Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34TDSA ja VETÄMINEN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juse132
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 163
    • Preiviiki

    E34TDSA ja VETÄMINEN

    Miten on veljet? Yritin tulkita saksankielistä manuaalia, mutta en löytänyt siitä mitään mikä olisi käsitellyt otsikon teemaa. Onko tällaisessa autossa perävaunun vetämisvaihde 4 vai D? Eikös monesti ainakin muissa autoissa ole niin ettei D:llä saisi vetää? Ja se sanotaan kyllä yleensä manuaalissakin aivan selvästi.
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    #2
    Pitää sitä pykälää millä auto kulkee herkästi. Kauheeta ylämäkee kärry perässä kannattaa edetä vähän pienemmällä vaihteella. Automaattihan toki vaihtaa automaattisesti mutta itse voi vähän ennakoida.
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • juse132
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 163
      • Preiviiki

      #3
      Hmm...

      Onko tämä sitä ns. maalaisjärkeä vai tieto siitä että D:llä vetäminen ei olisi kiellettyä?

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Katso tämä
        Muistaakseni tuosta oli juttua...
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Käytännön kokemusta: 3:lla menee kaikkein parhaimmin, 4:sta pitkillä suorilla tai alamäissä. D:tä ei tullut mieleeni edes tarjota. Jos pitäisi matkanopeutena ~90-110km/h niin taitaisi mennä nelosella, mutta jos yrittää pysyä tuossa 80km/h on "pakkokolmonen" parempi.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Oon Petterin kanssa samaa mieltä, tossa on niin tajuttoman pitkät välitykset, että jos yrittää D:llä ajaa jotain 80-90 km/h niin kiekat on jossain 1000 tietämis... ei oikein väännä kun maksimi Nm:t löytyy sieltä 2300-2500 kiekan tienoilta.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • rei7pir8
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 248

              #7
              Originally posted by juse132
              Miten on veljet? Yritin tulkita saksankielistä manuaalia, mutta en löytänyt siitä mitään mikä olisi käsitellyt otsikon teemaa. Onko tällaisessa autossa perävaunun vetämisvaihde 4 vai D? Eikös monesti ainakin muissa autoissa ole niin ettei D:llä saisi vetää? Ja se sanotaan kyllä yleensä manuaalissakin aivan selvästi.
              Sport-asentoa ja Deeetä kannattaa käyttää kärryn vedossa!
              Ei vaihda turhaan 5-vaihdetta!
              525iA -91
              518i -90
              324tdic -88

              Comment

              • juse132
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 163
                • Preiviiki

                #8
                .

                Kiitoksia hyvistä kommenteista. 3. vaihteella 1100km per sivu, ei kiitos, huutaa nelosellakin enemmän kuin riittävästi. Huomenna veri sitten punnitaan, saa nähdä kestääkö perille vai keittääkö laatikko niin kuin edellisessä biilissäni. Toi SportD pitää kyllä kokeilla. En löytänyt tosta suomimanuskastaan vaihteen käytöstä mitään mainintaa, perävaunun aisan tukipyörän ilmanpaineen tarkistamisesta sen sijaan kyllä oli juttua:-)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎