Nonnii elikkäs suunnitelmissa on vähän piristellä omaa kulkinetta. Joten tässä olisi muutama kysymys jotka kaipaisivat vastauksia. Ja autona bmw e34 525tds vm. 95 manuaali. Ajettu n. 360tkm. Virityksenä tällä hetkellä lastu ja pieni ahtojen nosto n. 1.3 bar.
Minkäs kokoset siivet(kompura ja pako) on vakio garretissa. Kun hyllystä löytys yks pieni traktorin turbo ylimääräsen joka ei kyllä ole todellakaan kovin kummosen kokonen mutta tarkotuksena ois laittaa kiinni jos on vähänkin isommilla siivillä kun vakio. Itsellä ei oikein ole mahdollisuutta purkaa ja mittailla ku autoa tarvitsen viikottain ja sitten menee työ hukkaan jos hyllyssä oleva turbo onkin pienempi tai saman kokonen ja jos näin käy niin saa homma odottaa rahoitusta uudelle turbolle. Koitin kovasti googletella ja ei tietoa löytynyt mistään.
Sitten miten hyvin vakio kytkin paketti kestää tehoa ja vääntöä kun nyt luistaa jos on autossa enemmän ihmisiä ja vitosella 100km/h vauhdista polkee kaasun pohjaan ei tosin kovin paljoa. Ja nykyinen kytkin luultavasti alkuperäinen ja aikas kulunu ku ottaa vasta kytkinpolkimen ihan yläasennossa. Kestääkö uusi vakio kytkin paketti edes n. 190-200hp tehoa?
Ja onko miten suurta hyötyä laittaa mekaanista pumppua ton vakion tilalle kun muutama kuukausi sitten on vakio pumppuun tehty pientä tiivisteiden vaihtoa, kun vuoti ku seula(ois sillo pitäny kyllä heittää mekaaninen tilalle ku sillä rahalla mitä siihe remottii meni ois saanu pariki mekaanista pumppua). Ja mites sen pumpun kaulan kanssa että vaatiiko soviteholkin? Ja vaijeri käy ilmeisesti 524td e28?vai e34? Sattuukos kaikki suutinputket kohdilleen yms? Vai tuleeko miitään muokkauksia?
Ja tarkotuksena ois laittaa 524td pakosarja ku se kääntää turbon ylöspäin ja on järkevämmällä laipalla.
Tässäpä ois omat ihmetykseni aiheet ja lisää varmasti tulee kun tai jos rupean tekemään. Toivoisin hyviä vastauksia ja toivottavasti ei nyt ollut kauhean sekavia kysymyksiä.
Kovat kiitokset jo etukäteen!
Minkäs kokoset siivet(kompura ja pako) on vakio garretissa. Kun hyllystä löytys yks pieni traktorin turbo ylimääräsen joka ei kyllä ole todellakaan kovin kummosen kokonen mutta tarkotuksena ois laittaa kiinni jos on vähänkin isommilla siivillä kun vakio. Itsellä ei oikein ole mahdollisuutta purkaa ja mittailla ku autoa tarvitsen viikottain ja sitten menee työ hukkaan jos hyllyssä oleva turbo onkin pienempi tai saman kokonen ja jos näin käy niin saa homma odottaa rahoitusta uudelle turbolle. Koitin kovasti googletella ja ei tietoa löytynyt mistään.
Sitten miten hyvin vakio kytkin paketti kestää tehoa ja vääntöä kun nyt luistaa jos on autossa enemmän ihmisiä ja vitosella 100km/h vauhdista polkee kaasun pohjaan ei tosin kovin paljoa. Ja nykyinen kytkin luultavasti alkuperäinen ja aikas kulunu ku ottaa vasta kytkinpolkimen ihan yläasennossa. Kestääkö uusi vakio kytkin paketti edes n. 190-200hp tehoa?
Ja onko miten suurta hyötyä laittaa mekaanista pumppua ton vakion tilalle kun muutama kuukausi sitten on vakio pumppuun tehty pientä tiivisteiden vaihtoa, kun vuoti ku seula(ois sillo pitäny kyllä heittää mekaaninen tilalle ku sillä rahalla mitä siihe remottii meni ois saanu pariki mekaanista pumppua). Ja mites sen pumpun kaulan kanssa että vaatiiko soviteholkin? Ja vaijeri käy ilmeisesti 524td e28?vai e34? Sattuukos kaikki suutinputket kohdilleen yms? Vai tuleeko miitään muokkauksia?
Ja tarkotuksena ois laittaa 524td pakosarja ku se kääntää turbon ylöspäin ja on järkevämmällä laipalla.
Tässäpä ois omat ihmetykseni aiheet ja lisää varmasti tulee kun tai jos rupean tekemään. Toivoisin hyviä vastauksia ja toivottavasti ei nyt ollut kauhean sekavia kysymyksiä.
Kovat kiitokset jo etukäteen!
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Comment