Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 520 K-jet henkiin herättäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemangekka
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 58
    • Finland

    e28 520 K-jet henkiin herättäminen

    20 vuotta sitten katokseen ajamani haikeula alkoi kiinnostaa. Tarkoitus olis saattaa se takaisin elävien kirjoihin, ehkä museokilpiinkin. Täysin alkuperäinen mutta ajan hammas ja ruostepeikkokin ovat jälkensä jättäneet. Etutolppien juuret, akun maakaapelin kiinnitys, helmapellit ja mitä muuta lieneekään ruostehommia tiedossa, siis normaalin pintaruoseen lisäksi. Lokareiden kaaret näyttivät ehyiltä. Moottorin kohdalla isoin kysymys lienee, että meneekö uusrakentamiseksi. Postaan siksi että jos jollain on K-jet osaamista tai OEM NOS osia, olisi hyvä alkaa rakentaa projektin ympärille kontakteja
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16484
    • Asikkala

    #2
    4- vai 6-syl ?

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16369
      • Leppävirta

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      4- vai 6-syl ?
      6syl. E28:ssa eikö nuo olleet kaikki muut paitsi 518 ja 518i.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 623
        • Espoon haja-asutus

        #4
        Onkin sitten aika alkupään E28, kun K-jetillä.

        K-jettihän on melko robusti vehje ja tavallaan jopa yksinkertainen, kun sähköä on rajallisest. Noita on ollut sen verran laajasti ruotsalaisissa vehkeissä (ja Mersuissa ja VAGeissa, ennen kuin siirtyivät siihen KE:hen), että niiden merkkien harrastajilta löytynee paljonkin osaamista. Samat viat niissä sitten on, jos on. (lisäilmaluisti, lämpöaikakytkin, pumppu, suuttimet , kovamuoviset letkut hapertuu, määräsäädin mekaanisena väljistyy jne.) (Aikanaan ruotsinlaivojen kanssa noita tuli itse näprättyä.) Kokeilee saada hörähtämään ja sitten lähtee haarukoimaan.

        E



        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16484
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post

          6syl. E28:ssa eikö nuo olleet kaikki muut paitsi 518 ja 518i.
          Juu, piti varmistaa.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16484
            • Asikkala

            #6
            Minulla on k-jet osia e21 323i:stä, lähes täydellinen setti, en muista tähän mitä puuttuu mutta voin tutkia jos kiinnostaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎