Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 518i ei käynnity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jucccci
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 30
    • Pudasjärvi

    e28 518i ei käynnity

    kyseisellä -87 vm autolla lähdin yks aamu töihin. pääsin 50 metriä pihasta ja sammu siihen. starttaa iloisesti vaan ei yritäkkään syttyä. pensaa tulee ainaki kiskolle asti ku ottaa letkun irti ja startaa niin pensa lentää kaaressa. ja kokeilin eilen toisella pensapumpulla varalta ja sain auton käymään ja kävi noin 5 min huonosti ja välillä hyvästikki ja taas sammu eikä varmasti enää yritäkkään käynnistyä.
    tähän mennessä kokeiltu/vaihdettu:

    moottorinohjausboxi
    bensapumppu
    bensapunpun rele
    sytytyspuola

    kipinä tulee joka tulpalle. ja kun starttailee niin tulpat haisee bensalle, ja ovat hiukan märät eivät kuitenkaan litimärät ole.

    rupiaa konstit loppumaan. mitä seuraakvaksi kannattais kokeilla?
    ja pitääkö suuttimien johtoihin tulla molempiin virtaa kun sytytysvirta on kytkettynä? tässä tapauksessa tulee sinne lukemia vasta kun startilla pyörittää.
    Nyt:

    Ajossa 190 mese ja kawasaki zx-6r
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #2
    Suuttimien toiseen nastaan tulee 12V kun virrat päällä, jetronikki ohjaa niitä maadoittamalla toista nastaa.

    Comment

    • Jucccci
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 30
      • Pudasjärvi

      #3
      Originally posted by sleepertuning View Post
      Suuttimien toiseen nastaan tulee 12V kun virrat päällä, jetronikki ohjaa niitä maadoittamalla toista nastaa.
      tästä asiasta on niin ristiriitasta tietoa. kun searchilla ettii niin jotku sanoo että molempii pitää tulla 12v ja toiset sanoo että vain toiseen. enivei minulla ei tule kumpaankaan mitään vika lienee jossain sähköissä:think
      Nyt:

      Ajossa 190 mese ja kawasaki zx-6r

      Comment

      • sleepertuning
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 662
        • Kotka

        #4
        Liitin kiinni mitattuna virrat päällä, molemmissa nastoissa näkyy 12V koska mikään ei maadoita suutinta ja jännite menee suuttimen kelan läpi. Suutin on tällöin ainakin sähköisesti ehjä, siitä pitäis löytyä vielä ~14ohmin vastus.

        Suuttimen saaman jännitteen ja ohjaussignaalin voi tarkistaa liitin irti.
        Eli esim. valokynän pitäis välkkyä suuttimen liittimestä kun startataan/auto käy.

        Comment

        • Jucccci
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 30
          • Pudasjärvi

          #5
          Originally posted by sleepertuning View Post
          Liitin kiinni mitattuna virrat päällä, molemmissa nastoissa näkyy 12V koska mikään ei maadoita suutinta ja jännite menee suuttimen kelan läpi. Suutin on tällöin ainakin sähköisesti ehjä, siitä pitäis löytyä vielä ~14ohmin vastus.

          Suuttimen saaman jännitteen ja ohjaussignaalin voi tarkistaa liitin irti.
          Eli esim. valokynän pitäis välkkyä suuttimen liittimestä kun startataan/auto käy.
          ok. kiitos tästä! huomenna vitusti mittaileen.
          Nyt:

          Ajossa 190 mese ja kawasaki zx-6r

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎