Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alusta E28:iin Coilover

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

    E34 alusta E28:iin Coilover

    Elikkäs esitän nyt tämmösen kysymyksen,monena päivänä jo foorumia selanneena,mutta kunnon vastausta löytämättä.

    Eli auton on alkujaan e28 528 ja tarkoitus olisikin jättää sen navalla/olkaakselilla. Onko tuohon nyt sitten minkälainen homma sovittaa e34 coilover setti? Onko E34 etuiskari paljonkin pitempi tai paksumpi mitoiltaan? Mahdollisuus olisi myös käyttää E34 olkaakseleita,mutta onko niisstä taas tukivarsien/rt pään kiinnitykset erilaisia? Mitenkäs takapään kanssa?

    Mitään väliä ei ole jos joutuu vähän askartelemaan koska ei tuo e28:iin myytävä setti myöskään mene suoraan olis vaan hinnaltaan jonkinverran edullisempi. Ksportilta coilit ois tarkotus laittaa.
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    #2
    rata vai kruisailuvehje? Kyllähän niitä paljon halvempiakin ratkaisuja on.....
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Lötkö
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 644
      • Keskisuomi

      #3
      Sekä että,kerran on alkanu kunnolla tekemään niin pitäs laittaa hyvä alusta.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3050

        #4
        Originally posted by Lötkö View Post
        Elikkäs esitän nyt tämmösen kysymyksen,monena päivänä jo foorumia selanneena,mutta kunnon vastausta löytämättä.

        Eli auton on alkujaan e28 528 ja tarkoitus olisikin jättää sen navalla/olkaakselilla. Onko tuohon nyt sitten minkälainen homma sovittaa e34 coilover setti? Onko E34 etuiskari paljonkin pitempi tai paksumpi mitoiltaan? Mahdollisuus olisi myös käyttää E34 olkaakseleita,mutta onko niisstä taas tukivarsien/rt pään kiinnitykset erilaisia? Mitenkäs takapään kanssa?

        Mitään väliä ei ole jos joutuu vähän askartelemaan koska ei tuo e28:iin myytävä setti myöskään mene suoraan olis vaan hinnaltaan jonkinverran edullisempi. Ksportilta coilit ois tarkotus laittaa.
        Itse kysyin juuri eilen Ksportilta sähköpostilla noiden E28/E34 sarjojen eroja, mutten ole saanut vastausta.

        Mitä olen mittaillut, ei etuphersonien iskari putkissa ole paksuudessa eroa E28:n ja E34:n välillä ainakaan niissä osissa mitä vertailin. Myös tolpan pituus oli noin sama.

        E34:n etutolppa on alapäästään paksummilla pulteilla kääntövarressa kuin E28:ssa. Jotkut ovat ratkaisseet asian laittamalla kääntövarretkin E34:sta.

        Toisaalta olen kuullut että myös E28:n kääntövarsi sopisi kunhan pultin reiät poraa suuremmaksi. Tästä ei minulla kokemusta.

        Itse epäilen, että eroa on ainakin etupherssonin yläpään laakerissa ja sen sopivuudessa E34sta E28:iin. Tämäkin vain mutua.

        Jos saan joskus vastauksen tuolta ksportilta niin sitten varmaan olen viisaampi. Hintaeroahan noilla taitaa olla sen n. 150eur?
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Lötkö
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 644
          • Keskisuomi

          #5
          Originally posted by poke View Post
          Itse kysyin juuri eilen Ksportilta sähköpostilla noiden E28/E34 sarjojen eroja, mutten ole saanut vastausta.

          Mitä olen mittaillut, ei etuphersonien iskari putkissa ole paksuudessa eroa E28:n ja E34:n välillä ainakaan niissä osissa mitä vertailin. Myös tolpan pituus oli noin sama.

          E34:n etutolppa on alapäästään paksummilla pulteilla kääntövarressa kuin E28:ssa. Jotkut ovat ratkaisseet asian laittamalla kääntövarretkin E34:sta.

          Toisaalta olen kuullut että myös E28:n kääntövarsi sopisi kunhan pultin reiät poraa suuremmaksi. Tästä ei minulla kokemusta.

          Itse epäilen, että eroa on ainakin etupherssonin yläpään laakerissa ja sen sopivuudessa E34sta E28:iin. Tämäkin vain mutua.

          Jos saan joskus vastauksen tuolta ksportilta niin sitten varmaan olen viisaampi. Hintaeroahan noilla taitaa olla sen n. 150eur?

          Joo sitä luokkaa se hintaero oli,nuukalle se on paljon,johan sillä rahalla jo melkein coolerin hankkii.

          Päädyin sitten tilamaan tuolta ahtoja.com:sta xyz:in e28 coilover setin,lähes saman hintanen kun tuo e28 ksport alusta,enkä usko että on suuria eroja toimivuudessa ja kestossakaan nuissa seteissä,värit on tietysti erit. Näyttää kyllä erehyttävän paljon myös D2 samanlaiselta,samoja paskoja varmaan ovat. Kalliit hinnat on kyllä tuossa e28 alustassa muihin verraten,d2 alusta maksaa saman verran e28 kun mitä e60 535d:n,näin vertailumielessä puhuttuna kun työnantaja tilas sellaisen.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎