Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i 1990 vapaavirtausuodinko kiinni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmantassu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 38
    • Helsinki

    E34 535i 1990 vapaavirtausuodinko kiinni?

    Hei!

    Vastikään hankin otsikon mukaisen auton ja tuli mieleen kun autossa peltipakosarja on, että eikö kannattaisi harkita K&N:n vapaavirtaussuodinta kun putkistokin on avara?

    Autossa on Hartgen H5-viritys ja millin isommat venttiilit myös. Eikös tällasilla varusteilla vakio ilmakotelo ala jo rajoittamaan imupuolta? Olen ihmetellyt miten iso on ero alakierroksien (2-3000 rpm) tehossa verrattuna ylempiin (4-5000)rpm lukemiin.

    Jos imupuolella olisi vapaavirtaussuodin, onko kenelläkään tietoa tulisiko tehoa lisää ja olisiko ajettavuus/käytös kärsiväinen tällaisesta muutoksesta?

    Nm. ensimmäinen M30-koneine noin kuukausi alla...

    Kiitti etukäteen jos tietoa löytyis!!!
    Rock hard, ride free... JUDAS PRIEST
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Joo kyllä sillä vapaavirtaus pömpelillä saat tehoa laskettua jos tuntuu liian nopealta.

    Vakio kotelo ei rajoita virtausta paljon enemmän rakennetuissakaan. Vaparilla saat vain lämmintä ilmaa koneelle joka ei ole toivottavaa.

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      M30 kireämmällä nokalla ja isommilla venttiileillä ym. on juuri kuvaamasi kaltainen, alhaalla on kivasti menoa, mutta vasta siinä 3-3.5krpm tapahtuu "herääminen" josta vetää sitten kivasti punarajalle.

      Vapaavirtaussuodatin on täysin turha, alkuperäinen suodatinkotelo ollut joissain turbolaitteissakin käytössä ongelmitta, paneelisuodatin on suurikokoinen ja virtaa varmasti riittämiin.

      Enpä toistaiseksi tiedä vapaastihengittävää autoa, jossa suodatin olisi ongelma millään normaaleilla viritystasoilla.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎