Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e34 525tds piristys aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perasd
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 15
    • Parikkala

    Bmw e34 525tds piristys aiheisia kysymyksiä

    Nonnii elikkäs suunnitelmissa on vähän piristellä omaa kulkinetta. Joten tässä olisi muutama kysymys jotka kaipaisivat vastauksia. Ja autona bmw e34 525tds vm. 95 manuaali. Ajettu n. 360tkm. Virityksenä tällä hetkellä lastu ja pieni ahtojen nosto n. 1.3 bar.

    Minkäs kokoset siivet(kompura ja pako) on vakio garretissa. Kun hyllystä löytys yks pieni traktorin turbo ylimääräsen joka ei kyllä ole todellakaan kovin kummosen kokonen mutta tarkotuksena ois laittaa kiinni jos on vähänkin isommilla siivillä kun vakio. Itsellä ei oikein ole mahdollisuutta purkaa ja mittailla ku autoa tarvitsen viikottain ja sitten menee työ hukkaan jos hyllyssä oleva turbo onkin pienempi tai saman kokonen ja jos näin käy niin saa homma odottaa rahoitusta uudelle turbolle. Koitin kovasti googletella ja ei tietoa löytynyt mistään.

    Sitten miten hyvin vakio kytkin paketti kestää tehoa ja vääntöä kun nyt luistaa jos on autossa enemmän ihmisiä ja vitosella 100km/h vauhdista polkee kaasun pohjaan ei tosin kovin paljoa. Ja nykyinen kytkin luultavasti alkuperäinen ja aikas kulunu ku ottaa vasta kytkinpolkimen ihan yläasennossa. Kestääkö uusi vakio kytkin paketti edes n. 190-200hp tehoa?

    Ja onko miten suurta hyötyä laittaa mekaanista pumppua ton vakion tilalle kun muutama kuukausi sitten on vakio pumppuun tehty pientä tiivisteiden vaihtoa, kun vuoti ku seula(ois sillo pitäny kyllä heittää mekaaninen tilalle ku sillä rahalla mitä siihe remottii meni ois saanu pariki mekaanista pumppua). Ja mites sen pumpun kaulan kanssa että vaatiiko soviteholkin? Ja vaijeri käy ilmeisesti 524td e28?vai e34? Sattuukos kaikki suutinputket kohdilleen yms? Vai tuleeko miitään muokkauksia?

    Ja tarkotuksena ois laittaa 524td pakosarja ku se kääntää turbon ylöspäin ja on järkevämmällä laipalla.

    Tässäpä ois omat ihmetykseni aiheet ja lisää varmasti tulee kun tai jos rupean tekemään. Toivoisin hyviä vastauksia ja toivottavasti ei nyt ollut kauhean sekavia kysymyksiä.
    Kovat kiitokset jo etukäteen!
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    #2
    Olethan jo lukenut nämä? Tuolta taitaa löytyä ainakin joihinkin kysymyksiin vastaukset.



    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850

    Comment

    • Perasd
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 15
      • Parikkala

      #3
      Originally posted by Erich View Post
      Olethan jo lukenut nämä? Tuolta taitaa löytyä ainakin joihinkin kysymyksiin vastaukset.



      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=290726
      Kyllä olen lukenut mutta nyt ehkä tärkein asia oilisi nuo siipien koot ja kytkimen kestävyys. Noissa ei juuri muusta kerrota kun syöttöpumpusta ja syötön määrästä.

      Comment

      • bemaristi89
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 87
        • oulu

        #4
        Originally posted by Perasd View Post
        Kyllä olen lukenut mutta nyt ehkä tärkein asia oilisi nuo siipien koot ja kytkimen kestävyys. Noissa ei juuri muusta kerrota kun syöttöpumpusta ja syötön määrästä.

        tuohon turbo asiaan en osaa vastata, mutta tuosta kytkimestä lähtisin sinuna liikkeelle, varsinkin kun kerta luistaa jo nyt, pane uudet kytkinhilppeet ihan ekana paikalleen, veikkaisin että vakio kytkin piettää kyllä ainakin tuonne 190hp ellei ylemmäksikkin, raatipa tuota korjaa jos olen kauheen väärässä. ja vakio turbon koonhan kaiketi saat tietoon kun otat siittä garretin lätkästä nummeroita yles ja googleen, ja sitten se että kun alat hakemaan kunnolla tehoja tuosta niin jos tehet kunnolla niin et pysty piettään sitä samalla liikkuvana käyttiksenä ainakaan koko aikaa, mutta jos taas kusten juosten niin sittenhän toi puuhastus varmaan onnistuu ihan normipäiväajojenkin ohessa, mutta sinuna laittasin kytkimen ensimmäisenä kuntoon ja tarkistaisin moottorin kunnon ennen mitään virejä sekä alkaisin kahtomaan toista autoa niille päiville kun pumppua,turboa YM alat laitteleen.

        onkohan -91 ja -95 tds samat turbot? olis yks tuossa levällään niin voisin sen mittoa.
        E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



        Comment

        • Perasd
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 15
          • Parikkala

          #5
          Originally posted by bemaristi89 View Post
          tuohon turbo asiaan en osaa vastata, mutta tuosta kytkimestä lähtisin sinuna liikkeelle, varsinkin kun kerta luistaa jo nyt, pane uudet kytkinhilppeet ihan ekana paikalleen, veikkaisin että vakio kytkin piettää kyllä ainakin tuonne 190hp ellei ylemmäksikkin, raatipa tuota korjaa jos olen kauheen väärässä. ja vakio turbon koonhan kaiketi saat tietoon kun otat siittä garretin lätkästä nummeroita yles ja googleen, ja sitten se että kun alat hakemaan kunnolla tehoja tuosta niin jos tehet kunnolla niin et pysty piettään sitä samalla liikkuvana käyttiksenä ainakaan koko aikaa, mutta jos taas kusten juosten niin sittenhän toi puuhastus varmaan onnistuu ihan normipäiväajojenkin ohessa, mutta sinuna laittasin kytkimen ensimmäisenä kuntoon ja tarkistaisin moottorin kunnon ennen mitään virejä sekä alkaisin kahtomaan toista autoa niille päiville kun pumppua,turboa YM alat laitteleen.

          onkohan -91 ja -95 tds samat turbot? olis yks tuossa levällään niin voisin sen mittoa.
          Joo kyllä ensimmäisenä ois tarkotuksena se kytkin vaihella ennen ku rupee muuta laittelee(pakkoha se on vaihtaa virittipä tai ei) . Ja siis tarkotuksena virityksellä on tässä tapauksessa pieni piristäminen ei mikään superhyper turbon rakentaminen. Mittailin turbon jonka suunnittelin laittaa kiini niin imusiiven halkaisija ihan juuresta oli 53mm ja pakosiiven 50mm.

          Kyllä luulisin että tuo vakio turbo samaa kokoluokkaa se siun turbos. Jos vaan jaksat mittailla niin pääsisi ainakin suunnittelu vaiheessa taas askeleen eteenpäin. Googlettaisin kyllä muttaku siitä lätkästä ei saa mitään selvää :/

          Löytyy kyllä toinenkin auto mikä kyllä on vähän niiku kesä auto, missä ei polttoaineen kulutus taas ole pienimmästä päästä. Teen viritykset viikonloppuisin niin pitkälle kun mahdollista kun viikossa kumminniin kertyy kilometrejä ihan kiitettävästi. Sitten ajellaan viikot kesäkaaralla jos on aivan pakko.

          Comment

          • bemaristi89
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 87
            • oulu

            #6
            Originally posted by Perasd View Post
            Joo kyllä ensimmäisenä ois tarkotuksena se kytkin vaihella ennen ku rupee muuta laittelee(pakkoha se on vaihtaa virittipä tai ei) . Ja siis tarkotuksena virityksellä on tässä tapauksessa pieni piristäminen ei mikään superhyper turbon rakentaminen. Mittailin turbon jonka suunnittelin laittaa kiini niin imusiiven halkaisija ihan juuresta oli 53mm ja pakosiiven 50mm.

            Kyllä luulisin että tuo vakio turbo samaa kokoluokkaa se siun turbos. Jos vaan jaksat mittailla niin pääsisi ainakin suunnittelu vaiheessa taas askeleen eteenpäin. Googlettaisin kyllä muttaku siitä lätkästä ei saa mitään selvää :/

            Löytyy kyllä toinenkin auto mikä kyllä on vähän niiku kesä auto, missä ei polttoaineen kulutus taas ole pienimmästä päästä. Teen viritykset viikonloppuisin niin pitkälle kun mahdollista kun viikossa kumminniin kertyy
            kilometrejä ihan kiitettävästi. Sitten ajellaan viikot kesäkaaralla jos on aivan pakko.
            no sittenhän se on aivan eriasia jos pystyy asiaan keskittymään kunnolla ilman että on pelkoa et kerkiikö aamuksi saada kuntoon =)

            tuossapas olis tuon minun garretin mitat ja nummerot mikä on irtaalla, laakerointia varten, oma käyttis on uudempi ja en ole verrannu onko sama entä toi -91 mutta uskon et on sama, mutta tuossapa nuita tietoja,
            pakosiipi 52mm, mitattu pakosiiven alhaalta, katsottuna turboa pystyasennossa
            imusiipi n45mm, mitattu suulakkeesta kun ei ole kotona hyviä lukkorengas pihtiä että saisin tuon kompurapesän pois.
            E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



            Comment

            • Perasd
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 15
              • Parikkala

              #7
              Originally posted by bemaristi89 View Post
              no sittenhän se on aivan eriasia jos pystyy asiaan keskittymään kunnolla ilman että on pelkoa et kerkiikö aamuksi saada kuntoon =)

              tuossapas olis tuon minun garretin mitat ja nummerot mikä on irtaalla, laakerointia varten, oma käyttis on uudempi ja en ole verrannu onko sama entä toi -91 mutta uskon et on sama, mutta tuossapa nuita tietoja,
              pakosiipi 52mm, mitattu pakosiiven alhaalta, katsottuna turboa pystyasennossa
              imusiipi n45mm, mitattu suulakkeesta kun ei ole kotona hyviä lukkorengas pihtiä että saisin tuon kompurapesän pois.
              Kiitos mitoista! Lähi viikkoina lähtee kytkin vaihtoon ja näillä tiedoilla oletettavasti myös turbo
              Pitää sitten myöhemmin sen pumpun vaihtoa vielä katella.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎