Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 m20 kylmäkäynnistys (Ongelma ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    e28 m20 kylmäkäynnistys (Ongelma ratkaistu)

    Tuli hankitua tälläinen jenkkimallin (528e) vanha herra harastepeliksi. Autossa "iso" obc ym. herkkuja. Pakkasten alettua auto ei lähde käyntiin. Startti laulaa ja jaksaa sahata, bensaa tulee hajusta päätellen, muttei lyö tulille. Koneen lämmitys ei auta, mutta ohjaamon lämmitys kylläkin. Ohjaamoa ei tarvtse lämmittää kuin joku 30 min, niin lähtee kuin palmun alta. Diagnosoitu näin kymmeniä kertoja.

    Tähän asti tehtyä:
    -korjaamolla mittailtu ja tutkiskeltu bensa puoli ,pitäisi olla ok
    -mittaamalla kuulemma hävittää puolalta maan välillä
    -kokeiltu toisella eculla, samat oireet


    Eilen ei tosin lähtenyt lämmittämälläkään (vaihto ecu paikallaan), mutta starttasi heti vanhalla eculla.

    Tilasin OBC-releen, ei vielä kokeiltu, mutta voisi vaikuttaa?

    Vaikuttaisi siis siltä, että ohjaamon puolelta jokin pätkii.. Onko vielä jotain mitä kokeilla? Jotain releitä tai litimiä , jotka voisivat vaikuttaa?
    Last edited by jakeluvesimies; 14-02-2012, 15:51.
  • BMWSaloon
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 281

    #2
    Morjes, itellä tollanen e36 320i vanoksella ja tosiaan mullakin kylmien kelien tultua ei lähde käyntiin... starttaa kyllä ja bensa haisee yms mutta ei lähe.. ainut konsti millä saa käyntiin on lohkolämppärissä pitämällä pari tuntia. Olen antureita vaihtanut yms mutta ei ole vikaa löytynyt. Pitkien vian etsimisten jälkeen meni hermot, ja nyt olen sitten varannut ajan merkkihuoltoon. Katsotaan mitä löytyy, pistele ihmeessä tänne mistä vika löytyy JOS löydät. :think

    Comment

    • Bimmero
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 343
      • Harjavalta

      #3
      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      Tuli hankitua tälläinen jenkkimallin (528e) vanha herra harastepeliksi. Autossa "iso" obc ym. herkkuja. Pakkasten alettua auto ei lähde käyntiin. Startti laulaa ja jaksaa sahata, bensaa tulee hajusta päätellen, muttei lyö tulille. Koneen lämmitys ei auta, mutta ohjaamon lämmitys kylläkin. Ohjaamoa ei tarvtse lämmittää kuin joku 30 min, niin lähtee kuin palmun alta. Diagnosoitu näin kymmeniä kertoja.

      Tähän asti tehtyä:
      -korjaamolla mittailtu ja tutkiskeltu bensa puoli ,pitäisi olla ok
      -mittaamalla kuulemma hävittää puolalta maan välillä
      -kokeiltu toisella eculla, samat oireet


      Eilen ei tosin lähtenyt lämmittämälläkään (vaihto ecu paikallaan), mutta starttasi heti vanhalla eculla.

      Tilasin OBC-releen, ei vielä kokeiltu, mutta voisi vaikuttaa?

      Vaikuttaisi siis siltä, että ohjaamon puolelta jokin pätkii.. Onko vielä jotain mitä kokeilla? Jotain releitä tai litimiä , jotka voisivat vaikuttaa?

      Hmm, ei sulla ajonestoa/hälytin härpäkkeitä satu siinä olemaan?? Tossa mun ex. 528:ssa oli ne kiukutellut niin oli nypätty liitin irti ajonestosta.
      "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

      e90 335i

      Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1495
        • Ilvola

        #4
        Onhan siinä ajotietokoneessa koodilukko! Oli käytössä tai ei.

        Kosteus eli jossain jäätää? Kokeiles parin päivän lämmitystä tallissa puhaltimella ikkuat raollaan tai marketin parkissa.
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          #5
          Originally posted by tsbmw View Post
          Onhan siinä ajotietokoneessa koodilukko! Oli käytössä tai ei.

          Kosteus eli jossain jäätää? Kokeiles parin päivän lämmitystä tallissa puhaltimella ikkuat raollaan tai marketin parkissa.

          Olen ymmärtänyt, jotta koodilukko on. Tosin koodia ei tarvitse syöttää, kun auton saa kuitenkin lämityksen jälkeen tulille. Tuo koodilukkohan on siinä On Board Computerissa, eli OBC:ssä, jonka jo ehätin ensi hätään tuon ecun lisäksi käytettynä tilata.

          Oiskohan mitään vakio kosteuspaikkoja tiedossa, joita voisi tutkailla? Jossain verhoiluden takana tai alla? Kutina on, jotta häikkä jossain apukuskin puolella...

          Hälytintä / ajonestoa ei ole.

          Comment

          • Bimmero
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 343
            • Harjavalta

            #6
            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            Olen ymmärtänyt, jotta koodilukko on. Tosin koodia ei tarvitse syöttää, kun auton saa kuitenkin lämityksen jälkeen tulille. Tuo koodilukkohan on siinä On Board Computerissa, eli OBC:ssä, jonka jo ehätin ensi hätään tuon ecun lisäksi käytettynä tilata.

            Oiskohan mitään vakio kosteuspaikkoja tiedossa, joita voisi tutkailla? Jossain verhoiluden takana tai alla? Kutina on, jotta häikkä jossain apukuskin puolella...

            Hälytintä / ajonestoa ei ole.
            On siellä apukuskin puolella, hanskalokeron yläpuolella moottorin ohjausboksi.
            "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

            e90 335i

            Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              #7
              Originally posted by Bimmero View Post
              On siellä apukuskin puolella, hanskalokeron yläpuolella moottorin ohjausboksi.
              Mutta toisella moottorinohjausyksiköllä kokeiltu ja samoin toimii / ei toimi. Eli ohjainboksissa ei itsesään vikaa. Mutta onko vielä lisäksi ajonesto siellä hanskalokerossa?

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                #8
                Ei siellä muuta, kaikki tunnistimet ja muu data kuskin puolella!
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  #9
                  Originally posted by tsbmw View Post
                  Ei siellä muuta, kaikki tunnistimet ja muu data kuskin puolella!
                  Oisko tuolla kuskin puolella mitään tärkeitä kohteita joita tutkia? Se obc paikannettu jo uutta odotellessa... Onko jotain maadoituspisteitä tms.?

                  Auto tällä hetkellä toista päivää kuivamassa puhaltimen voimin.

                  Löysin muuten oivan vinkkisivuston näiden motroniccien sielunelämään: http://hiperformancestore.com/Motronic.htm

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    #10
                    Nyt koikeiltu myös toisella obc-releellä, eikä auta vaivaan. Pitää käyttää taas mittailtavana. Olisiko jollain linkkiä, mistä saisi tietää 0 261 200 027 ecun nastojen merkitykset? Ecu on 35 nastainen.

                    Eli auto lähtee edelleen hyvin käyntiin, kunhan ohjaamon on lämmittänyt. Moottori puolta ei tarvitse lämmittää. Kun kerran käynnistyy, niin käynnistyy niin pitkään kun ohjaamo säilyttää jonkinlaisen lämmön.

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      #11
                      Nyt ollut auto jo merkkilikkeelläkin tutkittavana ja tuomio on, jotta jossain osassa johtosarjaa mättää. Puolalta puuttuu kuulemma välillä maa. "Ei saa kantikasta signaalia, vaan jatkuvaa tms... ei osaa siis antaa kipinää".

                      Myös kierrosmittarille tuleva kierrossignaali uupuu (liekö vaikutusta ongelmaan?).

                      Käyn vielä huomenna kyselemässä tarkemmin.

                      Kuulemma jotai uutta maata puolan ja ecun välille tulossa...

                      Onko tyhjäkäyntiohjaimella (icu:lla) vaikutusta käynnistykseen? Tai sen 0 celcius lämpötilaanturilla, joka sijaitsee siellä pyyhkijöiden vivuston luona?

                      Vähän kypsyttää kun ei millään vikaa löydy.

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        #12
                        Tarkista virranjakaja taakse sivuun tuleva pikkupistoke - irti ja huolella uudelleen kiinni.
                        Onko ehjä?

                        Tarkista oikeassa lokasuojassa tuulilasinpesunestesäiliön edessä oleva ihmesähköosa johon tulee altapäin liitin kumiosan suojassa - onko kumisuoja sisältä kuiva?

                        Tarkista lokasuojan päällä tuulilasinpesunestesäiliön takana muovikotelon alla oleva elektroniikkaosan pistoke, onko kunnolla kiinni?
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          #13
                          Lainaus showroomista:

                          "Edistystä tapahtuu (vielä tosin varauksella):

                          Sain auton Avainvaunulta käynnistysongelma korjattuna. Työtä tehtiin 3 viikon aikana aina sopivan välin tultua, pari - kolme kertaa viikossa. Ecu ja obc-rele jumppaa, käynnistysyrityksiä kylmällä ja kuumalla koneella ja ecuilla, johtosarjan mittauksia ja kuormituksia, lisämoituksia, liittimien puhdistuksia ym..

                          Vika paikantui lopulta osaan 1214510, mäntien yläkuolokohtien asentotunnistimieen, joka ei aina antanut signaalia. (Speed / reference sensor?)Tämä oli havaittu siitä, kun ecu ei saanut joka startilla dataa. Suhtaudun vielä varauksella, kun ongelma kiusannut niin pitkään ja korjaantui aina ohjaamon lämityksellä."

                          Eli miten ohjaamon lämmittäminen voi vaikuttaa sensoriin, joka on moottorissa kiinni? Oliko myös johdossa vikaa? -En tiedä, mutta nyt toimii

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1495
                            • Ilvola

                            #14
                            Näiss topikeis olis ekstra plus laittaa ekaan vastaus!
                            Säästyis ratkaiunetsijältä läpiluku.
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎