Announcement

Collapse
No announcement yet.

E12 + M60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kibitzer
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 44
    • Jyväskylä

    E12 + M60

    Muutama kysymys olisi koskien BMW 80vm. 518 (E12)
    -Mikäs mahtaa olla tehokkain vertailumalli
    -Onnistuuko esim. M60B30/M60B40 motilla pysymään vielä kilpienvälissä?

    Tarkotuksena olisi saada tuollainen E12 vinkkelikasi keulilla liikenteeseen, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita...
    BMW: E12 520 -73, E12 518 -77, E34 530 -96 Touring
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Mahtaakohan M535 olla, 218Hp. Joten M60B30 tehojen puolesta menisi. B40 on 25HP liian tehokas.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4646
      • Tuusula

      #3
      BMWclubin mukaan tehokkain E12 on ollut M535 (218hp M90 kone) joten sitä vertailumallina käyttämällä saa 4,375 litraa ja 261hp laillisesti kilpiin.

      Ehdottomasti suosittelen ostamaan kokonaisen auton (E32 tai E34 helpoimmat) josta sitten purkaa osat. Näin pystyy varmistamaan kaiken toimivuuden ennen swappia ja purkaessa näkee mihin ja miten mikäkin palikka kuuluu.

      Eipä tuossa swapissa muuta kovin kummallista ole kuin pakosarjojen teko ja jarrutehostimen siirto (onko noissa E12:ssa hydraulitehostin?).

      Öljypohja tulee myös ongelmaksi mikäli etupalkki on E28 tyyliin keskellä / edessä, tosin öljypohjia ja -pumppuja voi löytyä uudemmista (N62 esim.) mutta menee kalliiksi..
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎