Tuli tuossa viikonloppuna ostettua tuollainen bemari ja pelashan se muutaman kilometrin ja sitten alkoi kuulumaan koneesta järkyttävä metallinen kolina aivan kuin metalli hakkaisi metalliin. Ääni ei kuulu tyhjäkäynnillä mutta kierroksia antaessa kolina sitten alkaa eikä ääni ääni ole mitenkään pieni vaan sellainen että tuntuu ettei sillä autolla edes uskalla ajaa.. Mistä tälläinen ääni voisi johtua ja kuinka kalliiksi sen korjaaminen tulisi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e28 520i -86 kolina koneesta
Collapse
X
-
Käytin jo venttiilikopan auki ja kaikki vaikutti olevan kunnossa.. Ääni tuntuu kuuluvan venttiilikopasta tai jostain sieltä alhaalta.. Myös kiertokangenlaakerit voivat ilmeisesti pitää tuollaista ääntä mutta ei viittis iha heti lähteä sitä tutkimaan kun ei ole mahdollisuutta saada autoa ylös ja jos ei muualta vikaa löydy niin täytyy kai jostaki keksiä minkä päälle auton voisi saada..
Comment
-
-
Onko ääni sellaista kovaa, hieman "kivisen" kuuloista kalkatusta, jonka taajuus pysyy samana, mutta jonka ääni ja tiheys voimistuu kierrosten noustessa? Jos, niin vika on suurimmalla todennäköisyydellä kiertokangen alapään laakereissa. Jos laakerivikaisella koneella ajaa tulee veivi koneen kyljestä hyvin äkkiä läpi.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
En nyt tiedä että onko se niinkään kivistä ku lähinnä vaan semmonen kolina niinku metalli hakkais metalliin.. Ääni ei kuulu ollenkaan tyhjäkäynnillä mutta kun ääni alkaa kierroksia kasvattaessa niin ei se ääni siitä oikeastaan voimistu vaan kolisee melkolailla samalla voimakkuudella.. Auto ei ole ajossa koska koitetaan saada tuo vika eka kuntoon ettei sieltä hajoa muutakin..
Comment
-
Comment