Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525i käynnistyy huonosti lämpimänä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kari70
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 28

    e34 525i käynnistyy huonosti lämpimänä?

    Onko kellään kokekemuksia moisesta ongelmasata,eli auto käynnistyy hyvin kylmänä mutta ajon jälkeen kun auto on seissyt noin 2h niin pitää startata kahteen kertaan sit kyllä lähtee käyntiin. Vika tuli kun auto kävi huollossa jossa vaihdettin tulpat ja säädettiin pakokaasuarvot.Tulpat jouduin vaihtamaan uudestaan ei toiminut bochin nelikärkisillä. niin ja auto on 525i -92 M50. Ja jos käytän webastoa niin auto kyllä hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. Voisko vika olla jossain takaiskussa polttoainejärjestelmässä? Joku huolto sano että tyhjäkäyntiventtiili rikki. En kyllä tiedä onko koko rakkineessa kuseisiä osia.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Originally posted by kari70
    Onko kellään kokekemuksia moisesta ongelmasata,eli auto käynnistyy hyvin kylmänä mutta ajon jälkeen kun auto on seissyt noin 2h niin pitää startata kahteen kertaan sit kyllä lähtee käyntiin. Vika tuli kun auto kävi huollossa jossa vaihdettin tulpat ja säädettiin pakokaasuarvot.Tulpat jouduin vaihtamaan uudestaan ei toiminut bochin nelikärkisillä. niin ja auto on 525i -92 M50. Ja jos käytän webastoa niin auto kyllä hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. Voisko vika olla jossain takaiskussa polttoainejärjestelmässä? Joku huolto sano että tyhjäkäyntiventtiili rikki. En kyllä tiedä onko koko rakkineessa kuseisiä osia.
    Haiseeko bensa silloin kun sahauttaa pitempään?

    Comment

    • make1
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 156
      • Helsinki

      #3
      vuotasko suuttimet

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        #4
        Mulla ainaski oli 520 e34:ssa sama ongelma...johtui siittä et ko sammutat auton niin suuttimet (kusee) bensaa läpi niin kauan ko bensanpainetta jäljellä eli n3tuntia ja sit joutuu (sahaamaan) kuivaks... Eli lämpimänä ja kylmänä toimii mut 1-3tuntia seisseenä aina vasta toisella tulille...mut mun mielestä tää oli vaan ekoissa e34:n suuttimissa ongelmana ja suuttimia paranneltiin joskus -90 alkaen tai jotain..

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          minkälainen homma on noi suuttimet tarkastaa..itellä samaa vikaa e30 320i:ssä motronic

          riittääkö tohon ongelmaan , että ykskin suutin vuotaa???
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • kari70
            Newbiemmer
            • Jan 2004
            • 28

            #6
            Originally posted by Heguli 31
            Haiseeko bensa silloin kun sahauttaa pitempään?
            En ole kyllä laittanu merkille että tulisi bensan hajua.Onko muuten tietoo että paljonko painetta polttoainejärjestelmään tulisi jäädä kun auton sammuttaa.Mulla oli painemittari järjestelmässä ja huomasin että kun sammuttaa auton niin paine laskee välittömästi.Paine oli käydessä jotain vähän yli 3 bar.

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #7
              Originally posted by kari70
              En ole kyllä laittanu merkille että tulisi bensan hajua.Onko muuten tietoo että paljonko painetta polttoainejärjestelmään tulisi jäädä kun auton sammuttaa.Mulla oli painemittari järjestelmässä ja huomasin että kun sammuttaa auton niin paine laskee välittömästi.Paine oli käydessä jotain vähän yli 3 bar.
              Paineenhan pitäs laskee tosi hitaasti ja olla vilä n.tunnin päästä n1,5bar... ainaski omassa b20 koneessa paine jää käyntiarvoon ja laskee sit tosi hitaasti.. ja kaippa ne kaikki suuttimet kuluu tasaseen, ite ostin tohon e34:n ruiskutusjärj. puhdistusainetta joka joskus autto parin tankillisen ajan.. korjatkoon joku jos oon hukkateillä..

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10037
                • KVLA

                #8
                Löytyikös vikaa?Mistähän päin?Kusevat suuttimet vai jostain muualta?

                Comment

                • kari70
                  Newbiemmer
                  • Jan 2004
                  • 28

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31
                  Löytyikös vikaa?Mistähän päin?Kusevat suuttimet vai jostain muualta?
                  ei oo vielä vikaa löytyny,laitoin sinne eilen uuden takaiskun nyt pitäis laittaa painemittari väliin ja tsekata miten paine käyttäytyy. Tos joku sano että vika olis moottorin lämpötila anturissa ja joku meinas että vika on tyhjäkäyntiventiili/anturi.?

                  Comment

                  • Kump
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 83

                    #10
                    Olisko tästä apua?

                    Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


                    Kump

                    Comment

                    • kemppainen8
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 88
                      • Oulu

                      #11
                      Sama ongelma

                      Itselläni e34 m20b25, kylmänä ja heti ajon päätyttyä käynnistyy hienosti mutta 0,5-1,5h ajon jälkeen saa sahata aivan tuskassa käyntiin. Että tulikohan tähän ongelmaan selvyyttä?

                      Vaihdoin autooni M50 moottorin suuttimet (toimivasta autosta) ja uudet O-renkaat, vika ei tietenkään hävinnyt. Olenko ymmärtänyt oikein että PA-pumpun rele "vetää" vain kun moottori käy, taikka kun ehdot virta-avaimen asennosta ja moottorin lämpötilasta täyttyvät?
                      Eli: Moottori käy --> PA-pumppu pumppailee oman karttansa mukaan
                      Avain käännetty ja "kylmä":n koneen arvo lämpötila-anturista--> PA-pumppu käynnistyy ennen starttaamista
                      Avain käännetty ja "lämpimän":n koneen arvo lämpötila-anturista (oma tilanteeni) --> tietokone luulee(siihen on ohjelmoitu) että PA-järjestelmässä olisi vielä riittävä paine sujuvaan käynnistymiseen, mutta polttoaineen paluuventtiili onkin sökönä joka sotkee sopivasti koko hienon logiikan.

                      Siis paineen mittaus taikka suosiolla uusi paluuventtiili?

                      edit: Siis paluuventtiiliähän ei ole olemassa, vain takaiskuventtiili joka ilmeiseesti sijaitsee PA-pumpussa (?) ja jos suuttimien vuotamista ei oteta huomioon painehäviöt voivat johtua myös paineensäätimestä.(?)
                      Last edited by kemppainen8; 08-04-2010, 06:22.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎