Jarruista: Toissapäivänä sattui outo juttu. Tulin Lahdesta Lappeenrantaan yhtä soittoa, eikä mitään ongelmia ollut. Sitten vajaan tunnin jälkeen uudestaan baanalle ja ohjaus alkoi 80 vauhdissa ravistaa oikein kunnolla. Lopulta ajonopeus piti tiputtaa alle 70 kun vatkasi kuin hullun m...u mielettömän per...ssä. Pikainen tutkimus ja rengaspaineet ok, päällisin puolin eturenkaat muutenkin ok ja pultit kiinni. Pyörän napa tosin oli aika kuuma ja kun löin lunta vanteen läpi jarrulevyyn, niin ihan kuin olisi kiukaalle vettä lyönyt. Silmämääräisesti katsoen jarrupalat näyttivät olevan aika finaalissa. Voisiko olla, että kun palat on loppu, niin mäntä jää jotenkin jumiin ja jarru siis päälle. Ravistuksen synty on vähän outo, vai voisiko levy kunnolla kuumennuttuaan mennä hiukan kieroksi ? Varsinkin jos vain toisen puolen pala hinkkaa levyyn. Lyhyessä ajossa ja kaupunkinopeuksissa ei ongelmia. En muista renkaanvaihdon yhteydessä tarkistaneeni onko tuossa kulumisanturia ollenkaan (eikös se ole vasemmalla puolella), saattaa olla että joku Gyntteri on pistänyt johdot yhteen kun ei ole kehdannut katsella varoitusvaloja. Näin oli ainakin takalasin pesurin nestemäärän anturin osalla.
Vuosia sitten yksi italialaisvalmisteinen hirvitykseni teki juuri tuon suuntaisia temppuja. Palat kun loppui, niin jarrut jäi jumiin.
Ostin kyllä jo palat ja kulumisanturin, joten ainakin niistä aloitetaan. Onko hyviä vinkkejä palojen vaihtoon, vai onko ihan tavallinen homma ?
Vuosia sitten yksi italialaisvalmisteinen hirvitykseni teki juuri tuon suuntaisia temppuja. Palat kun loppui, niin jarrut jäi jumiin.
Ostin kyllä jo palat ja kulumisanturin, joten ainakin niistä aloitetaan. Onko hyviä vinkkejä palojen vaihtoon, vai onko ihan tavallinen homma ?
Comment