Moro täällä taas! Olen tässä jo jonkin aikaa pohtinut uutta putkistoa bemmiin, kun vanha alkaa olla jo mätä muutamista kohdista. Muutamien tehtyjen remonttien takia myös kattia on kolhittu ja luulempa ettei mene enää päästöistä läpi... Joten suunnitelmissa olisi tehdä kerralla pakosarjasta perään asti putki uusiksi itse. Suunnitelmissa on myös joskus lisätä muutama heponen konepellin alle lisää, kun rahat ja aika antaa myöden... Turboa ei kuitenkaan ole tarkoitus laittaa! Mistä kannattaisi ostaa pakosarja ja racing mallinen katti, joka menisi vielä päästöistä läpi? Entä minkä kokoista hormia pakosarjasta kannattaisi alkaa hitsailemaan perään päin? 2,5 tuumasta? Rosteriputkesta aattelin putkiston tehdä... Entä onko antaa vinkkejä äänenvaimentimista, mitä kannattaa laittaa etuvaimentimeks katin jälkeen ja mitä laittaa takavaimentajaksi? Tarkoitus olisi pitää äänet siedettävällä tasolla, virtauksien kuitenkaan kärsimättä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 520 m50 uusi parempi pakosarja ja putkisto
Collapse
X
-
Originally posted by bmw-m50b20-nonvanos View PostMoro täällä taas! Olen tässä jo jonkin aikaa pohtinut uutta putkistoa bemmiin, kun vanha alkaa olla jo mätä muutamista kohdista. Muutamien tehtyjen remonttien takia myös kattia on kolhittu ja luulempa ettei mene enää päästöistä läpi... Joten suunnitelmissa olisi tehdä kerralla pakosarjasta perään asti putki uusiksi itse. Suunnitelmissa on myös joskus lisätä muutama heponen konepellin alle lisää, kun rahat ja aika antaa myöden... Turboa ei kuitenkaan ole tarkoitus laittaa! Mistä kannattaisi ostaa pakosarja ja racing mallinen katti, joka menisi vielä päästöistä läpi? Entä minkä kokoista hormia pakosarjasta kannattaisi alkaa hitsailemaan perään päin? 2,5 tuumasta? Rosteriputkesta aattelin putkiston tehdä... Entä onko antaa vinkkejä äänenvaimentimista, mitä kannattaa laittaa etuvaimentimeks katin jälkeen ja mitä laittaa takavaimentajaksi? Tarkoitus olisi pitää äänet siedettävällä tasolla, virtauksien kuitenkaan kärsimättä.
luulen et tuolta kannattaa tiedustella enempi asiasta saat jotai faktaa ... luultavasti kannattaa säätää moottorinohjausta uusiks jos pakosarjanki vaihtaa paljon virtaavampaan jollen nyt ihan väärässä ole ...
-
-
Originally posted by latsku View Posthttp://martelius.com/
luulen et tuolta kannattaa tiedustella enempi asiasta saat jotai faktaa ... luultavasti kannattaa säätää moottorinohjausta uusiks jos pakosarjanki vaihtaa paljon virtaavampaan jollen nyt ihan väärässä ole ...
Entäs onko vinkkejä antaa sellasesta katista jolla pääsee päästöistä läpi? Bemarissahan on aina ollut hankaluuksia päästöjen kanssa ja sitä saa helpotettua siten että laittaa katin lähemmäs pakosarjaa. Riittääkö 2,5 tuumanen katti, se kuitenkin virtaa paremmin kun orkkis ja pääsis varmasti päästöistä läpi...? Onko "kilpakateilla" mitään mahdollisuuksia saada leimaa autoon? Entä mites äänenvaimentajat? Motonet laatua vai onko muita ehdotuksia? Niin ja siis huomio vielä, että autosta olis tarkoitus ottaa jotain 150-220hp, ei sen enempää.Last edited by bmw-m50b20-nonvanos; 17-07-2014, 19:46.
Comment
-
-
Originally posted by bmw-m50b20-nonvanos View PostJaajuu kiitoksia linkistä! Empä ole tuota sivustoa vielä löytäny... Puhuin yhden harrastaja kaverin kanssa ja se sano ettei sitä pakosarjaa välttämättä tarvitse vaihtaa erilaiseen. Sain neuvon, että hankkii jostain hyvän orginaali pakosarjan ja käy vaikka lasikuulapuhaltamassa putket sisäpuolelta... Bemkan imu-ja pakopuoli on kuulemma muuten mallia hyvä. Mitä ootte mieltä?
Entäs onko vinkkejä antaa sellasesta katista jolla pääsee päästöistä läpi? Bemarissahan on aina ollut hankaluuksia päästöjen kanssa ja sitä saa helpotettua siten että laittaa katin lähemmäs pakosarjaa. Riittääkö 2,5 tuumanen katti, se kuitenkin virtaa paremmin kun orkkis ja pääsis varmasti päästöistä läpi...? Onko "kilpakateilla" mitään mahdollisuuksia saada leimaa autoon? Entä mites äänenvaimentajat? Motonet laatua vai onko muita ehdotuksia? Niin ja siis huomio vielä, että autosta olis tarkoitus ottaa jotain 150-220hp, ei sen enempää.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View Postm52-moottoreissa on rosterinen "peltisarja" jo vakiona jos haluat seuraavan askeleen ottaa ja vakio putkisto pitäs passata, saman mallinen kuin valusarja mut rosteriputkesta kasasttu tehtaalla jo. Imupuolta hankala parantaa joten se kannattaa pitää vakiona, vaihtaa patruunan vaan riittävän usein. Tuskin pääsee race-katilla kun 200tkm ajettua vanhaaki pitää lämmittää kunnolla enne testii. Uskoisin että 2,5" putki riittää enemmän kuin hyvin 2,0L koneeseen. Äänenvaimentajat oman maun ja rahapussin mukaan. Biltema/motonet tms. tarvike/simons/martelius jne. Voithan vaihtaa esim. 2,5L 24V moottorista putkiston, on avarampi "tuplaputki" loppuun asti ja luulis virtaavan tarpeeks 2 litraselle, tosin takapönttöhän painaa kyllä sikana mutta kyllähän se hyvin vaimentaaki...niin ja katitki lienee avarampia...Last edited by bmw-m50b20-nonvanos; 18-07-2014, 21:52.
Comment
-
Comment