Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #16
    Oma kolmenelkku oli todellisessa Kerava - stancessa ostaessani, eli keula maassa ja perää tiputettu vaan jokunen sentti.

    Vaihdoin alkuperästä alle, ja kappas, siitähän tuli ihan kiva ajaa.

    IMO reilumpi madallus pilaa ajettavuuden täysin kolmenelkussa.

    Edit : Tuo keinujen vipusuhde muuttaa tuota aitoa lukemaa hyvin vähän, olikohan niin, että 0,28 nokan ja nostajan väliltä toi sen 0,30 nostajan ja venttiilin väliin, jokatapauksessa ei merkittävä/toimia aiheuttava, ja menee vieläpä ihan "mittaustoleranssiin" tavan rakotulkin kanssa. Muutenhan tuolla ei väliä, omasta mielestä nokan ja nostajan välistä helpompi vain mitata.
    Last edited by Klasu-; 26-06-2014, 15:08.

    Comment

    • mixoo
      BTCF Member
      • Mar 2012
      • 579
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Klasu- View Post
      Oma kolmenelkku oli todellisessa Kerava - stancessa ostaessani, eli keula maassa ja perää tiputettu vaan jokunen sentti.

      Vaihdoin alkuperästä alle, ja kappas, siitähän tuli ihan kiva ajaa.

      IMO reilumpi madallus pilaa ajettavuuden täysin kolmenelkussa.

      Edit : Tuo keinujen vipusuhde muuttaa tuota aitoa lukemaa hyvin vähän, olikohan niin, että 0,28 nokan ja nostajan väliltä toi sen 0,30 nostajan ja venttiilin väliin, jokatapauksessa ei merkittävä/toimia aiheuttava, ja menee vieläpä ihan "mittaustoleranssiin" tavan rakotulkin kanssa. Muutenhan tuolla ei väliä, omasta mielestä nokan ja nostajan välistä helpompi vain mitata.
      Joo täälläpäin näkee kyllä noita etukeno stanceja mutta itse lasken myös aina takaatakin. Mutta pitää katsoa millainen tuo on ajaa. Siinä on ilmeisesti jotkin madallusjouset tms mutta aika vakio korkuiselta näyttää. Kiitos vielä tuosta venttiilien säätö tiedosta.

      Nyt:
      - E91 330D M-Sport
      - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

      Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

      Comment

      • mla
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 81
        • Tampere

        #18
        Omassa autossa havaittuja juttuja, osa ehkä mainittu jo aiemmissa viesteissä:
        • ota etusisälokarit ja lokasuojan alareuna irti pyörän takaa, luultavasti löydät pari kiloa hiekkaa ja puhkiruostunutta peltiä
        • öljyvuoto koneen etuosasta voi tulla asentoanturin kiinnityspulteista, ei ihan helposti paikallistettavissa
        • pyyhkijän vivusto on väljä, pirullinen vaihtaa ja maksaa satasia. Holkit / akselit voi korjata itsekin, jos saa ne sorvautettua
        • alustan kunnostuksessa voit varautua uusimaan ihan kaiken
        • visko on syytä olla kunnossa, ja luultavasti se ei ole

        Rengaskokoa kannattaa harkita...omani on melkoisen herkkä urille. 225/60-15 Avon vetelee aika lailla, talvirenkaat 205/65-15 toimivat paremmin.
        Suurin osa laittaa 16 tuumaista tai isompaa, voi toimia paremmin.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by mla View Post
          Omassa autossa havaittuja juttuja, osa ehkä mainittu jo aiemmissa viesteissä:
          • ota etusisälokarit ja lokasuojan alareuna irti pyörän takaa, luultavasti löydät pari kiloa hiekkaa ja puhkiruostunutta peltiä

          • öljyvuoto koneen etuosasta voi tulla asentoanturin kiinnityspulteista, ei ihan helposti paikallistettavissa

          • pyyhkijän vivusto on väljä, pirullinen vaihtaa ja maksaa satasia. Holkit / akselit voi korjata itsekin, jos saa ne sorvautettua

          • alustan kunnostuksessa voit varautua uusimaan ihan kaiken

          • visko on syytä olla kunnossa, ja luultavasti se ei ole

          Rengaskokoa kannattaa harkita...omani on melkoisen herkkä urille. 225/60-15 Avon vetelee aika lailla, talvirenkaat 205/65-15 toimivat paremmin.
          Suurin osa laittaa 16 tuumaista tai isompaa, voi toimia paremmin.
          Jo noilla pyörillä vetelee on syytä aloittaa alusta jumppa. Takapään puslat?
          Se ei ole kunnossa mitenkään jo 15" pyörä kiskoo.

          Comment

          • aakoo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 777
            • Espoo

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            No ei se sitten enää ole loistava ajaa. Laitat orggis puslat ja iskarit niin pysyy hyvänä. Mieto madallus korkeintaan.
            En halua asiasta vääntää, koska mielipiteesi on selvä ja sen olen lukenut moneen otteeseen foorumilta. Olet myös suurimmalta osin täysin oikeassa. Haluaisin kuitenkin kysyä, oletko ajanut E34:ää, joka on madallettu laadukkaalla coilisarjalla, jossa on korkeussäätö erillään jousen esijännityksen säädöstä ja alustaa rakennettu ajatuksen kanssa Powerflexeillä tai muilla vastaavilla puslilla?

            Omassa E34:ssä on ollut kohta kuuden vuoden aikana n. 5 erilaista alustakokonaisuutta alla, enkä kyllä voi olla samaa mieltä kanssasi, että BC Racingin coilit ja Powerflexit automaattisesti pilaisivat autoa.
            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by aakoo View Post
              En halua asiasta vääntää, koska mielipiteesi on selvä ja sen olen lukenut moneen otteeseen foorumilta. Olet myös suurimmalta osin täysin oikeassa. Haluaisin kuitenkin kysyä, oletko ajanut E34:ää, joka on madallettu laadukkaalla coilisarjalla, jossa on korkeussäätö erillään jousen esijännityksen säädöstä ja alustaa rakennettu ajatuksen kanssa Powerflexeillä tai muilla vastaavilla puslilla?

              Omassa E34:ssä on ollut kohta kuuden vuoden aikana n. 5 erilaista alustakokonaisuutta alla, enkä kyllä voi olla samaa mieltä kanssasi, että BC Racingin coilit ja Powerflexit automaattisesti pilaisivat autoa.
              Tuollaisella combolla en ole ajanut, mielelläni ajan jos on mahdollista ja voin tarvittaessa muuttaa mielipidettäni. E34 oli aikoinaan yksi parhaista ajettavista, hiljainen ja mukava sekä hyvä ajaa mutkatietä ja kaasu lattiassa baanalla. Vaikea kuvitella kiinalaisen yleis coili sarjan olevan parempi. Samantien autotehtaat voisi laittaa sellaiset kaikkiin autoihinsa ja säästäisivät suunnattomasti kehitys kuluissa.

              Powerflexeistä on kokemusta muissa autoissa. Aina kun kumipusla korvataan kovemmalla tulee lisää karkean asfaltin jyrinää ja terävät asfaltin/sillansaumat paukauttaa enemmän. Omassani on reaktiotangoissa Strongflexit jotka omien kokemusteni mukaan on hieman pehmeämmät kuin Powerflexit.

              Comment

              • mla
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 81
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Jo noilla pyörillä vetelee on syytä aloittaa alusta jumppa. Takapään puslat?
                Se ei ole kunnossa mitenkään jo 15" pyörä kiskoo.
                No...se on aloitettu ja lopetettu. Vanhaa osaa jäi vain reaktiotangot ja niihinkin tuli uudet puslat. Vetely johtuu luultavasti kuluneesta ohjausvaihteesta ja/tai siitä lähtevän tangon (se joka kääntää raidetankoja) liitoksen väljistymisestä. Kerran jo sen kiristin, täytyypä vilkaista uudelleen.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by mla View Post
                  No...se on aloitettu ja lopetettu. Vanhaa osaa jäi vain reaktiotangot ja niihinkin tuli uudet puslat. Vetely johtuu luultavasti kuluneesta ohjausvaihteesta ja/tai siitä lähtevän tangon (se joka kääntää raidetankoja) liitoksen väljistymisestä. Kerran jo sen kiristin, täytyypä vilkaista uudelleen.
                  Okei. Nimittäin jos 15" pyörällä vetelee on siinä täysi kaistanvaihtoautomatiikka kun alle laittaa 18"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎