarilta (signaali nähtävästi cruisen boksille?) Eli kaikkien muiden johtojen jatkuvuus todettu toimivaks paitsi tuon. Nooh, käytin sitten tuota "Not used" pätkää ja jatkoin siitä takaisin mittaristolle uuden johdon vanhan (poikkinaisen?) rinnalle. Testi lenkki -> ei muutosta koko hommaan Mittailin sitten tuota "signaalia" mikä sieltä nopeusmittarilta on nyt ryöstetty niin eihän siellä kulje muuta kuin ~12v jännite koko ajan :think Eli millä helvetillä tuo sitten mukamas nopeuden tietoa luovuttaa boksille jos siellä kulkee koko ajan pelkästään muuttumaton 12v jännite, olit paikallaan tai et!

    Ei voi jummartaa, osaisko kukaan kertoa edes että missä vauhdissa tuon cruisen voit aktivoida? Voihan tuossa "ohjainboksissa"kin vikaa olla mutta ois kiva nyt ensin saada varmuus että se ei ole missään muualla ennen kuin uutta alkaa etsiä.
    Attached Files

    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


    O: E24 osasia

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 876
      • Keski-Suomi und Sawo

      #3
      Ja taas päivitystä edelliseen.. Nyt siis kaikki johdot, boksit, "servot" jne. purettu ja mitattu, ehjiä olivat. Tänään siis sain pelaamaan aivan normaalisti kun "servo/moottori" oli säädettävänä kopissa apparilla kun itte taas ajaessa räpläsin sitä päälle. Saatiin siis toimimaan aivan oikein. Siinä tietysti kahden päivän helpotuksen jälkeen iskin kamat kiinni ja eikun koeajulle -> KAPPAS, eipähän toimi Eli tekee nyt seuraavalla tavalla että kun laittaa vakkaria päälle niin syttyy check paneeliin jarruvalon kohdalle valo ja ei lähde pois ennen kun auton sammuttaa. Jarruvalot yms. kyllä pelaa silti normaalisti, heti vaan kun vakkaria yrittää saada päälle niin syttyy se merkkivalo paneeliin ja lakkaa toimimasta. Kytkin on kunnossa siinä polkimen ylälaidassa!

      Alkaa tän virityksen kanssa palamaan hermo, tässä ajassa normaalisti purkais ja rakentais melkein auton

      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Magirus View Post
        Ja taas päivitystä edelliseen.. Nyt siis kaikki johdot, boksit, "servot" jne. purettu ja mitattu, ehjiä olivat. Tänään siis sain pelaamaan aivan normaalisti kun "servo/moottori" oli säädettävänä kopissa apparilla kun itte taas ajaessa räpläsin sitä päälle. Saatiin siis toimimaan aivan oikein. Siinä tietysti kahden päivän helpotuksen jälkeen iskin kamat kiinni ja eikun koeajulle -> KAPPAS, eipähän toimi Eli tekee nyt seuraavalla tavalla että kun laittaa vakkaria päälle niin syttyy check paneeliin jarruvalon kohdalle valo ja ei lähde pois ennen kun auton sammuttaa. Jarruvalot yms. kyllä pelaa silti normaalisti, heti vaan kun vakkaria yrittää saada päälle niin syttyy se merkkivalo paneeliin ja lakkaa toimimasta. Kytkin on kunnossa siinä polkimen ylälaidassa!

        Alkaa tän virityksen kanssa palamaan hermo, tässä ajassa normaalisti purkais ja rakentais melkein auton
        Kokeile toisella mittaristolla, e28 sairastaa usein hapettunutta piirilevyä.
        Olli.

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 876
          • Keski-Suomi und Sawo

          #5
          Doodih, vika ns. korjattu. Elikkäs tämän niin sanotun servomoottorin sisältä oli piirilevystä kulunut se (potentiometrin?) kontakti pinta hieman. Korjaantu piirilevyn uudelleen linjaamisella sekä pienellä "vasta napojen" taivuttelulla.. Mites, kun tuo (hiilipinta?) tarpeeks kuluu niin onko sitä pelastettavissa millään? On muuten herkkua ajella vanhuksella vakkarin kanssa

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by Magirus View Post
            Mites, kun tuo (hiilipinta?) tarpeeks kuluu niin onko sitä pelastettavissa millään? On muuten herkkua ajella vanhuksella vakkarin kanssa
            Hienoa, että vika löytyi.
            Hiilipinnan voi uudelleenhapottaa, mutta se on kallista hommaa... Yleensä piirilevyä pystyy hieman siirtää, että hiilipinnan kosketusalue siirtyy.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎