Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i e28 -86 ei starttaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    520i e28 -86 ei starttaa?

    Jep, eli kyseistä ongelmaa e28:sissa..

    Uusittu:
    Tulpat
    Johdot
    Jakajan kansi
    Pyörijä
    Bensansuodatin

    Auto seissyt edellisellä omistajalla 1,5v ulkona ja lähti kyllä käyntiin, mutta kävi vain viidellä.. nyt seissyt omassa tallissa kuukauden ja ei enää lähde millään käyntiin.. vähän kyllä paukuttaa putkessa. Edellinen omistaja kyllä jtn tulppia ym vaihdellut, mutta pystyykö tuossa sytkää säätämään, jos olis sitä sitten pieleen säätänyt?

    Kipinää tulee ja bensakin haisee, mutta eih...


    Uutta konetta olen harkinnut, meneekö tuohon kaikki vanhan malliset 2.0i koneet, koneen korvia vaihtamalla ja mahdollisesti vanhasta koneesta johtosarjan vaihtamalla?
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    #2
    Voiko tuosta koneesta säädellä sytkää samanlailla kun vaikka M10 koneesta?
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

      #3
      Mulla nimittäin kerran teki 518i tenät parkkikselle kun punainen johto joka lähtee + navalta bensapumpun releelle, oli löystynyt..joten bensapumppu ei pyöriny ollenkaan... (kuuli selvästi kun käänsi virran päälle kun se sitten vihdoin surahti)

      Voihan se virranjakaja olla esim 180 astetta metässä jolloin varmasti käy huonosti / tai ei ollenkaan.

      Tietty jakohinan ajoitus olis kanssa hyvä tsekata josko hampaan metässä tjsp...
      Last edited by Erska; 06-08-2009, 13:53. Reason: kipinää...
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

      Comment

      • rinse
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 79
        • Tampere

        #4
        ...en tiedä mutta itselläni oli joskus e28:ssa käynnistysongelma aina kun kelit meni alle nollan. Vika löytyi hankalokeron päällä olevan boxin ison liittimen yhden piuhan kontaktista. Lähti käymään vajailla joten kasoa sai reippaasti liikaa. Sen kun sain kuntoon niin pikkuhiljaa käynti parani ja loppujen lopuksi käynnisty ja kävi todella hyvin.

        Comment

        • mla
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 81
          • Tampere

          #5
          Jos auto on kerran seissyt pitkään niin tarkista ruiskun anturien liitokset termostaattikotelon ympäriltä. Miksei muutkin, imm ja koneen johtosarja sulakerasian kyljestä nyt ainakin.

          Itselle kävi joskus niin että jäähdytinnesteen vaihdon yhteydessä pääsi ruiskun lämpöanturin liittimeen nestettä ja eihän se käynyt. Vähän aikaa korjaamolla ihmeteltiin ennen kuin älyttiin mistä kiikastaa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎