Onko kellään kokekemuksia moisesta ongelmasata,eli auto käynnistyy hyvin kylmänä mutta ajon jälkeen kun auto on seissyt noin 2h niin pitää startata kahteen kertaan sit kyllä lähtee käyntiin. Vika tuli kun auto kävi huollossa jossa vaihdettin tulpat ja säädettiin pakokaasuarvot.Tulpat jouduin vaihtamaan uudestaan ei toiminut bochin nelikärkisillä. niin ja auto on 525i -92 M50. Ja jos käytän webastoa niin auto kyllä hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. Voisko vika olla jossain takaiskussa polttoainejärjestelmässä? Joku huolto sano että tyhjäkäyntiventtiili rikki. En kyllä tiedä onko koko rakkineessa kuseisiä osia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 525i käynnistyy huonosti lämpimänä?
Collapse
X
-
Originally posted by kari70Onko kellään kokekemuksia moisesta ongelmasata,eli auto käynnistyy hyvin kylmänä mutta ajon jälkeen kun auto on seissyt noin 2h niin pitää startata kahteen kertaan sit kyllä lähtee käyntiin. Vika tuli kun auto kävi huollossa jossa vaihdettin tulpat ja säädettiin pakokaasuarvot.Tulpat jouduin vaihtamaan uudestaan ei toiminut bochin nelikärkisillä. niin ja auto on 525i -92 M50. Ja jos käytän webastoa niin auto kyllä hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. Voisko vika olla jossain takaiskussa polttoainejärjestelmässä? Joku huolto sano että tyhjäkäyntiventtiili rikki. En kyllä tiedä onko koko rakkineessa kuseisiä osia.
-
-
Mulla ainaski oli 520 e34:ssa sama ongelma...johtui siittä et ko sammutat auton niin suuttimet (kusee) bensaa läpi niin kauan ko bensanpainetta jäljellä eli n3tuntia ja sit joutuu (sahaamaan) kuivaks... Eli lämpimänä ja kylmänä toimii mut 1-3tuntia seisseenä aina vasta toisella tulille...mut mun mielestä tää oli vaan ekoissa e34:n suuttimissa ongelmana ja suuttimia paranneltiin joskus -90 alkaen tai jotain..
Comment
-
-
minkälainen homma on noi suuttimet tarkastaa..itellä samaa vikaa e30 320i:ssä motronic
riittääkö tohon ongelmaan , että ykskin suutin vuotaa???Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Haiseeko bensa silloin kun sahauttaa pitempään?
Comment
-
-
Originally posted by kari70En ole kyllä laittanu merkille että tulisi bensan hajua.Onko muuten tietoo että paljonko painetta polttoainejärjestelmään tulisi jäädä kun auton sammuttaa.Mulla oli painemittari järjestelmässä ja huomasin että kun sammuttaa auton niin paine laskee välittömästi.Paine oli käydessä jotain vähän yli 3 bar.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Löytyikös vikaa?Mistähän päin?Kusevat suuttimet vai jostain muualta?
Comment
-
-
Sama ongelma
Itselläni e34 m20b25, kylmänä ja heti ajon päätyttyä käynnistyy hienosti mutta 0,5-1,5h ajon jälkeen saa sahata aivan tuskassa käyntiin. Että tulikohan tähän ongelmaan selvyyttä?
Vaihdoin autooni M50 moottorin suuttimet (toimivasta autosta) ja uudet O-renkaat, vika ei tietenkään hävinnyt. Olenko ymmärtänyt oikein että PA-pumpun rele "vetää" vain kun moottori käy, taikka kun ehdot virta-avaimen asennosta ja moottorin lämpötilasta täyttyvät?
Eli: Moottori käy --> PA-pumppu pumppailee oman karttansa mukaan
Avain käännetty ja "kylmä":n koneen arvo lämpötila-anturista--> PA-pumppu käynnistyy ennen starttaamista
Avain käännetty ja "lämpimän":n koneen arvo lämpötila-anturista (oma tilanteeni) --> tietokone luulee(siihen on ohjelmoitu) että PA-järjestelmässä olisi vielä riittävä paine sujuvaan käynnistymiseen, mutta polttoaineen paluuventtiili onkin sökönä joka sotkee sopivasti koko hienon logiikan.
Siis paineen mittaus taikka suosiolla uusi paluuventtiili?
edit: Siis paluuventtiiliähän ei ole olemassa, vain takaiskuventtiili joka ilmeiseesti sijaitsee PA-pumpussa (?) ja jos suuttimien vuotamista ei oteta huomioon painehäviöt voivat johtua myös paineensäätimestä.(?)Last edited by kemppainen8; 08-04-2010, 06:22.
Comment
-
Comment