Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:stä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    E34:stä

    Pari kysymystä liittyen 525i (m20):
    Autossa on isoajotietokone ja ajoneston koodi, mutta koodia ei ole tiedossa.
    Eli mitä tapahtuu kun irroitan akun? Lähteekö akun irroituksen/asennuksen jälkeen käyntiin? Eli aktivoituuko ajonesto virran katketessa?

    Sitten kysymys ohjausvaihteesta:
    Ohjauksessa on keskialueella "tyhjää" eli välystä. Parhaiten sen huomaa suoralla tiellä ajettaessa, auto liikehtii sivusuunnassa aika paljon vaikka ratti pysyy kokoajan paikallaan. Mutka-ajossa tätä ei huomaa, koska ohjaus on kokoajan ikäänkuin "kiristyneenä". Onko ohjausvaihteessa jokin ruuvi tms. jolla välyksen voi poistaa? Tai onko mitään muuta konstia?

    Sitten tummennuksista, eli kesällä olisi tarkoitus laittaa sungardin kalvot. Kaikki muut paitsi tuulilasi tummennetaan. Kaikki kuitenkin suhteellisen miedolla tummenuksella. Eli olisiko jollain kuvia e34 tummenuksista?
    Myös kommentteja sungardin kalvoista saa antaa.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by bemari320mies
    Pari kysymystä liittyen 525i (m20):
    Autossa on isoajotietokone ja ajoneston koodi, mutta koodia ei ole tiedossa.
    Eli mitä tapahtuu kun irroitan akun? Lähteekö akun irroituksen/asennuksen jälkeen käyntiin? Eli aktivoituuko ajonesto virran katketessa?
    Katsoppa manuaalista, siellä tuo muistaakseni kerrottiin aika hyvin...
    Manuaalin löydät vaikka tästä
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • juhape
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 321
      • Pieksämäki

      #3
      Tuosta ajonestokoodista en tiedä mutta eikös se joka kerta täydy laittaa manuaalisesti siihen joten kait sen akun voi irroittaa.

      Ohjaussimpukassa on tosiaan kiristysruuvi. Näkyy siinä simpukan päällä.
      Siinä on 17mm mutteri jolla se säätöruuvi on lukittu. Löysää mutteria ja käännä isolla ruuvarilla sitä ruuvia tiukemmalle mutta vain vähän kerrallaan ettei ohjaus rupee takertelemaan. Lopuksi lukitse ruuvi kiristämällä mutteri.

      Väljää voi myös olla ohjausakselissa. Ratin alta pahvi pois ja siellä isoa mutteria akselista tiukemmalle.
      -BMW 530d Touring -14 LCI
      -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
      -Zetor 6245-89
      -David Brown 996 -76
      -MF 35 -58
      -Tunturi Super Sport -85
      -Tunturi Super Sport -77

      Comment

      • 535_M5
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 221
        • Masku

        #4
        Originally posted by bemari320mies
        Sitten tummennuksista, eli kesällä olisi tarkoitus laittaa sungardin kalvot. Kaikki muut paitsi tuulilasi tummennetaan.
        Jollet tiedä, niin etuovien lasien tummennus kalvoilla on kielletty...

        Comment

        • rocroc
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 573
          • keminmaa

          #5
          1.Ei aktivoidu, koodi naputetaan kun käynnistyksenesto halutaan päälle ja kun auto taas halutaan käyntiin sama koodi naputetaan uudestaan, voi olla vaikka ihan eri numerosarja jokakerralla kun käynnistyksenestoa käytetään.

          2.Ensin kannattaa kiristää isomutteri ohjauspylvään alaosasta, viskon avain on hyvä tähän tarkoitukseen, jos ei auta niin simpukkaakin voi kiristää. Ainakin omassa häiritsevä välys lähti pelkällä ohjauspylvään mutterin kirityksellä.

          Comment

          • bemari320mies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 788
            • Suodenniemi

            #6
            Originally posted by 535_M5
            Jollet tiedä, niin etuovien lasien tummennus kalvoilla on kielletty...
            Tiedetään kyllä, mutta pitäähän sitä poliiseillakin olla jotakin napinan aihetta
            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
            EX: BMW E34 525i -90
            EX: BMW E28 528iA -85
            EX: BMW 320i Taxi -86

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Originally posted by juhape
              Tuosta ajonestokoodista en tiedä mutta eikös se joka kerta täydy laittaa manuaalisesti siihen joten kait sen akun voi irroittaa.

              Ohjaussimpukassa on tosiaan kiristysruuvi. Näkyy siinä simpukan päällä.
              Siinä on 17mm mutteri jolla se säätöruuvi on lukittu. Löysää mutteria ja käännä isolla ruuvarilla sitä ruuvia tiukemmalle mutta vain vähän kerrallaan ettei ohjaus rupee takertelemaan. Lopuksi lukitse ruuvi kiristämällä mutteri.

              Väljää voi myös olla ohjausakselissa. Ratin alta pahvi pois ja siellä isoa mutteria akselista tiukemmalle.
              Kiitos neuvoista Täytyypi ottaa työn alle. Olisi vaan kiva saada tuo ohjaus tarkemmaksi, niin pääsee kesällä koittaan kuinka bemu kulkee!!
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by juhape

                Ohjaussimpukassa on tosiaan kiristysruuvi. Näkyy siinä simpukan päällä.
                Siinä on 17mm mutteri jolla se säätöruuvi on lukittu. Löysää mutteria ja käännä isolla ruuvarilla sitä ruuvia tiukemmalle mutta vain vähän kerrallaan ettei ohjaus rupee takertelemaan. Lopuksi lukitse ruuvi kiristämällä mutteri.

                Väljää voi myös olla ohjausakselissa. Ratin alta pahvi pois ja siellä isoa mutteria akselista tiukemmalle.
                Tuossa myös kuvin... Ja koodi täytyy syöttää uudellen jos akunjohdot irroitetaan.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Originally posted by bemari320mies
                  Sitten tummennuksista, eli kesällä olisi tarkoitus laittaa sungardin kalvot. Kaikki muut paitsi tuulilasi tummennetaan. Kaikki kuitenkin suhteellisen miedolla tummenuksella. Eli olisiko jollain kuvia e34 tummenuksista?
                  Myös kommentteja sungardin kalvoista saa antaa.
                  Katsoppas Tappu nimisen herran E34:sta paikkakunta Taitaa olla Nokia tai Tanpere... Siinä oli hyvän näkönen tummennus
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • bemari320mies
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 788
                    • Suodenniemi

                    #10
                    Sitten sellainen kysymys etuvilkuista, eli miten ne lähtee irti? Yritin katsella ruuveja, mutta näyttivät olevan aika pahassa paikassa.
                    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                    EX: BMW E34 525i -90
                    EX: BMW E28 528iA -85
                    EX: BMW 320i Taxi -86

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Vähän hankalassa paikassahan ne on, varsinkin 535/M5:n etuvilkkujen vaihto saa rystyset (ja joillakin myös otsan) ruvelle. Tuosta näät kiinnitysruuvien sijainnin. Kuvasta poiketen tuota ylintä ruuvia ei ole. (Siis toinen oikealta).
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎