Olen lueskellut useita tunteja eri foorumeita, enkä ole vastausta tähän löytänyt.
Eli kyseessä on vm. -82 E28 520i, ajettu 241tkm. Auto on ollut minulla käytössä noin puoli vuotta, jota ennen se oli seissyt viisi vuotta. Käyttöönotosta lähtien auto on nykinyt. Eli varsinkin tasakaasulla nykiminen on pahinta (2000-2500rpm), kun kaasua lisää/löysää nykiminen loppuu vähäksi aikaa. Autoon on vaihdettu juuri alipaineletkuja, polttoaineletkuja, puola, sytystystulpat, ilmansuodatin, polttoaineensuodatin, termostaatti ja vesipumppu (kone keittikin muutamaan otteeseen). Lisäksi läpi on käyty virranjakaja ja pyörijä, huohotinputki laitettiin huohottelemaan maahan (huohotti öljyä mm. ilmansuodattimeen), tulppienjohdot on katsottu läpi, kansi näyttäisi olevan kunnossa..Olen myös kokeillut erilaisia ruiskujärjestelmän puhdistusaineita, tukoksesta ei ainakaan pitäisi johtua.
Olisiko kellään viisaammalla mitään ehdotuksia? Itsellä alkaa jo ottamaan hermoon, kun ei vikaa löydy :think Vikakoodin lukeminenkin taitaa olla turhaa näin vanhasta autosta..
Eli kyseessä on vm. -82 E28 520i, ajettu 241tkm. Auto on ollut minulla käytössä noin puoli vuotta, jota ennen se oli seissyt viisi vuotta. Käyttöönotosta lähtien auto on nykinyt. Eli varsinkin tasakaasulla nykiminen on pahinta (2000-2500rpm), kun kaasua lisää/löysää nykiminen loppuu vähäksi aikaa. Autoon on vaihdettu juuri alipaineletkuja, polttoaineletkuja, puola, sytystystulpat, ilmansuodatin, polttoaineensuodatin, termostaatti ja vesipumppu (kone keittikin muutamaan otteeseen). Lisäksi läpi on käyty virranjakaja ja pyörijä, huohotinputki laitettiin huohottelemaan maahan (huohotti öljyä mm. ilmansuodattimeen), tulppienjohdot on katsottu läpi, kansi näyttäisi olevan kunnossa..Olen myös kokeillut erilaisia ruiskujärjestelmän puhdistusaineita, tukoksesta ei ainakaan pitäisi johtua.
Olisiko kellään viisaammalla mitään ehdotuksia? Itsellä alkaa jo ottamaan hermoon, kun ei vikaa löydy :think Vikakoodin lukeminenkin taitaa olla turhaa näin vanhasta autosta..
Comment