Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 m50 uusi parempi pakosarja ja putkisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw-m50b20-nonvanos
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 10
    • Tampere

    e34 520 m50 uusi parempi pakosarja ja putkisto

    Moro täällä taas! Olen tässä jo jonkin aikaa pohtinut uutta putkistoa bemmiin, kun vanha alkaa olla jo mätä muutamista kohdista. Muutamien tehtyjen remonttien takia myös kattia on kolhittu ja luulempa ettei mene enää päästöistä läpi... Joten suunnitelmissa olisi tehdä kerralla pakosarjasta perään asti putki uusiksi itse. Suunnitelmissa on myös joskus lisätä muutama heponen konepellin alle lisää, kun rahat ja aika antaa myöden... Turboa ei kuitenkaan ole tarkoitus laittaa! Mistä kannattaisi ostaa pakosarja ja racing mallinen katti, joka menisi vielä päästöistä läpi? Entä minkä kokoista hormia pakosarjasta kannattaisi alkaa hitsailemaan perään päin? 2,5 tuumasta? Rosteriputkesta aattelin putkiston tehdä... Entä onko antaa vinkkejä äänenvaimentimista, mitä kannattaa laittaa etuvaimentimeks katin jälkeen ja mitä laittaa takavaimentajaksi? Tarkoitus olisi pitää äänet siedettävällä tasolla, virtauksien kuitenkaan kärsimättä.
  • latsku
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 155
    • turku

    #2
    Originally posted by bmw-m50b20-nonvanos View Post
    Moro täällä taas! Olen tässä jo jonkin aikaa pohtinut uutta putkistoa bemmiin, kun vanha alkaa olla jo mätä muutamista kohdista. Muutamien tehtyjen remonttien takia myös kattia on kolhittu ja luulempa ettei mene enää päästöistä läpi... Joten suunnitelmissa olisi tehdä kerralla pakosarjasta perään asti putki uusiksi itse. Suunnitelmissa on myös joskus lisätä muutama heponen konepellin alle lisää, kun rahat ja aika antaa myöden... Turboa ei kuitenkaan ole tarkoitus laittaa! Mistä kannattaisi ostaa pakosarja ja racing mallinen katti, joka menisi vielä päästöistä läpi? Entä minkä kokoista hormia pakosarjasta kannattaisi alkaa hitsailemaan perään päin? 2,5 tuumasta? Rosteriputkesta aattelin putkiston tehdä... Entä onko antaa vinkkejä äänenvaimentimista, mitä kannattaa laittaa etuvaimentimeks katin jälkeen ja mitä laittaa takavaimentajaksi? Tarkoitus olisi pitää äänet siedettävällä tasolla, virtauksien kuitenkaan kärsimättä.

    luulen et tuolta kannattaa tiedustella enempi asiasta saat jotai faktaa ... luultavasti kannattaa säätää moottorinohjausta uusiks jos pakosarjanki vaihtaa paljon virtaavampaan jollen nyt ihan väärässä ole ...

    Comment

    • bmw-m50b20-nonvanos
      Newbiemmer
      • Jun 2014
      • 10
      • Tampere

      #3
      Originally posted by latsku View Post
      http://martelius.com/
      luulen et tuolta kannattaa tiedustella enempi asiasta saat jotai faktaa ... luultavasti kannattaa säätää moottorinohjausta uusiks jos pakosarjanki vaihtaa paljon virtaavampaan jollen nyt ihan väärässä ole ...
      Jaajuu kiitoksia linkistä! Empä ole tuota sivustoa vielä löytäny... Puhuin yhden harrastaja kaverin kanssa ja se sano ettei sitä pakosarjaa välttämättä tarvitse vaihtaa erilaiseen. Sain neuvon, että hankkii jostain hyvän orginaali pakosarjan ja käy vaikka lasikuulapuhaltamassa putket sisäpuolelta... Bemkan imu-ja pakopuoli on kuulemma muuten mallia hyvä. Mitä ootte mieltä?
      Entäs onko vinkkejä antaa sellasesta katista jolla pääsee päästöistä läpi? Bemarissahan on aina ollut hankaluuksia päästöjen kanssa ja sitä saa helpotettua siten että laittaa katin lähemmäs pakosarjaa. Riittääkö 2,5 tuumanen katti, se kuitenkin virtaa paremmin kun orkkis ja pääsis varmasti päästöistä läpi...? Onko "kilpakateilla" mitään mahdollisuuksia saada leimaa autoon? Entä mites äänenvaimentajat? Motonet laatua vai onko muita ehdotuksia? Niin ja siis huomio vielä, että autosta olis tarkoitus ottaa jotain 150-220hp, ei sen enempää.
      Last edited by bmw-m50b20-nonvanos; 17-07-2014, 19:46.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by bmw-m50b20-nonvanos View Post
        Jaajuu kiitoksia linkistä! Empä ole tuota sivustoa vielä löytäny... Puhuin yhden harrastaja kaverin kanssa ja se sano ettei sitä pakosarjaa välttämättä tarvitse vaihtaa erilaiseen. Sain neuvon, että hankkii jostain hyvän orginaali pakosarjan ja käy vaikka lasikuulapuhaltamassa putket sisäpuolelta... Bemkan imu-ja pakopuoli on kuulemma muuten mallia hyvä. Mitä ootte mieltä?
        Entäs onko vinkkejä antaa sellasesta katista jolla pääsee päästöistä läpi? Bemarissahan on aina ollut hankaluuksia päästöjen kanssa ja sitä saa helpotettua siten että laittaa katin lähemmäs pakosarjaa. Riittääkö 2,5 tuumanen katti, se kuitenkin virtaa paremmin kun orkkis ja pääsis varmasti päästöistä läpi...? Onko "kilpakateilla" mitään mahdollisuuksia saada leimaa autoon? Entä mites äänenvaimentajat? Motonet laatua vai onko muita ehdotuksia? Niin ja siis huomio vielä, että autosta olis tarkoitus ottaa jotain 150-220hp, ei sen enempää.
        m52-moottoreissa on rosterinen "peltisarja" jo vakiona jos haluat seuraavan askeleen ottaa ja vakio putkisto pitäs passata, saman mallinen kuin valusarja mut rosteriputkesta kasasttu tehtaalla jo. Imupuolta hankala parantaa joten se kannattaa pitää vakiona, vaihtaa patruunan vaan riittävän usein. Tuskin pääsee race-katilla kun 200tkm ajettua vanhaaki pitää lämmittää kunnolla enne testii. Uskoisin että 2,5" putki riittää enemmän kuin hyvin 2,0L koneeseen. Äänenvaimentajat oman maun ja rahapussin mukaan. Biltema/motonet tms. tarvike/simons/martelius jne. Voithan vaihtaa esim. 2,5L 24V moottorista putkiston, on avarampi "tuplaputki" loppuun asti ja luulis virtaavan tarpeeks 2 litraselle, tosin takapönttöhän painaa kyllä sikana mutta kyllähän se hyvin vaimentaaki...niin ja katitki lienee avarampia...

        Comment

        • bmw-m50b20-nonvanos
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 10
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Make H. View Post
          m52-moottoreissa on rosterinen "peltisarja" jo vakiona jos haluat seuraavan askeleen ottaa ja vakio putkisto pitäs passata, saman mallinen kuin valusarja mut rosteriputkesta kasasttu tehtaalla jo. Imupuolta hankala parantaa joten se kannattaa pitää vakiona, vaihtaa patruunan vaan riittävän usein. Tuskin pääsee race-katilla kun 200tkm ajettua vanhaaki pitää lämmittää kunnolla enne testii. Uskoisin että 2,5" putki riittää enemmän kuin hyvin 2,0L koneeseen. Äänenvaimentajat oman maun ja rahapussin mukaan. Biltema/motonet tms. tarvike/simons/martelius jne. Voithan vaihtaa esim. 2,5L 24V moottorista putkiston, on avarampi "tuplaputki" loppuun asti ja luulis virtaavan tarpeeks 2 litraselle, tosin takapönttöhän painaa kyllä sikana mutta kyllähän se hyvin vaimentaaki...niin ja katitki lienee avarampia...
          No tuli tässä mietiskeltyä, että en varmaan ainakaan pakosarjaa vaihda. Korkeintaan putsaan sen sisältä puhtaaksi. Entäs jos vaihtaa katin ei racing malliseen, joka on 2,5 tuumanen? Tosin sellasia ei kai hirveästi ole markkinoilla, tai en ainakaan ole löytänyt... Kyllähän tuo on käynyt mielessä, että vaihtais 2,5 koneesta putkiston omaan autoon. Yritän vaan nyt miettiä kaikkia vaihtoehtoja ja onhan tässä vielä muutamia kuukausia ennen leimaa, niin kerkee viel suunnitteleen kaikenlaista. Mitähän tuollainen 2,5 24V koneen putkisto mahtaisi maksaa verrattuna itsetekemään? Olis vaan mielenkiintosta tehdä pakoputki itse, taitoakin hitsaamiseen löytyy kuitenkin... Osaako kukaan sanoa mistä löytää 2,5 tuumasia "normaali" katteja uutena? Nuo bemarin orkkis katit on niin perkeleen kalliita...
          Last edited by bmw-m50b20-nonvanos; 18-07-2014, 21:52.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎