Tollanen tuli ostettua. Entinen omistaja käytti kannen koneistamolla jossa oli sanottu jälkikiristyksestä, jonka entinen omistaja oli jättäny tekemättä. Nyt näyttää vähän siltä et se kansi vuotaa nii saako sen vielä kiristämällä korjattua vai joudunko avaamaan koko paskan? Toivottavasti sai jotain selkoa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520i e28 kannesta.
Collapse
X
-
Vaihtaahan se kansipahvi pitää. Onko kyseessä joku viri- tai turbomoottori? Vakiomoottorissa vakiokansipahvia käytettäessä pultteja ei tarvitse jälkikiristää, joten tarina vaikuttaa epäuskottavalta.
Jos kyseessä on vakiomoottori, niin epäilisin myyjän tienneen kannen olevan viallinen.Kokeilemalla se selviää...
-
-
Originally posted by kaol View PostVaihtaahan se kansipahvi pitää. Onko kyseessä joku viri- tai turbomoottori? Vakiomoottorissa vakiokansipahvia käytettäessä pultteja ei tarvitse jälkikiristää, joten tarina vaikuttaa epäuskottavalta.
Jos kyseessä on vakiomoottori, niin epäilisin myyjän tienneen kannen olevan viallinen.
Kovia tosin ei taida uuten enää saada.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by paskajalka View PostTollanen tuli ostettua. Entinen omistaja käytti kannen koneistamolla jossa oli sanottu jälkikiristyksestä, jonka entinen omistaja oli jättäny tekemättä. Nyt näyttää vähän siltä et se kansi vuotaa nii saako sen vielä kiristämällä korjattua vai joudunko avaamaan koko paskan? Toivottavasti sai jotain selkoa..
Muutenkin suoraan sanottuna varsinkin tällä foorumilla stressataan aivan liikaa näitten kansihommien kanssa, kun käytännön kokemusta ei monellakaan ilmeisesti ole, vaan luettua mutuilua takana. Mitään plaanausta oikeasti tarvitaan todella harvoin, mitattavissahan senkin tarve on mutta turhan moni plaanauttaa varmuuden vuoksi. Toki operaationa halpa ja lisää hieman puristussuhdetta niin sen puolesta ok.
Joskus 90 luvun työttömyyslamavuosina kasattiin toimivia koneita halpoihin käyttiksiin jopa käytetyillä kansipahveilla ja pulteilla, eräälläkin tuommoisella ajettiin 80tkm ilman kansiongelmia. Venyviä pulttejakin kestää käyttää /uudellenkiristää noin kolme kertaa kokemuksesta, toki jokainen käyttää omalla vastuullaan.
Comment
-
-
Ok. Samahan toi tietysti on kokeilla eka kiristämällä kun ei autolla kiire ole. Oli noita vikoja suunnilleen ostaessa jo tiedossa mut aattelin kesäks ostaa laittoon kun 100e makso.. Syyläri hieman epäilyttää kun edellinen omistaja on jollain ihme tökötillä sitä paikkaillu. Uusi on kyllä aivan sikahintainen, et pitää viel sellainenkin ettii jostain ehjänä..
Comment
-
Comment