Hei!
Vastikään hankin otsikon mukaisen auton ja tuli mieleen kun autossa peltipakosarja on, että eikö kannattaisi harkita K&N:n vapaavirtaussuodinta kun putkistokin on avara?
Autossa on Hartgen H5-viritys ja millin isommat venttiilit myös. Eikös tällasilla varusteilla vakio ilmakotelo ala jo rajoittamaan imupuolta? Olen ihmetellyt miten iso on ero alakierroksien (2-3000 rpm) tehossa verrattuna ylempiin (4-5000)rpm lukemiin.
Jos imupuolella olisi vapaavirtaussuodin, onko kenelläkään tietoa tulisiko tehoa lisää ja olisiko ajettavuus/käytös kärsiväinen tällaisesta muutoksesta?
Nm. ensimmäinen M30-koneine noin kuukausi alla...![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitti etukäteen jos tietoa löytyis!!!
Vastikään hankin otsikon mukaisen auton ja tuli mieleen kun autossa peltipakosarja on, että eikö kannattaisi harkita K&N:n vapaavirtaussuodinta kun putkistokin on avara?
Autossa on Hartgen H5-viritys ja millin isommat venttiilit myös. Eikös tällasilla varusteilla vakio ilmakotelo ala jo rajoittamaan imupuolta? Olen ihmetellyt miten iso on ero alakierroksien (2-3000 rpm) tehossa verrattuna ylempiin (4-5000)rpm lukemiin.
Jos imupuolella olisi vapaavirtaussuodin, onko kenelläkään tietoa tulisiko tehoa lisää ja olisiko ajettavuus/käytös kärsiväinen tällaisesta muutoksesta?
Nm. ensimmäinen M30-koneine noin kuukausi alla...
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitti etukäteen jos tietoa löytyis!!!
Comment