Announcement

Collapse
No announcement yet.

m535i käynnistys ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuubitukka
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 8
    • finland

    m535i käynnistys ongelmia

    eli tuli hankittua tuollainen auto ensi bemariksi,mutta en ymmärrä sen päälle vielä mitään. olen harrastanut vanhempia eli kaasari vehkeitä,eikä nuo ruiskuasiat ole vielä hallussa eli sen takia pitää kysyä neuvoa viisaammilta. eli käynnistäessä pitää painaa kaasupoljin yli puolen välin ja pumpata siellä että se suostuu lähtemään käyntiin jonka jälkeen käy todella huonosti,ehkä jopa vaan osalla pytyistä noin 10-15 sek jonka jälkeen käynti tasaantuu ja toimii normaalisti niin kauan ku se on käynnissä/ajossa. pahinta tämä on aivan kylmällä koneella,mutta myös lämpöisenä startatessa sama vika. muuten siis kone toimii hienosti ja vastaa kaasuun ja tuntuu olevan voima tallella,mutta mistäpäin alan tätä vikaa etsimään?? 3kpl lämpötila antureita löysin ja ne mitattiin yleismittarilla ja verrattiin kaverin vastaavaan autoon,niin niissä oli samat arvot. voisiko vika olla ilmamäärä jutskassa vai kaasun asentoanturissa(muuten kyllä tunnistaa kaasun normaalisti) vai mikä voisi kyseisen vian aiheuttaa?? auto myöskin käy rikkaalla,koska leimalla oli liian suuret päästöt,eli voiko tämä vaikuttaa asiaan ja onko tuossa edes mitään säätöä seoksille??? anteeksi pitkä selostus ja tyhmyyteni vielä tässä asiassa,mutta olen kiitollinen kaikista tiedoista
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    #2
    Letkut käyty läpi ja imuvuodot? Ilmamäärämittarin jälkeinen haitariletku on yleensä murusina tai muuten vain halkeillut niin kannattaa tarkistaa ensimäisenä.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • tuubitukka
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 8
      • finland

      #3
      eipä ollut imuvuotoja. aihetta yrittänyt tutkia ja törmäsin sellaiseen tietoon että tässä olisi erikseen joku käynnistys suutin ja sen vuoto voisi olla syy ongelmiin. eli osaako joku nyt vahvistaa tiedon että tällainen suutin todellakin on ja missä sellainen sijaitsee,kun varaosaliikkeessä ei ollut moisesta tietoisia,vai olenko saanut väärää infoa???

      Comment

      • SanMiguel
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 1028
        • Kirkkonummi

        #4
        Mikäs arvo niissä päästöissä oli poskellaan? Päästöthän näistä mittaillaan ainoastaan tyhjäkäynnillä ja arvotkin saa olla melko isot tietenkin vuosimallista / käyttöönotto päivästä riippuen.. Itsellä oli joskus muistaakseni CO arvo koholla ja sen takia joutu hakemaan kotoa uudelleen vauhtia.. Tuon arvon pystyy itse säätämään IMM pohjasta löytyvästä kuusiokoloruuvista..
        Tyhjäkäynnillähän IMM läppä on kiinni ja tuolla edellä mainitulla ruuvilla säädetään läpän ohi virtaavan ilman määrä. Eli ruuvi kiinni niin ilma ei pääse läpän ohi ja ruuvi sopivasti auki niin ainakin tuo arvo on kohdillaan. Itsellä oli muistaakseni 5 kierrosta auki mutta se kannattaa tietenkin tarkastella autokohtaisesti pakokaasu testerillä. Ennen tuota ruuvin avaamista itsellä tyhjäkäyntikierrokset hyppi eikä ollut käynnistymis ongelmia, mutta paremmin se starttas ja alkoi käymään heti tasaisestikkin..

        Comment

        • Schutzstaffel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 345
          • Lounais-Suomi

          #5
          Perussyyhän ennen IMM säätöä on se, että ruisku koittaa itse korjata väärää arvoa. Veikkaan päästöistä tietämättä, että rikkaalla taisi käydä reippaasti ? Mulla oli HC 1500 ja toisessa autossa jotain 900. Imuvuodot ja vuotavat suuttimet on ne parhaimmat syyt.

          Tarkoitat varmaan jotain kylmäkäynnistyssuutinta? Sen saa mitattua onko rikki.
          Monta 80-luvun autoa

          Comment

          • tuubitukka
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 8
            • finland

            #6
            juu rikkaallahan se kävi co oli 5,44 ja kiitoksia neuvoista siitä ruuvista säätämällä se tosiaan korjautui ja tänään pääsee hakemaan leiman .

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎