Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 ongelmaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonde.
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 13
    • Hämeenlinna

    m20b25 ongelmaa..

    Moro. Olen tässä reilun viikon ajan etsinyt tietoa näistä vioista ja vaihdellut/tutkinut osia sitä mukaa, vaan vika ei korjaannu, ei sitten millään..

    Kyseessä vm -91 e34 m20b25 koneella. Vika pamahtanut edellisellä omistajalla suoraan ajosta. Eli, käy todella rikkaalla, usvaa tulee putkentäydeltä. Tyhjäkäynti on 2000rpm hujakoilla, ja auto käy viidellä n. 4500rpm asti kunnes lähtee kaikki mukaan ja noi 4500 kierrosta se kerää todella hitaasti rötäen. Katalysaattori hehkuu punasena muutaman minuutin käytön jälkeen.. :think

    Vaihdettua/tarkastettua osaa, Tulpat, ilmamassamittari, tyhjäkäyntisäädin, suuttimet, lämpötila anturi, kaasuläpän asentotunnistin, kampiakselin asento tunnistin, ja triggeripyörä.

    Tänään käytin lukialla mutta ei pystynyt yhdistämään..? joten sieltäkään ei mitään selvinny. Koitin lukea myös tällä ``stomp testillä`` eli virrat päällä kaasupoljin 5 kertaa pohjaan. Ei mitään..

    Mites tämä ECU jos se ois kaput niin voisiko oireilla näin? vai kävisikö ollenkaan? Mä en enään keksi mikä ton vois aiheuttaa. Joten jos joku osaisi kertoa mistä jatkaa.

    Kiitän jo etukäteen.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Bensanpaineensäädin jumissa?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Tonde.
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 13
      • Hämeenlinna

      #3
      Kävin nyt koittamassa toisella säätimellä. Eikä mitään eroa

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #4
        Imuvuoto?
        Last edited by Slazha; 04-03-2014, 21:45.
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Tonde.
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 13
          • Hämeenlinna

          #5
          Ainiin se jäi mainitsematta. Olen ettiny imuvuotojakin crc:n kans enkä ole löytäny.

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1852
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Meikäläisen korvaan kuulostaa, että sytkä on pahasti myöhäsellä ja/tai yksi pytty siis pimeänä, kuten tuossa on havaittu. Tulpanjohdot? Puolan johto? Virranjakaja? Venttiilien säätö?

            Onko varmaa, että käy rikkaalla, vai tuleeko sieltä vaan palamatonta kamaa ulos, joka osin palaa putkessa ja kuumentaa katin?

            Muuttuuko käynnissä mikään jos nykii tulpanjohtoja irti?

            ECUkin voi olla sökö.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Tonde.
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 13
              • Hämeenlinna

              #7
              Kyllä tämä on muutaman kerran tulpat kastellu ja kun tänään kurkkasin kipinän niin joka tulppa oli ihan musta, joten taitaa siellä melko rikkaat seokset olla Virranjakajankin tosiaan eilen käytin auki, sieltäkään ei mitään erityistä löytynyt, kuiva oli ja joka kynsi ehjä.

              Kun nypin noita tulpanjohtoja irti niin kaikilla muilla oli vaikutusta käyntiin paitsi tolla pimeällä pytyllä. Täytynee huomenissa perehtyä tohon sytkään jospa sieltä tärppäis

              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 450
                • Seinäjoki

                #8
                Stomp testi ei toimi jos ei sinne oo lisätty sitä yhtä johtoa...Sanoisin että sulla on triggeripyörä rikki ellet olisi sitä jo kattonu

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • Tonde.
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 13
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Ahaa no ilmankos se testikään ei tuottanut tulosta Joo triggeri pyörän tarkistin tänään kertaalleen ja ehjä on. Testasin myös toisilla tulpanjohdoilla, eeikä eroa.. Eikö tässä toi ECU ohjaa sytkääkin?

                  Comment

                  • Tonde.
                    Newbiemmer
                    • Mar 2014
                    • 13
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Nyt mittasin puristuksetkin joka pytyssä oli 10.5-11.5 bar:ia. Täytynee katella jostain toinen ECU ja koitella sillä.

                    EDIT: Aloin ihmettelemään minne mun bensat häviää, vaikka en hirveästi ole autoa käyttänytkään. Päätin sitte tarkistaa öljyn määrän kun muistin lukeneeni täältä foorumilta että joillain oli bensat menny öljyjen sekaan. Niinhän siinä on käynyt. Öljyn määrä oli lisääntyny melkolailla ja tikku haisi vahvasti bensalle.. ? :think
                    Last edited by Tonde.; 06-03-2014, 17:14.

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1852
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Originally posted by Tonde. View Post
                      Nyt mittasin puristuksetkin joka pytyssä oli 10.5-11.5 bar:ia. Täytynee katella jostain toinen ECU ja koitella sillä.

                      EDIT: Aloin ihmettelemään minne mun bensat häviää, vaikka en hirveästi ole autoa käyttänytkään. Päätin sitte tarkistaa öljyn määrän kun muistin lukeneeni täältä foorumilta että joillain oli bensat menny öljyjen sekaan. Niinhän siinä on käynyt. Öljyn määrä oli lisääntyny melkolailla ja tikku haisi vahvasti bensalle.. ? :think
                      Täh??? Äkkiseltään mietittynä ei tule oikein mitään järkevää reittiä mieleen, mistä bensa menisi öljyn sekaan... Mutta, tapahtuuhan sitä kaikkea ihmeellistä.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • Slazha
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2284
                        • Joensuu/Syvyys

                        #12
                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Täh??? Äkkiseltään mietittynä ei tule oikein mitään järkevää reittiä mieleen, mistä bensa menisi öljyn sekaan... Mutta, tapahtuuhan sitä kaikkea ihmeellistä.
                        suutin vuotaa seisoessaan tukin tyhjäksi sylinteriin, männänrenkaat laskee läpi alakertaan
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        E36 318is class II, e30 turpo

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1852
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Originally posted by Slazha View Post
                          suutin vuotaa seisoessaan tukin tyhjäksi sylinteriin, männänrenkaat laskee läpi alakertaan
                          Jos imuventtiili sattuu olemaan auki, mutta tosiaan, noinhan se tietysti voi mennä. Sökö suutin voisi olla myös selitys alkuperäiseen ongelmaankin, mutta tosin tulppatarkistuksen mukaan rikasta oli ollut joka pytyssä...

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • Slant 6
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 71
                            • Satakunta

                            #14
                            Auto on sen verran uusi, että lienee lambdalla varustettu? Voisikohan rikkinäinen anturi tehdä moista?
                            e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
                            e34 540iA Lazurblau
                            EX:
                            e34 525i Lazurblau
                            e34 535i Lazurblau
                            e36 316i Schwarz II

                            Comment

                            • Tonde.
                              Newbiemmer
                              • Mar 2014
                              • 13
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Joo siellä näky tikussa tavara lisääntyneen reilusti ja tosiaan haisi vahvasti bensalle, nyt viimeistään vahvistu se että melko rikkaalla käy vanha omistaja oli vaihtanut toiset suuttimet ja minä vaihdoin vielä kertaalleen siinä toivossa että sinne olisi vaihdettu vain liian isot, mutta ei eroa. :think lambda autosta löytyy ja voisin sen mitata tänään, kerran senki mittasin mutta jäi mietityttämään että mittasinko oikein.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎