Juu eli vanha laturi on tiensä päässä, joten hain uuden motonetistä.
Auto on 520iA -83, joten tilasin laturin mallin 83 autoon. Ilmeisesti laturin tyyppi onkin juuri vaihtunut 82/83, joten uus laturi onkin erilainen kuin vanha. Vanha on 55A ja uusi 80A (tietysti vain hyvä, kun on paljon lyhyttä ajoa).
Ongelma: vanhan laturin kiinnityskorvakkeet (ylä ja ala) ovat noin 1½cm paksuja (siis sopivan pultin pituus noin 3cm). Uudessa laturissa ne taas ovat n 7 cm pitkiä, jolloin vanhat pultit ei luonnollisesti käy (liian lyhyitä, mahd eri kierteet?). Yläpään kiinnitysrauta (säätörauta) on molemmissa täysin identtinen, eli siinä on hammastus "erikoispulttia" (pultissa siis kanssa hammastus) varten.
Uuden yläpään kiinnitysraudan ostin Laakkoselta (7,40), koska vanhassa oli huono hammastus. Mutta apua ko pulttiasiaan en sieltä saanut, eikä heitä paljoa kiinnostanut neuvoakaan.
1. Uuden laturin hihnapyörä myös näyttäisi olevan hieman isompi (halk ehkä sentin isompi). Onkos tästä haittaa (oletetaan laturinhihnan sopivan)?
2. Voisikos joku ko uudemman tyyppisen laturin omistaja kertoa (kuva ois todella hieno...) , miten sen ylä- ja alapäiden kiinnitys on hoidettu??? Ja mistähän näitä pitkiä hammastuksella varustettuja pultteja saisi (EI Espoon Laakkoselta).
3. Käykö johdot ym suoraan paikalleen?
4. Löytyisköhän joltakulta asennuskuva uudesta laturista???
t neuvoista kiitollinen
Auto on 520iA -83, joten tilasin laturin mallin 83 autoon. Ilmeisesti laturin tyyppi onkin juuri vaihtunut 82/83, joten uus laturi onkin erilainen kuin vanha. Vanha on 55A ja uusi 80A (tietysti vain hyvä, kun on paljon lyhyttä ajoa).
Ongelma: vanhan laturin kiinnityskorvakkeet (ylä ja ala) ovat noin 1½cm paksuja (siis sopivan pultin pituus noin 3cm). Uudessa laturissa ne taas ovat n 7 cm pitkiä, jolloin vanhat pultit ei luonnollisesti käy (liian lyhyitä, mahd eri kierteet?). Yläpään kiinnitysrauta (säätörauta) on molemmissa täysin identtinen, eli siinä on hammastus "erikoispulttia" (pultissa siis kanssa hammastus) varten.
Uuden yläpään kiinnitysraudan ostin Laakkoselta (7,40), koska vanhassa oli huono hammastus. Mutta apua ko pulttiasiaan en sieltä saanut, eikä heitä paljoa kiinnostanut neuvoakaan.
1. Uuden laturin hihnapyörä myös näyttäisi olevan hieman isompi (halk ehkä sentin isompi). Onkos tästä haittaa (oletetaan laturinhihnan sopivan)?
2. Voisikos joku ko uudemman tyyppisen laturin omistaja kertoa (kuva ois todella hieno...) , miten sen ylä- ja alapäiden kiinnitys on hoidettu??? Ja mistähän näitä pitkiä hammastuksella varustettuja pultteja saisi (EI Espoon Laakkoselta).
3. Käykö johdot ym suoraan paikalleen?
4. Löytyisköhän joltakulta asennuskuva uudesta laturista???
t neuvoista kiitollinen
Comment