Announcement

Collapse
No announcement yet.

sisätilalämppärin kenno

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dice13
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 40
    • Porvoo

    sisätilalämppärin kenno

    sopiikohan E34 520i -88, M20B20 mallisen sisätilan kenno e34 525i -93 m50 malliin? onko lähellekkää samanlainen? vai pitääkö olla täsmälleen sama auto?
  • Incarnated
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 450
    • Seinäjoki

    #2
    Ei mitään tekemistä moottorin kanssa, mutta ei tarkota että sopis. Kolme vaihtoehtoa, Behr, Valeo tai Siemens, joista mitkään ei käy sellasenaan ristiin.


    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

    Comment

    • Dice13
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 40
      • Porvoo

      #3
      selvä, eli mistä sen nyt tietää millainen tuossa 525i -93 mallissa on että osais ostaa siihen uutta? tietty jos joku sattuis jo tietämään nii ei tarvitsisi alkaa purkamaan ennenkuin uuden olen saanut tilalle. aikamoinen projektihan tuo aloittelijalle kuulostaa olevan mut eiköhän sen sinne saa...

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        Tuolla toisaalla joku jo kirjoittikin,että mankka irti ja siitä reiästä kurkistaa,niin pitäisi näkyä tarra,missä lukee.Mutta jos tarraa ei näy,niin sitten joutuu purkamaan ja selvittämään .


        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • Incarnated
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 450
          • Seinäjoki

          #5
          Ei se silti ole näköjään ihan niin simppeliä, kun behriäkin on ilmeisesti kahta mallia, riippuen ilmastoinnista yms, ja ne on putket vaihtamalla yhteensopivat. Näin vanhoissa ei voi olla varma mitä siellä on...munki vanhas e34 piti kauan ihmetellä kun ei kuvat täsmää. Lopulta selvis et sinne oli sovellettu e30 lämppäri ilmastointeineen :p

          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

          Comment

          • Dice13
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 40
            • Porvoo

            #6
            noniin. nytkun olen auton saanut vihdoin itelleni (vuoden leimalla) niin auto onkin -92 vuosimallia.. mut jokatapauksessa lämppärin kenno vuotaa apukuskin puolelle jostain... mankan otin irti ja löysin tiedot lämppärin muovikopasta BEHR 94.323.17.017 tosin tuolla tiedolla google ei löydä mitään... joten vielä epäselvää mikä on se oikea kenno kun tuota behriäki on erikokoisia. sekin vielä vaikuttanee asiaan että autossa on automaatti ilmastointi... uutena sain hinta tiedot pelkällä rekkarinumerolla autobodypartsista 130e... mut jos nyt jostain sais halvemmalla tai jopa käytettynä...

            Comment

            • Incarnated
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 450
              • Seinäjoki

              #7


              Tuosta noita voi ihmetellä, eli pystyssä olevat on kaikki Behrejä, ja vaakamallit muita. Ilmeisesti tuo Behrin kennojen ero on siinä, että toisessa putket on yhtenäiset metalliset konehuoneesta kennon kylkeen asti, ja toisissa on tuo ihme jatkos...Kennoilla eri numero, eli ei voi olla ihan varma että sopivat yhteen, vaikka uskoisin näin olevan.

              Ootko ihan varma että kennosi on rikki, ettei siellä vuoda vaan ne putkien o-renkaat?

              Kannattaa kattoa tuo toinen lämppärinkennotopikki tuosta läpi...

              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

              Comment

              • Dice13
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 40
                • Porvoo

                #8
                nytkun olen vähä tutkiskellut asiaa tarkemmin ja purkanut lattiamatot molemmin puolin (puukottamalla kun ei jaksanu penkkejä irto ottaa) selvisi ettei siellä kenno vuodakaan vaan vesi joka siellä lainehti on sadevettä joka tulee kynnyskotelon kohdalta lattiarajasta sisään josta se on ruostunut auki noin 20cm (molemmin puolin samanlainen) hankala sen tarkemmin selittää mut jokatapauksessa hitsaushomma edessä... lattiastakin löytyi pieni reikä joka sinänsä ihmetytti kun leimasta menny juuri läpi. liekkö katastusmies juuri viereen lyöny ku ei oo huomannu. seuraava mysteeri onkin mihin nesteet häviää jos ei sisälle?! parkissa jos auto on niin ei ainakaan moottorin alueellta valu maahan mitään... 4päivää niin syylärinsäiliön pohja näkyy... eli n 1-1,5litraa viikossa häviää nesteitä.

                Edit: okei vastailenpa omaan kysymykseen kohti seuraavaa ongelmaa eli lattialle tuleva vesi tulee kattoluukun kautta eli tiiviste huonossa hapessa ja sieltä poistoletkua pitkin molemmin puolin jalkatiloihin. takana olevat poistoletkut ovat kunnossa mutta edessä tukossa vai jotain. yritin vaijerilla tökkiä sinne mutta selvästi siellä kovaa estettä oli... tuli mieleen että oisko joku joskus hitsannut tai massannut ne umpeen jolloin vesi kertynyt putkeen, jäätynyt ja haljenneet...? (tai kokonaan sijoiltaan) nyt pitäisi keksiä miten saisin putket kuntoon että pääsisi hitsaamaan nämä ruostereijät... ei viiti ihan summassa alkaa poraamaan pohjaan reikää kun ei tarkalleen tiedä missä niiten poistoletkujen paikat oikeasti on. vinkkejä? kiitos
                Last edited by Dice13; 21-03-2014, 12:14. Reason: päivitys

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎