Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixoo
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 579
    • Tuusula

    e34 535 ostamassa

    Noniin nyt olisi itsellä tarkoitus ehkä lauantaina mennä vaihtelemaan tuo oma e46 pois ja tilalle pitäis tulla -89 535 ajettu noin 230tkm. Moottorina ilmeisesti tuo m30b34 (?) Hyväkuntoinen ja pienillä vioilla näyttäis olevan. Autoon on laitettu M5 penkit ja M5 lukkoperä ja muutenki kohtuu hyvillä varusteilla. Tässä muutama
    -kattoluukku ja ikkunat sähköllä
    -nahkasisusta
    -ajotietokone
    -sähköpeilit
    -penkilämmittimet
    -vakionopeudensäädin

    kysymys kuuluukin että onko nää 535 mistään kotoisin? Onko jotain tyyppivikoja mitä kannattaa kattoa ja mitkä yleisimmät ruostepaikat? Mitä noista kannattaa katsoa erityisen tarkasti?
    Itsellä pysyy kyllä lenkki ja hitsipilli kädessä mutta kyseisestä korimallista en paljoa tiedä niin kaikkea tietoa otetaan vastaan!
    Kiitos ja anteeksi

    Nyt:
    - E91 330D M-Sport
    - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

    Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2

    Lue tuo läpi niin tiedät millaista 535:sen omistaminen pahimmillaan on.

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3269
      • Siuntio

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=280531
      Lue tuo läpi niin tiedät millaista 535:sen omistaminen pahimmillaan on.
      Jotenki arvasin jo ennen linkin avaamista mitä sieltä löytyy

      Ei se nyt oikeasti niin kamalaa ole, mahtavin auto ikinä vaikka vittuileekin mulle aina
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • mixoo
        BTCF Member
        • Mar 2012
        • 579
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Rhodry View Post
        Jotenki arvasin jo ennen linkin avaamista mitä sieltä löytyy

        Ei se nyt oikeasti niin kamalaa ole, mahtavin auto ikinä vaikka vittuileekin mulle aina
        Juu on ton sun topicin lukenu joskus läpi ja on se vissii aika hyvi tapellu vastaa mut ei varmaa iha jokaisessa samoija vikoja? :think

        Nyt:
        - E91 330D M-Sport
        - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

        Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          #5
          Itsellä on kokemuksia sekä e34:stä että M30b34:stä (tosin ei samassa autossa)

          M30b34 on kunnossa ollessaan todella miellyttävä moottori. Alavääntöä on niin, että piisaa ja ainakin e24:ää vie yllättävän vähällä bensalla: matkassa ~8l/100km ja kaupunkipyörityksessä vähän toistakymppiä.

          Moottorin heikko kohta on venttiilikoneisto, mikäli huolto on ollut huonoa. Tässähän pitää vielä vuosittain tarkistaa venttiilivälykset. Huonon koneiston erottaa kyllä kalkatuksesta käyntiäänessä.

          Koppa on ikäisekseen todella hiljainen ja vakaa ajettava,ja eroaa mielestäni edukseen nelikutosesta ainakin matka-ajossa.

          Pelleiltään tuon ikäinen sinkitsemätön peli osaa olla jo hapankin. Omaan e34:ään sai ainakin molemmat kynnyskotelot tehdä uusiksi puoli metriä takapyörän kaivoista eteenpäin, ja lattiakaukaloissakin oli orastavaa pehmeyttä. Samoin polttoaineluukun ympäristö noista happanee, vaikka itselleni tätä vaivaa ei sattunutkaan.

          Alusta on aika yksinkertainen, ja osat ei ole kovin kalliita vaikka joutuisi jotain uusimaankin.

          Tasonsäädöllisen perän kanssa saattaa tulla jumppaa ainakin paineakkujen kanssa, vaikka olis tuorekin leima. Puoli kerrallaan ravistellessa kun akkujen antautumista ei huomaa. Ajossa tuntuu pompottavana peränä, kun öljy ei pääse iskareista mihinkään.

          Sähköissä murhetta tuottaa erityisesti farkussa takaluukun johtosarja, josta eristeet antautuu aikaa myöten luukun saranoista, ja käsittääkseni sedanissakin on hiukan samaa vaivaa. Ilmenee keskuslukon ja valojen toimintahäiriöinä.

          Edit: tuossa vielä threadi oman kolmenelkun kanssa turaamisesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=239140
          Last edited by Haatainen; 25-06-2014, 14:28.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • Rhodry
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 3269
            • Siuntio

            #6
            Siinähän niitä jo paljon tulikin.

            Omastahan on pohja jo kertaalleen hitsattu jonkun toimesta (ja jätetty massaamatta ), leimalle piti kaks pientä reikää vaan laittaa.

            Ja tän kohdalla se "normaali M30 nakutus" on luokkaa x100, keinuvivuista puuttuu paloja ja nokka-akselissa monien millien kuluma. Kunhan en enää ole näin köyhä niin ostan tiivisteet sun muut ja vien sen grabille korjaukseen

            Mutta noin muutenhan tuo on ehkä paras auto ikinä ajaa, vaikkei ihan kunnossa olekkaan. 140km/h ja suurin meteli lähtee vuotavasta tuulilasista Rengasmelua kuulu lähes yhtään, moottoria ei kuule lähes ollenkaan, ja ihme kyllä menee ku juna eteenpäin vaikka molemmat alapallonivelet on väljiä Ja vaikka tehoja on hukassa varmaan ainaki puolet niin kyllähän se silti kivasti liikahtaakin

            Tyyppivioista mie en sen enempää osaa sanoa kun mulla on tullu varmaan kaikki mahdolliset viat mitä voi, ja kohta vaihdettu kaikki mahdollinen mitä hajota voi

            Mutta ei toki pelkästään mun auton takia kannata ajatella että paskoja kaikki, esimerkiksi foren autossa ei oo tainnu paljoa muuta vikaa olla ku pääsulake?
            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

            Comment

            • mixoo
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 579
              • Tuusula

              #7
              No siinähän tuli rhodryltä ja haataselta ihan asiallista tekstiä taitaa ihan perus varma ja tomiva laite yleisesti olla. Mites onkos noihin venttiilien säätämisee jotai ohjetta ku kerran vaan oon sen tehny ni ei enää tahdo muistaa kuinka käytännössä tapahtuu. Sitäpaitsi en tiedä mihin koneeseen sen tein ku oli amiksessa joku vissii fordin neloskone kyseessä

              Nyt:
              - E91 330D M-Sport
              - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

              Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                #8
                Nokan ja keinun välistä helpoin mitata välys, 0.30mm imu&pako, säätö epäkeskolla, kiristys pultti+mutteri.

                Kiristysmomentti kyseisille taisi olla 10 tai 15nm (tarkista..)

                Samalla katsoo nokan voiteluputken, banjopultit tallessa, ja kireällä, ja putken päässä, "litistyksessä" pieni nuoli --> kuuluu osoittaa kohti jakopäätä.
                Putken voi asentaa väärinpäin, jolloin öljy ei osu kunnolla imunokalle --> nopeutunut kuluminen.

                Öljyvuodoissa M30 osaa olla kanssa mielenkiintonen.
                Jos ei jaksa merkkailua, niin kannattaa nyppästä heti alkuun paketti pois keulalta, ja uusia kaikki tiivisteet ja steeffanit.
                Jos mitään tiivisteitä ei ole vaihdettu, kaikki vuotaa lähes varmasti.
                Vuotamisesta puheenollen, myös ohjaustehostimen letkut on näissä vähän sellanen tunnettu vuotopaikka, hytikkaliikkeessä saa teetettyä näppärästi ja edullisesti uudet.

                Jos ikinä tarvetta käyttää hattu irti, ehdottomasti uusii keinut ja tuon voiteluputken samalla, keinut on alumiinia, ja väsyvät ajanmittaan.

                Ja sitten tietysti se vauhtipyörä, surullisenkuuluisa kaksoispas..massa.
                Jos lootaa käyttää irti, niin aina uus kaksois..., tai vaihtaa kovaan limppuun, joka on huoleton.
                Uusi kaksoispas...massa on tyyris, olisko ollut +600e.
                Loppuu se kolkatus.

                Niin, ja Getraggi on myös terhakka vuotamaan öljyä, jos sitä joutuupi käyttämään irti, niin uudet stefat sisäänmeno&ulostuloakselille.
                Ulostuloakselin "käpälä" joka toimii stefan vastakappaleena on myös lähes varmasti uralla, joten se menee ikäänkuin siinä samalla.

                Kun kaikki vuodot on hallinnassa, ollaan jo alueella, ja jatkossa mekkaaminen on ihan ihmisen hommaa jo, kun ei ole näpit enää rasvassa.

                Ps. Antoisia remontointihetkiä http://aijaa.com/kTP4Lj
                Last edited by Klasu-; 26-06-2014, 05:31.

                Comment

                • fore
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 986
                  • Espoo

                  #9
                  Mätäpaikkoja omassa olleet kummatkin etuovet (ajan loppuun kun ei enää saa niitä pelastettua), tunkinpaikoista helmassa kaikki menneet uusiksi ja kontissa nyt ed. Omistajan laittaman tarran alta löytyi. Klassisia paikkoja ovien ja nostokohtien lisäksi ainakin tankinluukun ympäristössä, samoin kontissa rek.kilven valojen tietämillä.

                  Muuten mennyt suht pienellä räpeltelyllä, perä meni vaihtoon ja renkaita kuluu edessä jonkin verran, kulmissa vikaa. Etupään alustan osat ainakin itsellä kuluu edessä huomattavan nopeasti, johtunee suht jäätävästä keulapainosta. Takaluukun johtosarjasta oli mulla poikki varmaan puolet yhdessä vaiheessa, helppo korjata tosin. Öljyä pukkaa venttiilikopan välistä aavistuksen verran, kuin myös laatikosta.

                  Näissä aikaisissa malleissa on ilmastoinnissa joku vitun miekkasysteemi joka hajoaa ennemmin tai myöhemmin, siitä juttua muistaakseni faq osiossa.

                  Edit: yhteenvetona ollut loistava auto, ei mitään suurempia murheita ja koneen sekä alustan ollessa kunnossa on ilo ajaa. Ja unohdin mainita että ainakin osan siitä klapista mitä ratissa väistämättä on saa pois apusimpukan kiristyksellä suurimmassa osassa tapauksia.
                  Last edited by fore; 26-06-2014, 06:51.
                  e34 535i -88
                  f30 328i -12
                  VW 1302 -71
                  Originally posted by axu100
                  jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1451
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Klasu- View Post
                    Nokan ja keinun välistä helpoin mitata välys, 0.30mm imu&pako, säätö epäkeskolla, kiristys pultti+mutteri.
                    Toki rakotulkin saa helpoiten nokan ja keinun väliin, mutta tuo 0,3mm välys on speksattu venttiilin ja nostajan väliin. Jos nokan ja keinun välin säätää tuohon, tulee todelliseksi venttiilinvälykseksi vipusuhteesta johtuen jonkun verran enemmän.

                    Ei se paha ole sinne oikeaankaan väliin tulkkia sovittaa.
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      #11
                      E34 FAQ M20/M30 venttiilien säätö by Leka

                      Hyvän yksilön jos löydät, niin kyseessä on todella luotettava auto. Kuten aiemmin mainittua, kannattaa alustan korjaamiseen varautua ainakin touhutonnilla. Kunnossa ollessaan loistava auto ajaa!
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • mixoo
                        BTCF Member
                        • Mar 2012
                        • 579
                        • Tuusula

                        #12
                        Okei kiitos taas molemmille! eli on ilmeisesti ihan hyvä auto kunha on vaan pidetty hyvää huolta ja huollettu ajoissa. No saa nähä onko lauantaina sitte uus auto pihassa (toivottavasti) pitää heti tehä kunnon yleishuollot sille ja tutkia koko auto läpi ajan kanssa ja samalla putsata sisustat ja pestä+vahaa jne

                        mut hei kiitos porukalle ja jos tulee jollai lisää mielee ni kertoo ihmeessä!

                        Nyt:
                        - E91 330D M-Sport
                        - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                        Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                        Comment

                        • mixoo
                          BTCF Member
                          • Mar 2012
                          • 579
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by aakoo View Post
                          E34 FAQ M20/M30 venttiilien säätö by Leka

                          Hyvän yksilön jos löydät, niin kyseessä on todella luotettava auto. Kuten aiemmin mainittua, kannattaa alustan korjaamiseen varautua ainakin touhutonnilla. Kunnossa ollessaan loistava auto ajaa!
                          No alustaan tulen tekemään muutoksia (bc alusta ja powerflex tms). pistetää rahaa sitte palamaan iha huolella

                          Nyt:
                          - E91 330D M-Sport
                          - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                          Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by mixoo View Post
                            No alustaan tulen tekemään muutoksia (bc alusta ja powerflex tms). pistetää rahaa sitte palamaan iha huolella
                            No ei se sitten enää ole loistava ajaa. Laitat orggis puslat ja iskarit niin pysyy hyvänä. Mieto madallus korkeintaan.

                            Comment

                            • mixoo
                              BTCF Member
                              • Mar 2012
                              • 579
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              No ei se sitten enää ole loistava ajaa. Laitat orggis puslat ja iskarit niin pysyy hyvänä. Mieto madallus korkeintaan.
                              Itse tykkään mennä matalalla toki voi olla että ku pääsee taas pitkästä aikaa kokee ajomukavuuksia ni ei siitä heti halua luopua :think

                              Nyt:
                              - E91 330D M-Sport
                              - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                              Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎